یزدفردا" استاندار فارس گفت: همه مدیران دستگاههای اجرایی این استان موظف هستند که از محصولات تولیدی در داخل استان برای حمایت از صنعتگران استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی شامگاه یکشنبه در آیین استانی گرامیداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی فارس در شیراز افزود: البته این دستورالعمل با این قید است که چنانچه کیفیت محصولات تولیدی در داخل و خارج استان یکسان باشد، کالای تولیدی داخل استان نباید به بهای بیشتر از کالای تولیدی در خارج استان عرضه شود. 
وی با اشاره به برگزاری 78 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس و 29 جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتگران استان گفت: از حدود 50 واحد معرفی شده در کشور به سیستم بانکی که از محل اعتبار 160 هزار میلیارد ریالی رونق تولید تسهیلات دریافت کرده اند، 23 واحد مربوط به استان فارس است که نشان دهنده تلاش های گسترده برای حمایت از صنعتگران این خطه است . 
استاندار فارس اظهار کرد: 23 واحد تولیدی این استان تاکنون موفق به دریافت 300 میلیارد ریال تسهیلات شده اند. 
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود تولیدکنندگان و صنعتگران را انسان هایی با احساس مسئولیت اجتماعی بالا توصیف کرد و گفت: باید به دیده احترام به تولید کنندگان و صنعتگران نگریست و همانگونه که جامعه برای معلمان ارزش قائل است، برای تولیدکنندگان نیز باید ارزش قائل باشد. 
وی در ادامه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی صنعتگران استان و کشور را خواستار شد و گفت: وقتی نام کشوری را می شنویم قبل از فکر کردن به فرهنگ و ادبیات آن کشور، محصول تولیدی آن کشور را به عنوان سفیر آن در نظر می گیریم بنا براین ارائه محصول بدون کیفیت به بازارهای خارجی، نه تنها بازار را از کشور می گیرد بلکه اعتبار کشور را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و از این رو، باید مراقب بود. 
در این آیین، 59 واحد برگزیده صنعتی و معدنی استان فارس معرفی و با اهدا تندیس و لوح تقدیر، تجلیل شدند. 
به گفته رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس، این واحد ها از بین 75 واحد صنعتی و معدنی استان که فرم های ارزیابی را تکمیل و ارسال کرده بودند انتخاب شدند. 
علی همتی افزود: در انتخاب صنعتگران و معدنکاران نمونه استان شاخص هایی از قبیل کل فروش،سود عملیاتی قبل از کسر مالیات،میزان سرمایه در گردش،سرمایه ثابت،هزینه انرژی مصرفی،هزینه تحقیق و نوآوری،مدت زمان گارانتی محصول،برندسازی،محصول کیفی،هزینه تبلیغات،میزان کل صادرات و زنجیره های فروش مدنظر قرار گرفته است. 
از مجموع برگزیدگان 40 واحد صنعتی و 13 واحد از بخش معدن بودند. 
در بخش صنعت 17 واحد نمونه صنایع کوچک، دو واحد نمونه خدمات فنی و مهندسی، 10 واحد از رشته صنایع غذایی، هفت واحد مربوط به صنایع فلزی، سه واحد مربوط به صنایع برق و الکترونیک، 10 واحد مربوط به صنایع شیمیایی و 9 واحد در رشته صنایع کانی غیر فلزی، یک واحد از صنایع سلولزی و نساجی و همچنین دو طرح نمونه لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند. 
در بخش معدن نیز هشت بهره بردار معدن، سه مکتشف معدن و یک نفر به عنوان پیشکسوت معدن و یک نفر بعنوان پیمانکار نمونه معدن معرفی شدند. 
در این آیین همچنین یک نفر پیشکسوت نمونه صنعتی و دو نفر بانوی کارآفرین نمونه استان تجلیل شدند. 
دهم تیرماه هر سال در تقویم رسمی کشور به نام روز صنعت و معدن نامگذاری شده است اما با توجه به همزمانی این روز با ماه مبارک رمضان، آیین استانی گرامیداشت این روز و تجلیل از فعالان بخش های صنعت و معدن استان فارس عصر یکشنبه سوم مرداد برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا