یزدفردا"با گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش برخی برندهای غربی مواد غذایی و نوشیدنی‌های غربی‌ها در شهرهای تحت نفوذ و کنترل داعشی‌ها به مذاق آن‌ها خوش آمده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بنابر گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، برخی از مارک‌های خوراکی‌های معروف غربی در میان داعشی‌ها در برخی نقاط سوریه و موصول بسیار محبوب شده است. گفته می‌شود که ورود برندهای معروف غربی در این شهرها و استفاده گسترده داعش از آن‌ها به علت عضویت تعدادی از افراد اروپایی و غربی در این گروه است که نه تنها عادات غذایی خود را ترک نکرده‌اند بلکه ذائقه داعش‌ها را به خود نزدیک یافته‌اند.

به گزارش دیلی میل، کامیون‌های متعددی حاوی حجم زیادی از بسته‌های نوشیدنی ردبول در حال عبور از مرز سوریه جایی که عناصر داعش در آن نفوذ پیدا کرده‌اند به سوی محل اقامت این تروریست‌ها دیده شده است. این در حالی است که شرکت حمل و نقل ترکیه‌ای گفته است که روزی 5 محموله باری منحصرا شامل ردبول به سوریه می‌آورد و شرکت‌های ترکیه‌ای میلیون‌ها دلار کالا و ماده غذایی به سوی مناطق جنگی انتقال می‌دهند.

هزینه‌های محموله‌های ردبول و سایر مواد غذایی همچون آرد، گندم، روغن و نمک به سوریه تنها در ماه سپتامبر سال جاری حدود 800 میلیون دلار تخمین زده شده است.

در واقع، داعشی‌ها مقادیر زیادی نوشابه انرژی‌زای ردبول خریداری می‌کنند و قبل و بعد از حملات تروریستی خود از آن استفاده می‌کنند.


داعشی‌ها یک دل نه صد دل عاشق چیپس پرینکلز شده‌اند
بنابر گزارش فایننشال تایکز، عناصر داعش وقفه‌های میان جنگ‌ها و حملات خود را با خوردن برخی اسنک‌های غربی همچون چیپس پرینکلز سپری می‌کنند و این چیپس از جمله خوراکی‌های مورد علاقه داعشی‌هاست که به شدت از خوردن آن لذت می‌برند.

گفته می‌شود که جنگ‌طلبان تروریستی داعش در بسیاری اوقات به فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی رجوع می‌کنند و خواهان چیپس پرینکلز می‌شوند.

پرینگلز نوعی برند چیپس و گندم است که به وسیله شرکت پرکتل و گمبل تولید می‌شود.

شکلات‌های انگلیسی محبوب داعشی‌ها کدام‌اند؟
گزارش شده است که شکلات‌های انگلیسی اسنیکرز، باونتی و مارس به مذاق داعشی‌ها خوش آمده است. شکلات اسنیکرز ساخته‌شده شرکت مارس است که به علت حاوی بودن کارامل به همراه بادام‌زمینی و لایه‌ای شکلات و شیر مورد استقبال گروه تروریستی داعش قرار گرفته است و در غرب نیز از جمله شکلات‌های معروف و محبوب است.

علاوه بر این، از جمله شکلات‌های مغزدار شرکت خصوصی و آمریکایی مارس، شکلات پوششی مارس است. دفتر مرکزی این شرکت در منطقه مک‌لین در شهر فرفکس در ایالت ویرجینیای امریکا است.

یکی دیگر از شکلات‌های محبوب داعش و غربی‌ها شکلات باونتی است که در شرکت مارس تولید می‌شود و شامل لایه‌ای از پودر نارگیل و شیرعسل است.

نوتلا، شکلات صبحانه محبوب داعشی‌ها
نوتلا برندی تجاری شکلات فندقی است که شرکت ایتالیایی فررو آن را تولید می‌کند و در سال 1963 وارد بازار شد و امروزه در بیش از 75 کشور خرید و فروش می‌شود.

به گزارش دیلی نیوز و دیلی میل، پس از یکبار امتحان کردن شکلات صبحانه نوتلا، داعشی‌ها طرفدار آن شده‌اند. این در حالی است که گاهی داعشی‌ها مدعی می‌شوند که از غرب بیزارند اما خوراکی‌های غربی را با جان می‌خرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا