پهلوانیان نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در امور روستاهای دارای بافت باارزش تاریخی، از روستای مزرعه کلانتر بازدید نمود.

یزدفردا"در این بازدید که با حضور بخشدار مرکزی، معاون عمرانی بنیاد مسکن استان، رئیس بنیاد مسکن میبد، اعضای شورای اسلامی روستا و کارشناسان مربوطه به عمل آمد از کلیه اماکن روستا شامل آب‌انبار، بافت تاریخی، معابر، خانه‌های ثبت‌شده، قلعه روستا، آتشکده، پل روستا بازدید و مستندسازی گردید.

طی این بازدید قاسمی ضمن خوش‌آمد گویی به معرفی شهرستان، بخش مرکزی و روستای و روستاهای هدف گردشگری مزرعه کلانتر و ارائه پتانسیل‌ها، نقاط قوت و ضعف موجود پرداختند و این روستا را ازجمله مکان‌های موردعلاقه گردشگران خارجی و داخلی دانستند و تصویب روستا به‌عنوان روستای دارای بافت باارزش تاریخی و ساماندهی کامل آن از محل اعتبارات ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را کمک بزرگی به مبحث گردشگری شهرستان دانستند.

مهندس پهلوانیان نیز پس از بازدید کامل از روستا بافت و موفقیت روستا را بسیار خوب ارزیابی نمودند و قول مساعد جهت پیگیری و تصویب روستا به‌عنوان بافت باارزش روستایی دادند.

روستای مزرعه کلانتر، در فاصله ده کیلومتری جاده یزد – میبد واقع گردیده و ازجمله روستاهای هدف گردشگری تاریخی و موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی است.

مهندس پهلوانیان کارشناس بنیاد مسکن کشور با اشاره به این موضوع بیان داشت این روستا می‌تواند به‌عنوان یکی از بافت‌های باارزش کشور به ثبت برسد. وی اضافه کرد: هدف از بازدید از این روستا آشنایی بیشتر از پتانسیل‌ها و ظرفت های این روستا بوده که امیدواریم در فهرست بافت‌های باارزش قرار گیرد.

قاسمی بخشدار مرکزی میبد که در این بازید میهمانان را همراهی می‌کرد ضمن خیرمقدم و خوش‌آمد گویی در خصوص بخش مرکزی و روستای مزرعه کلانتر اطلاعات جامعی را ارائه نمودند.

وی ادامه داد بخشداری مرکزی میبد آمادگی هرگونه همکاری در این خصوص را دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا