یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: وظیفه شهرداری ایجاد آرامش شهروندان و مدیریت بر نظم شهری است و خدمات پلیس و شهرداری، موجب تحقق انضباط اجتماعی مطلوب در جامعه  می شود.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا، جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در جلسه با شهردار حمیدیا شهر یزد گفت: هدف دستگاه های دولتی به ارمغان آوردن جامعه ای آرام و ایمن برای شهروندان است و تعامل شورای شهر، شهرداری با نیروی انتظامی نیز اقدامی در راستای تحقق این هدف والا و مهم می باشد.

سرهنگ "رجبعلی زعیم" فعالیت های پلیس و اعضای شورای شهر و شهرداری را نزدیك به یكدیگر عنوان كرد و افزود: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای شهروندان و وظیفه شهرداری برای ایجاد آرامش شهروندان و مدیریت بر نظم شهری است. خدمات این دو دستگاه دولتی، موجب تحقق انضباط اجتماعی مطلوب در جامعه  می شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات شهردار حمیدیا شهر و همکاری و تعاملات خوب و مطلوب این سازمان با پلیس از جمله مشارکت فعال و تاثیرگذار شهرداری حمیدیا در برنامه های هفته ناجا بویژه در مراسم نمادین توزیع 280هزار نسخه ویژه نامه هفته ناجا 94 ادامه داد: نظم و امنیت یک مقوله ای اجتماعی است و تعامل و همکاری سازمانهای دولتی، مردم نهاد و اقشار اجتماعی در ایجاد و حفظ آن از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به نقش شهرداری ها در ایجاد و حفظ نظم و امنیت خاطر نشان کرد: رسالت شهرداری ها و دیگر نهادهای خدماتی کشور، رسالتی مقدس و جهادی است و سازندگی و امنیت دو مقوله بسیار مهم و ارزشمند است که ثمره شاخص و ارزشمندتر آن عزت و افتخار خدمت رسانی در نظام مقدسی است که قانون اساسی و امور مدیریتی آن برپایه قرآن و دستورات اسلام و ائمه اطهار (ع) و تدابیر و منویات مقام معظم رهبری (مدظله) استوار است.

در ادامه مهندس "میرنژاد"، شهردار حمیدیا شهر یزد ضمن تأکید بر تعامل و ارتباط مستمر دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی استان با پلیس، تصریح کرد: ارائه خدمات رفاهی و اجرایی به عموم شهروندان در سایه امنیت میسر است و از این رو هماهنگی و همسویی این نهادها با متولیان برقراری نظم و امنیت کمک شایانی به تحکیم امور و پیشرفت اهداف و خواسته های هر دو سازمان خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر متقابل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، گفت: آسودگی و آرامش خاطر همه ما به خاطر این است که می دانیم، عده ای هستند که شبانه روز تلاش می کنند و با شب زنده داری امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان می آورند.

میرنژاد با اشاره به تعامل خوب پلیس به ویژه فرماندهی انتظامی شهرستان یزد و بالاخص کلانتری14 ابوذر با شهرداری حمیدیا، از اعلام آمادگی کامل این ارگان در خصوص گسترش همکاری های فرهنگی و اجتماعی با پلیس و اجرای بهتر برنامه های فرهنگی و اجتماعی همسو با ناجا خبر داد.

شهردار حمیدیا در خاتمه با بیان اینکه خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان و رفع دغدغه ها و گرفتاری هایشان، یک نعمت و توفیق الهی است که نصیب ما شده و این افتخاری برای ماست که همدوش پلیس در حال خدمت به مردم هستیم افزود: بر این نکته واقفیم که شهرداری نیز می تواند در راستای کاهش بسیاری از جرایم با انجام اقدامات مربوط به زیباسازی شهر، فضاهای سبز نقش مهمی جهت ایجاد نشاط اجتماعی آحاد جامعه ایفا کرده و فشارهای روحی و روانی افراد را که باعث افزایش ناهنجاریها و جرائم می گردد کاهش دهد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا