یرد فردا: هتل رستوران سنتی گلشن با حضور مهندس میرمحمدی استاندار و هیات همراه، شرافت مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان، فلاح فرماندار میبد، حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت، نقیبی زاده شهردار، مشتاقیان رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، قاسمی بخشدار مرکزی، حسینی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری ها و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا:هتل رستوران سنتی گلشن با قدمت صفویه- قاجاریه در محله مهرجرد میبد به مساحت ۸۸۰متر مربع واقع شده است. ضمن انعقاد تفاهم نامه با فرمانداری، مدیریت و بهره برداری از این مجموعه با کاربری هتل رستوران سنتی به شرکت تعونی دهیاری ها واگذار گردیده است. هتل رستوران سنتی گلشن مجهز به ۷ سوئیت، Vip، رستوران، کافی شاپ می باشد.

گفتنی است هدف از مرمت این مجموعه جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

لازم به ذکر است خانه گلشن در حال حاضر توسط شرکت تعاونی دهیاری های میبد و با همکاری فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرمت شده و در ۱۲بهمن ماه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

قابل ذکر است در سال ۱۳۸۱ فرمانداری شهرستان میبد این خانه را به همراه چند دهانه مغازه در ضلع جنوبی خانه از وارث آقای گلشن خریداری نموده و عملیات مرمت و احیاء خانه برای تغییر کاربری به واحد اقامتی در دست اجرا قرار گرفت.

خانه گلشن دارای دو قسمت اندرونی و بیرونی می باشد که هر کدام دارای ورودی مجزا سمت شرق بنا می باشند. از ورودی بخش اندرونی وارد هشتی و سپس راهرویی می شویم که به حیاط اندرونی منتهی می شود. در مسیر راهروی ارتباطی فضاهای سرویس بهداشتی، انبار و پله بام قرار گرفته اند. حیاط اندرونی یک حیاط چهار طرف است که دارای دو ایوان و دو بادگیر در جبهه های شمالی و جنوبی می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا