سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند طی گزارشی با اشاره به حضور گسترده فنلاندی‌ها در صفوف داعش، فنلاند را تأمین کننده مسئولان ارشد این گروه تروریستی دانست.

به گزارش یزد فردا ، در حالیکه سخن از مشارکت زیاد انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌‌ها و بلژیکی‌ها در صفوف گروه‌ تروریستی داعش در میان است، بیش از 80 فنلاندی به این گروه تروریستی پیوسته‌اند و بسیاری از آنها به مسئولان ارشد داعش که وظایف و مسئولیت‌های مهمی دارند، تبدیل شده‌اند.

به گفته «آنتی پلتارین» رئیس سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند (Supo)، بسیاری از اتباع فنلاند که به صفوف داعش پیوسته‌اند، به رؤسای این گروه تروریستی تبدیل شده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر حدود 300 فنلاندی ساکن این کشور یا خارج از آن تحت نظارت ویژه سازمان‌های مجری قانون قرار دارند چرا که ممکن است با تروریست‌های عراق و سوریه در ارتباط باشند.

طبق گزارش روزنامه فنلاندی Iltalehti، سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند (Supo) از وضعیت 20 نفری که از عراق به فنلاند بازگشته‌ و با عناصر داعش در ارتباط بوده‌اند، ابراز نگرانی کرده است.

رئیس سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند همچنین اعلام کرده است که یک پاکستانی که سابقا در فنلاند زندگی می‌کرده، اخیرا اقدام به انجام حمله‌ای تروریستی در شهر «بیجی» (Baiji) عراق کرده و طی آن این عامل انتحاری خود را درون خودرویی بمب‌گذاری شده منفجر کرده است.

بنابه گزارش سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند، مبارزه با تروریسم در فنلاند هم‌اکنون به یک ضرورت تبدیل شده و مقامات فنلاندی از بابت حضور تروریست‌های بالقوه در خاک این کشور به شدت نگران هستند اما در حال حاضر تهدید وقوع حملات سریع در فنلاند وجود ندارد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا