پایگاه خبری یزدفردا"سیب میوه‌ای شگفت‌انگیز/مطالعات محققان وزارت کشاورزی آمریکا نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی و فیبر موجود در سیب، سبب سلامت مغز، قلب و کاهش وزن می شود.


به گزارش ساینس، هر عدد سیب متوسط، حاوی چهار گرم فیبر و 95 کالری است. این میوه خوشمزه منبع غنی ویتامین C و A و مواد معدنی فسفر، پتاسیم، کلسیم و آهن است. در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، سیب پس از موز، دومین میوه محبوب محسوب می شود.

برخی از خواص این میوه شگفت انگیز عبارتند از :

از آلزایمر جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب سیب سبب افزایش انتقال دهنده عصبی استیل کولین می شود و با آلزایمر و پیری مغز مبارزه می کند.

از بروز پارکینسون جلوگیری می کند

فیبر موجود در سیب و خواص آنتی اکسیدانی آن از بروز بیماری پارکینسون جلوگیری می کند.

از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و باعث سفیدشدن دندان می شود.
سیب نمی تواند جایگزی مسواک باشد ولی جویدن سیب سبب تحریک بزاق دهان می شود و با کاهش باکتری دهان، از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

خواص ضد سرطانی دارد

مطالعات انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد که سیب حاوی ترکیباتی به نام فلاونول است که احتمال سرطان لوزالمعده را 23 درصد کاهش می دهد. همچنین ترکیبات موجود در پوست سیب فعالیت سلول های سرطانی کبد، روده بزرگ و سینه را کاهش می دهد. فیبر بالای موجود در سیب خاصیت ضد سرطانی فوق العاده ای، مخصوصا در روده بزرگ دارد.

برای کلیه مفید است و از بروز دیابت نوع 2 جلوگیری می کند

مصرف یک سیب در روز، احتمال دیابت نوع 2 را 28 درصد کاهش می دهد. سیب با فیبر بالای خود، عملکرد کلیه را بهبود می بخشد.

سلامت قلب را تضمین می کند

فیبر موجود در سیب از تجمع پلاک در شریان ها جلوگیری می کند و ترکیب فنولی موجود در پوست سیب، مانع از رسوب کلسترول در دیواره رگ ها می شود.

جذب اکسیژن توسط ریه ها را افزایش می دهد

سیب حاوی یک آنتی اکسیدان به نام کورستین است که باعث می شود ریه ها اکسیژن بیشتری جذب کنند.

باعث سلامت مغز می شود

سیب از تخریب نورون ها جلوگیری می کند و باعث سلامت مغز می شود.

- باعث کاهش فشار خون می شود

- به کاهش وزن کمک می کند

- باعث کاهش کلسترول می شود

- احتمال سکته مغزی را کاهش می دهد

- از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند

- مانع از یبوست می شود

- سندرم روده تحریک پذیر را درمان می کند

- احتمال بواسیر را کاهش می دهد

- مواد سمی را از کبد خارج می کند

- خوردن پنج سیب در هفته احتمال آسم را کاهش می دهد

- میزان آب بدن را افزایش می دهد

- سبب کاهش بیماری های پوستی می شود

- از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند

- خاصیت سم زدایی دارد

- از جذب سرب و جیوه توسط بدن جلوگیری می کند

- به رفع تشنگی کمک می کند

- سبب افزایش استقامت ورزشکاران می شود

- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

- احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهدمنبع: خبرگزاری ایرنا

 

 

 

تیمی از دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا با موفقیت اولین قلب بیونیکی بدون تپش جهان را در بدن گوسفندهای زنده و سالم آزمایش کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، قلب یک انسان عادی 42 میلیون بار در سال می‌تپد؛ از این رو اگر آن را با دستگاهی متشکل از چندین بخش متحرک جایگزین کنیم، بسرعت خراب خواهد شد.
 
دستگاه BiVACOR که تنها از یک بخش متحرک برای ارسال خون در سراسر بدن بجای پمپاژ کردن آن برخوردار است، در بسیاری از جهات از قلب‌های مصنوعی دیگر که در 50 سال گذشته معرفی شده‌اند، عملکرد بهتری داشته است.
 
آزمایشات پیش‌ساخت این دستگاه در بدن گوسفندان نشان داد که این حیوانات تا یک ماه پس از دریافت قلب مکانیکی بخوبی روی تردمیل راه می‌رفتند و کلیه، ‌مغز و سایر اندام آن‌ها نیز از عملکرد خوبی برخوردار بود.
 
قلب BiVACOR که به اندازه نیمی از یک بطری آب است، از دیسک چرخانی برخوردار بوده که باله‌هایش توسط دو میدان مغناطیسی معلق مانده‌اند تا هیچگاه چیزی را لمس نکرده و 2000 الی 3000 بار در دقیقه بچرخند. این کار، 10 سال به عمر این دستگاه می‌افزاید، زیرا وجود میدان مغناطیسی از اصطکاک و سائیده شدن بخش های دستگاه به یکدیگر جلوگیری می‌کند.
 
این دیسک 20 هزار بار در ثانیه برای مسطح چرخیدن آن تنظیم می‌شود. از آنجایی که سمت راست قلب در زمان سرفه، سخت‌تر کار کرده و سمت چپ قلب در زمان ورزش کارکرد بیشتری دارد، این دیسک همچنین 20 بار در ثانیه این تعادل را تنظیم می‌کند.
 
محققان مدعی هستند که این دستگاه، اولین گام قانونی در مسیر ساخت یک جایگزین مکانیکی دائمی برای قلب‌های از کار افتاده انسان است.
 
کارآزمایی‌های بالینی این قلب در بدن انسان برای سه سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

 

راه‌هایی برای رفع خستگی روزانه

 

راه‌هایی برای رفع خستگی روزانه

 

فرارو - خیلی از افراد در طی روز بارها احساس خستگی می‌کنند. این احساس خستگی می‌تواند ناشی از کار زیاد، کم‌خونی، استرس، افسردگی و سایر دلایل باشد. بسیاری برای رفع این خستگی، تنها راه ممکن را خواب شبانه روز می‌دانند، اما این تنها راه‌حل ممکن نیست. اگر خستگی روزانه شما ناشی از بیماری و یا مشکل بیولوژیکی خاصی (مانند فیبرومیالژیا و سندروم خستگی مزمن، دیابت، کم‌خونی و...) نباشد، برای رفع خستگی می‌توان اقداماتی کوچک در زمان‌هایی کوتاه انجام داد تا انرژی لازم برای ادامه فعالیت‌های روزانه به بدن بازگردد. برخی از این اقدامات در ادامه می‌آیند.


به گزارش فرارو، ماساژ بدن یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خستگی و گرفتگی عضلات است. این ماساژ به اندازه 5 دقیقه کافی است تا خستگی شما را دور کند و به شما انرژی دهد. ماساژ صورت، سر، گردن و شانه‌ها، دست‌ها، ستون فقرات، سینه‌ها، شکم و پاها، باعث بازگشت انعطاف‌پذیری از دست‌رفته می‌شود، احساس زندگی بهتر را تقویت می‌کند، سیستم گردش خون را فعال می‌سازد، دستگاه ایمنی و دفاعی بدن را تحریک می‌کند و احساس نشاط و شادابی را در افراد افزایش می‌دهد.

- کشیدن نفس عمیق و آرام به‌دلیل فعال شدن دم و بازدم شما و از بین بردن استرس‌ها خستگی را از شما دور می‌کند. نفس عمیق خیلی سریع انرژی را در شما افزایش می‌دهد. برای این‌کار بهتر است دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

تا 4 بشمارید و آرام و عمیق نفس بکشید بعد مجددا استراحت کنید. دوباره تا 4 بشمارید و عمیق نفس بکشید بعد تا 6 بشمارید و نفستان را آرام بیرون بدهید. این کار را 4 مرتبه تکرار کنید.

- طبق تحقیقاتی که در سال 2012 در بریتانیا انجام شد، افرادی که در طی روز به مدت 15 دقیقه آدامس می‌جوند، شادی و نشاط بیشتری دارند. جویدن آدامس باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه باعث افزایش پمپاژ خون می شود با ورود خون بیشتر به مغز اعصاب تحریک و هوشیاری بیشتر می شود.

- هرگاه در طی روز احساس خستگی می‌کنید، ذهنتان را درگیر کنید. این درگیر کردن ذهن می‎‌تواند شامل کارهایی مثل گوش دادن به موسیقی یا کار با کامپوتر باشد. هر فرد باید ببیند که به چه صورت ذهنش درگیر خواهد شد و کاری در این راستا برای چند دقیقه انجام دهد.

- خوردن شکلات سیاه، یکی دیگر از موادی است که انرژی قابل توجهی به افراد می‌دهد. یک تکه شکلات می‌تواند خوش اخلاقتان کند و انرژی‌تان را افزایش دهد، چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

- طبق گزارشی از Fox News ماساژ گوش‌ها نیز می‌تواند در رفع خستگی موثر باشد. لاله گوشتان را بین انگشت شست و اشاره بگیرید و کمی ماساژ دهید، تا در خود احساس انرژی کنید.

- هرگاه احساس خستگی به سراغتان آمد، به جای اینکه بدن خود را در حالت ثابت و بدون حرکت درآورید، از جای خود بلند شوید و تنها به مدت 10 دقیقه پیاده‌روی کنید. به گفته کارشناسان فعالیت بدنی بهترین راه برای شارژ مجدد باتری‌های بدن است.

- اگر در مکانی هستید که امکان انجام مدیتیشن را دارید، حتما این کار را انجام دهید. یکی از رروش‌های مدیتیشن، این است که روی زمین درازه کشیده، ساق‌پاها را روی یک صندلی قرار دهید، دست‌ها را در دو طرف بدن دراز کنید، سرتان را روی بالش بگذارید و با تمرکز بر اعضای بدنتان خستگی را از آن‌ها خارج کنید.

- یکی از دلایل خستگی، که اکثر افراد نسبت به آن غافل هستند، نوشیدنِ کم آب است. به گفته پزشکان و متخصصان لازم است که هر فرد روزانه 8 لیوان آب بنوشد. این میزان از آب در فصول گرم سال باید بیشتر شود. در روز هرگاه احساس خستگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. دقت داشته باشید که هیچ مایع دیگری نمی‌تواند جایگزین آب گردد.

- برای کاهش خستگی تا حد ممکن از خوردن قندهای ساده، چربی‌های اشباع و چربی‌های ترنس خودداری کنید و سبزیجات و میوه را جایگزین آن‌ها کنید. بدن انسان با خوردن چربی و قند بیش از حد، احساس خستگی خواهد کرد.

- خوردن چای یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید با صرف زمانی اندک برای آن از خستگی روزانه خود بکاهید. کافئین اندک موجود در چای به رفع خستگی و کسب انرژی کمک خواهد کرد.



 

پایان خبر"


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا