یزدفردا "استاندار يزد مشاركت مردم در امور را ازجمله مهم‌ترین عوامل خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن دانست و گفت: اتحاد و انسجام ملت سد محكمي در برابر نفوذ دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا " شامگاه يكشنبه 29 آذرماه جلسه اختتامیه «جشنواره روشنای علم بسیج دانشجویی» با حضور استاندار يزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری، رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر و جمعی از دانشجویان استان برگزار شد.
استکبارستیزی ارتباطی به قبل و بعد از برجام ندارد
 
استاندار يزد در این مراسم بابیان اينكه استكبارستيزي ازجمله مهم‌ترین اصول نظام جمهوري اسلامي ايران است گفت: مبارزه با استكبار و ايستادگي در برابر زیاده‌خواهی كشورها جزء اعتقادات ما است و هيچ ارتباطي با قبل از برجام و بعد از برجام ندارد.
«سید محمد ميرمحمدي» افزود: آگاه بودن و احساس مسئوليت قشرهاي مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و دانشجويان نسبت به مسائل روز و مواضع نظام در حوزه‌های مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و علمي امري ضروري است که باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با تأكيد بر ضرورت احساس مسئوليت در برابر سیاست‌های نظام خاطرنشان كرد: ضروری است براي رسيدن به اهدافمان يك مسير مناسب را انتخاب كنيم، از پرداختن به كارهاي فردي و حاشیه‌ای پرهیز کنیم و با افزايش توان علمي و آگاهي خود نقش مهمي در پيشبرد اهداف علمي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي جامعه داشته باشيم.
ميرمحمدي با اشاره به اينكه نخبگان علمي و پژوهشي در تدوين نقشه راه رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي كه از تأكيدات مقام معظم رهبري است، نقش مهمی را دارا هستند، افزود: پيروزي گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای و دستاوردهاي هسته‌ای نظام جمهوري اسلامي ايران، نتيجه رشادت‌ها، پژوهش‌ها و فداکاری‌های نخبگان و دانشمندان ايران اسلامي است.
 
تولید داخلی و گسترش دانش بومی، اهداف اقتصاد مقاومتی
 
ميرمحمدي تصريح كرد: توليد داخلی و گسترش دانش بومي ازجمله اهداف اقتصاد مقاومتي است كه تحقق این امر با اعتماد به دانش و توانمندي جوانان نخبه ایرانی می‌تواند انقلاب اسلامي را در برابر تمام تنش‌های داخلي و خارجي بيمه کند.
وي ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در مورد تعيين وظايف در راستاي رسيدن به چشم‌انداز نظام انقلاب اسلامي تأكيد فراواني دارند و خواستار اين هستند كه با اجراي دقيق سند چشم‌انداز، ايران به قدرت علمي برتر منطقه و جهان اسلام تبديل شود.
 
دانشگاه  بهترین مکان برای گسترش علم
 
ميرمحمدي اذعان داشت: بهترين مكان برای رشد علم و پژوهش در كشور مراكز دانشگاهي و علمي هستند كه در آن‌ها مباحث علمي توليد، انتقال و گسترش می‌یابد و بهترين زمان نيز دوران دانشجويي است كه بايد از این فرصت مناسب در راستاي كسب دستاوردهاي بزرگ علمي و پژوهشي استفاده نماييم.
وي اظهار داشت: بايد فضا و بستري فراهم شود كه جوانان ما به‌جای حضور در فضاهاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي به حضور در مراكز علمي، پژوهشي و تحقيقاتي علاقه‌مند شوند.
 
کرسی‌های آزاداندیشی ضرورت دانشگاه‌ها
 
استاندار يزد افزود: برگزاري کرسی‌های آزادانديشي مورد تأكيد مقام معظم رهبري، ازجمله ضرورت‌های محیط‌های دانشجويي است كه موجب ارتقاي علم و پژوهش به‌عنوان اصلی‌ترین اركان دانايي و توانايي در بين جوانان می‌شود.
وی ادامه داد: همواره باید همه نظرات بیان شود و اگر مخالفتی با نظرات مطرح‌شده وجود دارد با استدلال و منطق مطرح شود تا علاوه بر زایش فکری، تضارب آرای ایجادشده باعث ارتقا فکری و پیشرفت شود.
 
تحمیل نظر با زور ممکن نیست
 
استاندار یزد با اشاره به اینکه هیچ‌گاه تحمیل نظر با زور ممکن نیست و به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، اظهار داشت: شاید در نگاه اول پذیرش نظر صورت گیرد ولی این اقدام در ظاهر است و مخاطب را در مسیری قرار می‌دهد که هرگز آن موضوع را نپذیرد.
میرمحمدی در پایان تأکید کرد: بعضی از اوقات افراد به دلیل محدودیت‌ها از ابراز نظر خود محروم می‌شوند که این رفتار شایسته ایران اسلامی نیست و باید اجازه دهیم افراد نظرات خود را بیان کنند تا تشخیص درستی یا نادرستی آن به مردم و مخاطبان واگذار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا