استاندار يزد گفت: برخي قصد دارند با مطالبات بدون مبنا، مقایسه‌های غیر آماری و اطلاعات نادرست، عملكرد دولت تدبير و اميد در خدمت‌رسانی به مردم را زير سؤال برند.

 به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " شامگاه سه‌شنبه 22 دی‌ماه سلسله نشست‌های جوانان با مسئولان استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديران كل دفاتر امور اجتماعي و فرهنگي و امور بانوان و خانواده استانداري، مشاور استاندار در امور جوانان و اشتغال و نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه ورزش و جوانان استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.


مردم با تمام وجود شرایط به‌جامانده از دولت نهم و دهم را حس می‌کنند


استاندار يزد در اين نشست مشترك ضمن گراميداشت سالروز فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) در تشكيل شوراي انقلاب؛ اظهار داشت: افرادي كه ادعاي کم‌توجهی به جوانان را در اين مقطع زماني دارند، بايد آمار و اطلاعات درستي را نسبت به دوره‌های گذشته ارائه دهند كه متأسفانه اين آمار اصلاً ارائه نشده است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: بررسی عملكرد دولت نهم و دهم در سال‌های گذشته پاسخ بسياري از سؤال‌ها در مورد وضعيت كشور در حال حاضر داده می‌شود و اين عملكرد چيزي نيست كه ملموس نباشد، بلكه مردم باپوست و استخوان خود شرايط به‌جای مانده از گذشته را به‌خوبی احساس می‌کنند و ديگر جاي بحث و گفتگويي در اين زمينه باقي نگذاشته است.
وي افزود: در دو سال اخير با برگزاري پنج نشست ستاد ساماندهي امور جوانان در استان به اين حوزه توجه مطلوبي شده است و این روند همچنان ادامه دارد.


سازمان‌های مردم‌نهاد نقش هدایت‌گری دارند


ميرمحمدي تصريح كرد: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه انديشه، فرهنگ و هنر نقش هدایت‌گری جامعه را بر عهده‌دارند و جزو ضروری‌ترین نيازهاي جوانان محسوب می‌شوند.
استاندار يزد با اشاره به حمايت دولت از سمن‌ها گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد اساسی‌ترین جنبه مشاركتي و غيردولتي رادارند و دولت در چارچوب قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي به آن‌ها كمك می‌کند.
وي اظهار داشت: قطعاً در انجام فعالیت‌ها با حرف‌وحدیث‌هایی مواجه می‌شویم، اما نبايد چنين مسائل جزئي خللي در خدمت‌رسانی صادقانه به مردم ايجاد كند.
ميرمحمدي ادامه داد: در هر شرايطي حتي اگر از زمين و آسمان بمب ببارد، بايد در تصمیم‌های خود راسخ باشيم و وظيفه و مسئوليت خود در برابر نظام و مردم را اساس فعالیت‌هایمان قرار دهيم.


سازمان‌های مردم‌نهاد برای بهبود شرایط زندگی در جامعه تلاش کنند


استاندار يزد با ابراز خرسندي از فعاليت 20 هزار عضو سازمان‌های مردم‌نهاد هلال‌احمر در يزد افزود: شايسته است از ظرفيت جوانان عضو اين سازمان در راستاي كمك وامداد مردم استفاده شود.
وي تصريح كرد: در راستاي حمايت از سمن‌ها نسبت به جلب كمك واحدهاي صنعتي تلاش شده اما اين واحدها هم با توجه به اوضاع كنوني با محدودیت‌هایی مواجه هستند.
ميرمحمدي خطاب به جوانان عضو سازمان‌های مردم‌نهاد استان گفت: بايد حس مسئولیت‌پذیری، تدبير، خودسازي و كمك به ديگران در جوانان تقويت شود و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستاي ايجاد سلامت، آرامش، ايجاد رابطه حسنه بين افراد و بهبود شرايط زندگي در جامعه تلاش كنند.
استاندار يزد اظهار داشت: بايد با واگذاري امور در چارچوب قانون به جوانان، حس خودباوري و اعتمادبه‌نفس را در آن‌ها تقويت كنيم.


حلقه مشاورین استاندار محدود به قشر خاصی نیست


وي درباره تشكيل مجمع مشورتي جوانان استان تصريح كرد: در استان مجمع مشاوران وسیع‌تری شامل اقشار مختلف مردم ازجمله زنان، مردان، جوانان، فرهنگيان، صنعتگران و سالمندان تشکیل‌شده است و نبايد روي قشر خاصي محدود و متمركز شويم.
ميرمحمدي افزود: شوراهاي مختلفي ازجمله روحانيون، دانش‌آموزی، دانشجويي، انجمن‌ها، احزاب، رسانه‌ها و هیئت‌های مذهبي در استان فعال هستند و نشست‌های مشورتي با آنان به‌صورت مستمر برگزارشده و می‌شود.


ضرورت توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی و ورزشی


استاندار يزد همچنين به اهميت توجه به فعالیت‌های قرآني و ازدواج جوانان اشاره كرد و فعاليت مطلوب‌تر در اين حوزه‌ها را خواستار شد.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود اجراي ورزش در پارک‌ها را مطلوب دانست و ادامه داد: بايد انواع ورزش‌ها را در پارک‌ها داشته باشيم و به ورزش‌های عمومي و قهرماني توجه بيشتري نماييم.
گفتني است در اين نشست تعدادي از جوانان و نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد به ارائه دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند و همكاري بیش‌ازپیش مسئولان استان با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه جوانان را خواستار شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا