یزدفردا :مراسم تودیع  و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد با حضور داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور در یزد برگزارشد .

 به گزارش پایگاه خبری یزدفردا "داوود کشاورزیان امروز صبح  در مراسم تودیع و معارفه  مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد در رابطه با  انتخاب مدیران کل استانها اظهار داشت : در مورد انتخاب مدیران کل راه و شهرسازی  به دو محور توجه شده است  و با توجه به شرایط هر استان به یکی ازمحورهای  راه یا مسکن اهمیت داده می شود  ولی در یزد هر دو محور مورد توجه قرار گرفته است

داوود کشاورزیان در ادامه  تأکید کرد: قرار گرفتن استان یزد در کریدورهای اصلی کشور و بافت و معماری سنتی آن و اینکه یزد نخستین شهر خشتی دنیا مدنظر وزیر راه و شهرسازی بود و در انتخاب مدیرکل جدید استان یزد لحاظ شده است.

وی افزود: استان يزد چه ازنظر راه‌های مواصلاتي و چه ازنظر شهرسازي و معماري از جايگاه ویژه‌ای برخوردار است و در تصميمات كشوري و انتخاب مديران براي اين استان به اين موضوع مهم توجه ویژه‌ای می‌شود.


رئیس سازمان راهداری کشور اظهار امیدواری کرد تا مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد بتواند با عمل به وظایف یاد شده هماهنگی لازم تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه را به خوبی انجام دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ویژه مدیران کل راه و شهرسازی گفت: مدیران کل  بعد از وزیر مسئولیت سنگینی بر عهده دارند بویژه بعد از ادغام چند اداره کل که شامل چهار مجموعه از گذشته تا امروز است که نقش بسیار مهمی در فعالیت های عمرانی استانها دارند.

وی در ادامه افزود: در مجموعه این وزارتخانه چند وظیفه برای مدیران کل دیده شده که یکی نگهداری راهها به عنوان سرمایه ملی و دیگری ارتقاء ایمنی راههاست که حفظ و نگهداری و ارتقاء ایمنی آن را مهمتر تلقی می کنیم.

معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای نيز در اين مراسم گفت: راه يك سرمايه ملي است و اولويت اول ما در وزارت راه و شهرسازی ارتقاء ايمني راه‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: معتقدیم ایمنی راهها و ارتقای آنها واجب است و تا زمانی که بودجه برای آن نیاز است  باید سایر بخش ها را که مستحب تلقی می شود کنار بگذاریم و از این رو سیاست اصلی سازمان راهداری ایمنی راهها و ارتقای آنها ست.

وي خاطرنشان كرد: ترميم تابلوها و علائم افقي و عمودي، اصلاح شانه خاكي، اصلاح شيب جاده و پاک‌سازی حريم جاده‌ای ازجمله وظايف راهداران در حفظ و نگهداري و ارتقاء ايمني راه‌ها است.


داود کشاورزیان  افزود: وظیفه دیگر مدیران کل  راه و شهرسازی بحث شهرسازی و مسکن است و همچنین اجرای سیاست های طرحهای جامع و تفصیلی و پیگیری مصوبات کمیسیون ماده پنج است که امیدواریم مدیر کل جدید در این بحث به صورت جدی انجام وظیفه کنند .


معاون وزیر راه و ترابری تعامل با دستگاهها بویژه شهرداری ها وشهرداران را بخش دیگری ازوظایف مدیران کل راه و شهرسازی عنوان نمودو گفت: وزیر راه و شهرسازی معتقد است فرقی بین راهها ی برون شهری با درون شهری وجود ندارد ازاین رو باید تعامل ادارات کل با شهرداری ها و شهرداران دوستانه و همسو  باشد.


رئیس سازمان راهداری کشور در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد عنوان نمود: یکی از مهمترین وظایف مدیران کل  ارتباط دوستانه با زیرمجموعه و همکاران است که در موفقیت مدیران کل بسیار موثر خواهد بود.


معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از همکاری پیمانکاران و مشاوران فعال در حوزه راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که به لحاظ اعتباری در تنگنا بودیم و سال سختی را در حال گذراندن هستیم پیمانکاران با وجود افزایش طلب هایشان بیشتر از همیشه فعالیت داشتند و کارهای خوبی در کشور انجام شد که قابل تقدیر است.


این مسئول افزود: با توجه به شرایط خاص کشور بدهی ما به پیمانکاران افزایش یافت و با وجود ابزارهای این وزارتخانه در کاهش مطالبات با این حال امیدواریم در آینده بدهی ها به این پیمانکاران کمتر شود.

در این مراسم که میرمحمدی استاندار یزد ، سیدحسینی معاون امور عمرانی استاندار ، حجت الاسلام زارع زاده نماینده مهریز و جمعی ازمدیران کل ادارات استان یزد حضور داشتند از غلامرضا رضایی تقدیر و محمدرضا نقصان محمدی به عنوان مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد(1)
گزارش تصویری "مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا