به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

با محوریت کمیسیون فرهنگی اجنماعی شورای اسلامی شهر یزد ، جلسه بررسی راهکارهای افزایش سرانه مطالعه کتاب و مشکلات و معضلات کتابخوانی در یزد با حضور دوست فاطمی ها مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان یزد برگزار شد.

امیرحسین رادمنش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه با اشاره به اینکه کتاب امروز حلال مشکلات جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر مردم با مطالعه به آگاهی و اطلاعات کامل دست پیدا کنند، دیگر با بسیاری از مسائل و مشکلاتی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنند،‌ مواجه نخواهند شد.

وی در ادامه یادآور شد: البته در کنار کتابخوانی، می توان به اجرای برنامه های هنری نیز پرداخت چراکه می تواند در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بسیار موثر باشد.

رئیس بااشاره به کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد به ارزش بالای کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب امروز می تواند به واسطه ارتقاء آگاهی‌ها و فرهنگ مردم، بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی گریبانگیر جامعه را نیز برطرف کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از توجه رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد به مشکلات کتابخانه ها گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در ساماندهی کتابخانه‌ها و توسعه برنامه‌های این نهاد، دغدغه‌های مالی است که نتیجه آن مشکلات مالی، کمبود نیرو به ویژه نیروی خدماتی، عدم تجهیز کتابخانه‌ها، نوسازی آنها و ... را به دنبال داشته است.

رقیه دوست فاطمی ها گفت: پرداخت به موقع نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی، برای این نهاد فرهنگی بسیار مهم و اثرگذار است و شهرداری‌ها می‌توانند نقش مهمی در انجام فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی ایفا کنند.

امیرحسین رادمنش رئیس کمیسیون فرهنگی اجنماعی شورای اسلامی شهریزد هم با اشاره به ضرورت پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی،  افزود: انشاالله تلاش می شود با جلسات مختلف و با تعامل و همکاری ،مشکلات این نهاد عمومی به صورت تخصصی بررسی و در جهت رفع این مشکلات اقدامات اساسی انجام شود.

وی در پایان ادامه داد: شهرداری و کتابخانه‌ها می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مشترک به ارتقای شاخص‌های مطالعه در این شهر فرهنگی کمک کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا