یزدفردا به نقل از نارین نیوز، آیت‌الله ناصری(نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان)، آیت‌الله اعرافی (رییس جامعه المصطفی و امام‌جمعه قم و میبد)، میرمحمدی (استاندار یزد)، سردار فتوحی (فرمانده سپاه الغدیر استان)، طالبی (معاون سیاسی امنیتی استانداری)، خانواده مرحوم رکن‌آبادی و بسیاری از چهره‌های سیاسی و اجرایی به همراه بسیاری از مردم خداجوی شهرستان میبد و برخی شهرهای استان به حسینیه بزرگ رکن‌آباد آمده بودند تا در مراسم یادبود جان‌باخته منا مرحوم غضنفر رکن‌آبادی شرکت نمایند.

اما در این میان عدم حضور خبرنگاران رسانه ملی، شبکه استانی تابان و نمایندگان خبرگزاری ها به‌وضوح به چشم می‌خورد و در ذهن بسیاری از حاضران این سؤال ایجادشده بود که چرا کسی از صداوسیما برای پوشش خبری به این مراسم اعزام نشده است!

پیگیری‌های خبرنگار نارین نیوز حاکی از آن است که فرماندار میبد در دو نامه جداگانه برگزاری این مراسم را به اطلاع مدیرکل صداوسیمای استان رسانده بود و ضمن درخواست اطلاع‌رسانی لازم، از شخص ایشان نیز جهت حضور در این مراسم دعوت به‌عمل‌آمده است.

از سویی دیگر هیچ‌یک از خبرگزاری‌های کشوری  که در استان یزد و برخی شهرستان‌ها نماینده فعال دارند، هیچ‌گونه خبری از مراسم روز جمعه در میبد، انتشار ندادند.

تنها در این میان یکی از فرهنگیان شهرستان از جانب خبرنگار صداوسیمای مرکز یزد که در میبد مشغول به فعالیت است، بخش‌هایی از این مراسم را پوشش می‌داد.

با توجه به حضور تمامی مسئولان ارشد استان در مراسم یادبود این دیپلمات برجسته که نقش بسیار فعال و چشمگیری در خصوص مناسبات منطقه‌ای داشت و به‌طور مظلومانه‌ای در حادثه منا به خیل مهاجران الی الله پیوست، به نظر می‌رسد چنین خواسته‌ای از جانب مردم میبد، چندان بی‌جا نباشد و رسانه‌های استان و در رأس آن‌ها صداوسیمای استان می‌بایست نقش خود را در چنین مراسم‌هایی پررنگ‌تر ایفا کنند.

بماند که این نوع رفتارها از سوی صداوسیمای استان و برخی نمایندگان خبرگزاری‌های کشوری در یزد نسبت به برخی شهرستان‌ها بارها تکرار شده است و کم‌لطفی‌های زیادی را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

مرحوم غضنفر اصل رکن‌آبادی دیپلمات برجسته از سال  ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بود که مورخه ۲ مهر ۱۳۹۴ همزمان با عید قربان در فاجعه منا به خیل مهاجران الی الله پیوست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا