به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

با عنايت به اهميت پروژه بزرگ بلوار پيرنيا و جايگاه ويژه اين بلوار در شهر يزد و كاركرد ويژه آن در تسهيل رفت وآمد ، تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه ، مهمترین دستور کار جلسه دویست وشصت وسوم شورای اسلامی شهر یزد بود.

این جلسه با حضور مهندس عظیمی زاده شهردار یزد، صلواتی مدیر اداره مشارکتهای شهرداری، رمضانی مدیر منطقه 2 شهردار ، فعالی معاون شهرسازی شهرداری و سرمایه گذار پروژه پیرنیا پورقاضی برگزارشد.

در ایتدا رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و آغاز ایام فاطمیه(س) به کندی آغاز عملیات اجرایی پروژه پیرنیا اشاره کرد و افزود: متاسفانه سالهای زیادی هست که اجرای این پروژه مهم مانده است و علی رغم امضاء تفاهم نامه در سال جاری، اجرا نمی شود و امید واریم در شورای دوره چهارم اجرای این پروژه هرچه سریعتر انجام شودو این جلسه مقدمات آغاز اجرای پروژه را فراهم کند.

حجت الاسلام زارع اجرای پروژه پیرنیا در شهر یزد را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دستورکار شورای شهر و شهرداری یزد دانست و عنوان کرد: برای آزادسازی این پروژه،‌که با هدف کاهش ترافیک و تصادفات شهری و صرفه جویی در مصرف انرژی در یزد اجرا می‌شود،‌ همت تمامی مسئولین را می طلبدو مجموعه بید به نحوی طراحی گردد که برندی برای شهر تاریخی وفرهنگی شهر باشدو در جذب توریست وگردشگر اثرگذار باشد.

در ادامه هریک از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، نقطه نظرات  و پیشنهادات خود را در مورد پروژه پیرنیا ارائه نمودند.

پورقاضی سرمایه گزار طرح هم در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای این پروژه همت و تعامل تمامی دستگاه های استان را می طلبد افزود: باید پیش نویس قرارداد با رعایت موازین حقوقی و اجرایی در نظر گرفته شود تا در طی اجرای پروژه به مشکلی برخورد نکنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه کاربسیار بزرگی است ادامه داد: اجرای کار باید با مطالعات و تحقیقات پیش برود و باید نقشه زمین و تعداد ملک های در مسیر در اختیارش قرار بگیرد و همچنین نیازمند است که عرض این مسیرافزایش پیداکند که باید این موضوعات در صورتی که نیاز است در کمیسيونهای مربوطه مطرح و مورد تصویب قرار گیرد.

شهردار یزد هم دراین جلسه گفت: متن حقوقی این پروژه آماده است ومراحل اجرایی کار باید تدوین شود که در این زمینه نیازمند است تا کمیته ای مختلف از ارگانهای مختلف با شرکت در این کمیته پیگیر تدوین مراحل اجرایی باشندتا کار بدون مشکل پیش رود.

ضمنا مقرر گردید در خصوص اخذ مجوز از هیئت دولت در سفر استانی ریاست محترم جمهور و هیئت وزیران به یزد که به زودی انجام خواهد شد اقدامات لازم معمول گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا