یزدفردا "رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی به مناسبت روز جهانی داوطلب (٥ دسامبر برابر با ١٤ آذر ماه) همگان را فراخواند تا با مشارکت برای صلح، نویدبخش زندگی همراه با کرامت برای همنوعان باشند.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "متن کامل پیام دکتر سید امیر محسن ضیایی بدین شرح است: «ما هر سال، ١٤ آذر (٥ دسامبر) روز جهانی داوطلبان را گرامی می‌داریم. متمایز کردن این روز به ما این فرصت را می‌دهد تا مسئولیت‌پذیری خود در برابر همنوعان‌مان را نشان دهیم و هر کدام نماینده‌ای برای ایجاد تغییر و توسعه پایدار باشیم


در دورانی که نیاز به کمک انسان‌دوستانه هیچ‌گاه بیش از حال حاضر نبوده و در زمانی که بیشترین قربانیان حوادث و بلایای طبیعی و حتی حوادث انسان ساخت، درگیری‌ها و منازعات سیاسی و آسیب‌دیدگان از آنها نسبت به هر دورانی پس از پایان جنگ جهانی دوم وجود دارد، کمک‌های داوطلبانه نقش بسیار حیاتی در برآوردن نیازهای بشری دارند.
شیوع بیماری‌های صعب‌العلاج و مرگ هزاران‌هزار نفر از مردم در اثر آن یا فاجعه زلزله‌های رودبار و بم باید خاطره دوری باشد، اما حقیقت وحشتناک این است که امروز ما هنوز درگیر اثرهای سوء و تاسف‌برانگیز در نتیجه ناآگاهی‌ها، آموزش‌های ناکافی و کمک‌های بدون نظام‌مندی هستیم. چنین عوامل مرگباری همچنان، تهدید علیه نوع بشر هستند و جای بسی تاسف است که جامعه از گذشته به هزینه مردم بی‌گناهی که زندگی‌شان به‌دلیل این حوادث نابود شده، درس عبرت بسیار اندکی آموخته است. اما فعالیت‌های بدون چشمداشت، همراه با دانش و ابتکار داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، موید این موضوع است که آنها همواره حامیان گران‌بهای این سازمان عام‌المنفعه برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های بشردوستانه و خیرخواهانه در جای جای میهن و حتی فراتر از مرزها در راستای کمک‌رسانی به محروم‌ترین انسان‌هاست.


امسال روز جهانی داوطلبان با بحبوحه خشونت مرگبار و درگیری‌های بی‌ثبات‌کننده در سراسر جهان و به مخاطره افتادن محیط‌زیست مصادف است که به جای تسلیم در برابر ناامیدی، مسئولیتی مشترک مبنی بر همبستگی نیروهای داوطلب و تلاش مشترک برای ساختن زندگی هماهنگ با هم و ایجاد آینده‌ای پایدار از طریق آگاهی‌بخشی و همراه با صلح برای همه برعهده داریم. در این روز، باید اقدامی بیشتر از یادآوری فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشورمان در بیش از ٩٠‌ سال گذشته انجام دهیم؛ باید به وسیله تجدید تعهد مشترک‌مان برای تسکین آلام بشری در کنار یکدیگر، آینده جدیدی با پیشرفت فعالیت‌های اجتماعی و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی ترسیم کنیم. ما همچنان با سپاس از وجود ارزشمند اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر، سالروز جهانی داوطلبان را گرامی داشته و با نکوداشت شأن و منزلت این قشر و آرزوی سرافرازی روز افزون‌شان، از تمامی هموطنان صمیمانه دعوت می‌کنیم تا در عرصه‌ای جدید، این‌بار با مشارکت برای صلح، نویدبخش زندگی همراه با کرامت برای همه همنوعان باشند، در جایی که فقر به تاریخ می‌پیوندد و صلح در اولویت قرار می‌گیرد>> .»


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی

پروانه انتشارپایگاه خبری "یزدفردا"
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا