*رشد صادرات استان یزد

 

 *بازدید معاون استاندار از گمرک

 

 *دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات

 

زیرساخت توسعه صادرات فراهم شود

 

*همدلی مدیران برای خروج از رکود تورمی

 

*گردهمائی مدیران اقتصادی یزد در گمرک

 

*گمرک یزد از ساده ترین امکانات محروم است

 

 *لزوم همکاری دستگاه های مرتبط با قاچاق کالا

 

 *توسعه صادرات یزد نیازمند نگاه فرابخشی است

 

 *برنامه عملیاتی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در یزد تدوین شود

 

*کارکنان گمرک یزد از سالم ترین کارمندان گمرک کشور هستند

 

*صدور یک میلیارد و 500 میلیون تومان مطالبه نامه کسر دریافتی

 

*سامانه جامع امور گمرکی دستاورد دولت تدبیر و امید در گمرک یزد

*نشست هماهنگی جهت مبارزه با قاچاق کالا در گمرک یزد تشکیل شد

 

 

 

برنامه عملیاتی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در یزد تدوین شود
مدیرکل گمرک یزد خواستار تدوین برنامه ای عملیاتی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سطح استان شد.
به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "حسن یاسری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در سالن زنده‌یاد حميديا استانداری اظهارداشت: باید عوامل مؤثر در مبارزه با مواد مخدر در سطح استان یزد شناسائی و احصا شود و پس از اولویت بندی هر یک این عوامل ، برنامه و راهکارهای عملیاتی در این حوزه تعریف شود.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص سند نقشه راه پیشگیری از اعتیاد استان یزد در این نشست تصریح کرد:  این سند در طرح موضوع، شناسائی عوامل و ارائه راهکارهای پیشگیری دارای نقاط قوت است ، در بخش مبارزه نیز باید از داده های ترکیبی و تحلیلی و نظرات سازمان هایی نظیر نیروی انتظامی و گمرک نیز بهره گرفت.
مدیرکل گمرک استان یزد در تبیین این موضوع به لزوم تعیین ترکیب سنی جمعیت مصرف کننده و توزیع کننده اشاره کرد و گفت: بر اساس مبانی اقتصاد، ترجیحات مصرف کننده شکل دهنده ترجیحات تولیدکننده است ، با بررسی عامل سن جمعیت مصرف کننده و توزیع کننده و ترجیحات آنان می توان تغییر الگوی مصرف و حرکت جامعه مصرف کننده از مواد مخدر سنتی به مواد صنعتی را بررسی کرد.
یاسری با تاکید بر بهره گیری از روش های علمی در تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد اظهارداشت:  در این سند پس از احصاء و تعیین نقاط ضعف و قدرت  باید تاثیر هر یک از عوامل بر یکدیگر بررسی و بر اساس نظرات خبرگان  این حوزه هر یک از عوامل اولویت بندی شوند.
وی ادامه داد: پس از اولویت بندی هر یک از عوامل باید راهکارهای عملی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تدوین و وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان، در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشخص شود.
گفتني است، در اين نشست که با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، جانشين فرماندهي نيروي انتظامي و رئیس‌کل دادگستري استان، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري برگزار شد، هر يك از نمايندگان دستگاه‌های عضو شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان دیدگاه‌های خود را در رابطه با تدوين نقشه راه پيشگيري از مواد مخدر ارائه نمودند.




بازدید معاون استاندار از گمرک/ لزوم همکاری دستگاه های مرتبط با قاچاق کالا

تاریخ انتشار:1394/5/30/پایگاه خبری یزدفردا "معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از گمرک استان یزد و انبار قاچاق کالای استان بازدید کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " محمد علی طالبی را در این بازدید دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز استان، مدیرکل اموال تملیکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی همراهی می کردند.

معاون استاندار یزد در حاشیه این بازدید همكاري و همراهي همه دستگاه‌هاي مرتبط با بحث قاچاق كالا و ارز را خواستار شد و از مسئولان تعزيرات حكومتي خواست تا در صدور احكام قضايي مربوط به قاچاق كالا و ارز تسريع کنند.

سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل گمرک استان یزد در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف پرونده های قاچاق در گمرک اظهارداشت:  قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اسفند 1392 در سطح کشور اجرائی شده است و گمرک در قانون جدید شاکی پرونده های کشف شده در سایر ارگان ها و سازمان ها نیست.

وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق بر اساس قانون جدید در انبارهای اموال تملیکی نگهداری می شوند افزود: کلیه پرونده های قاچاق کالا که قبل از اسفند 1392 در گمرک استان یزد تشکیل شده است تعیین تکلیف و کالاهای آن استرداد یا به فروش رفته است.

مديركل گمرك استان یزد همچنین با اشاره به توقف  صدور پروانه سبز گمرکی به صورت كاغذي در اداره کل گمرک استان یزد  اظهارداشت: در زمان ترخيص كالاها برگه اي تحت عنوان دستور ترخیص در گمرك صادر مي شودو سازمان‌هايي كه نياز به اطلاعات گمركي كالاهاي وارداتي دارند مي‌توانند به صورت الكترونيكي با مراجعه به سامانه جامع امور گمركي، اطلاعات مورد نياز را اخذ كنند.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن پروانه سبزگمركي علاوه بر افزايش سرعت كار، از جعل و دستكاري و استفاده مکرر اسناد مثبته گمركي جلوگيري خواهد شد.

مدیرکل گمرک استان یزد افزود: اين اقدام با عنايت به اجراي پنجره واحد تجارت فرامرزي از طريق سامانه جامع گمركي توسط گمرك جمهوري اسلامي ايران كه موضوع بند (ج) ماده ( 38) قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي كشور بوده ، صورت مي گيرد.

چاوشی زاده تصریح کرد: از این پس مشاهده اطلاعات پروانه و استعلام آن صرفا" به صورت الكترونيكي و از طريق اينترنت يا پيامك صورت خواهد پذيرفت.

وي خاطرنشان كرد: استعلام پروانه‌هاي سبز الكترونيكي از طريق سامانه پيامكي به شماره 30008887 و سايت پنجره واحد تجارت فرامرزي به آدرسepl.irica.ir  امكان‌پذير است.

 توسعه صادرات یزد نیازمند نگاه فرابخشی است

پایگاه خبری یزدفردا "مدیرکل گمرک استان یزد گفت: توسعه صادرات یزد در گرو همگرائی، همراهی  و نگاه فرابخشی  بخش دولتی و غیر دولتی است.
به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " حسن یاسری در كارگروه توسعه صادرات که با حضور استاندار يزد، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان توسعه تجارت ايران، مديركل دبيرخانه شوراي عالي صادرات غيرنفتي كشور، جمعي از توليدكنندگان و صاحبان صنايع و اعضاي كارگروه توسعه صادرات استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد گفت: باید مزیت ها و نقاط ضعف استان در تجارت خارجی شناسائی و با همدلی و همرائی همه دستگاه ها و سازمان ها برای نقاط ضعف تدبیر لازم اندیشیده شود.
وي  ادامه داد: امروزه موضوع تجارت نیازمند نگاه فرابخشی است و باید به این مقوله توجه جدی شود، چرا که توسعه این بخش منجر به رونق اقتصادی، اشتغال زایی و ارزاوری می شود.
یاسری با بيان اينكه گمرک یزد نهمین گمرک صادراتی و یکی از کانون هاي مهم  صادرات كشور است گفت: اين گمرک آب آشامیدنی ندارد و آب مورد نیاز آن در ظرف های 20 لیتری از نقاط مختلف شهری تامین و به گمرک یزد منتقل می شود، بنابراین می‌طلبد با توسعه امکانات زمینه مناسب‌تری برای افزایش خدمات دهی به تجار و تولیدکنندگان فراهم شود.
وی ضمن ارائه گزارشي از عملكرد 7 ماهه تجارت خارجي استان در سال جاری را ارائه داد و اظهار داشت: در اين مدت یک‌میلیون و 17 هزار تن كالا به ارزش 325 ميليون دلار به بيش از 50 كشور جهان صادرشده است.
وی ادامه داد: عمده محصولات صادرشده كاشي و شيشه بوده كه به كشورهاي عراق، افغانستان، پاكستان، هلند، گرجستان، هند، تركمنستان، امارات متحده عربي، تركيه و قطر صادر گرديده است.

گفتني است، در ادامه جلسه كارگروه توسعه صادرات استان هرکدام از اعضاي اين كارگروه و توليدكنندگان استان به ارائه دیدگاه‌های خود در ارتباط با صادرات و مشكلات اين حوزه پرداختند.
 
دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات/ کارکنان گمرک یزد از سالم ترین کارمندان گمرک کشور هستند

پایگاه خبری یزدفردا "مدیرکل گمرک با مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان یزد دیدار و گفت وگو کرد.  
به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " سید اصغر چاوشی زاده، مدرکل گمرک استان یزد در این دیدار ضمن تبریک انتصاب بهزاد فلاطون زاده به عنوان مدیرکل دیوان محاسبات یزد اظهارداشت: اداره کل گمرک استان یزد تعامل خوبی  با دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی دارد.
وی با بیان اینکه کارکنان گمرک استان یزد از پاک ترن و سالم ترین کارمندان گمرک در سطح کشور هستند افزود: کارمندان این گمرک از تخصص، تجربه و تبحر لازم در انجام وظایف خود  برخوردارند.
وی در پایان افزود: اداره کل گمرک استان یزد آماده همکاری و همفکری با اداره کل دیوان محاسبات استان یزد در زمینه های مورد نظر است.
بهزاد فلاطون زاده، مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان یزد نیز در این دیدار اقدامات نظارتی و پیشگیرانه را در کاهش تخلفات موثر دانست.
وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در دستگاه های مختلف اظهار امیدواری کرد: همکاری و همدلی بین گمرک و اداره کل دیوان محاسبات بیش از پیش تقویت شود.

سامانه جامع امور گمرکی دستاورد دولت تدبیر و امید در گمرک یزد
پایگاه خبری یزدفردا "مدیرکل گمرک استان یزد از طراحی و پیاده سازی  سامانه جامع امور گمرکی با همکاری اساتید و دانشجویان نخبه داخل کشور از سال گذشته در این گمرک خبر داد.
به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "سید اصغر چاوشی زاده به مناسبت هفته دولت ضمن تشریح دستاوردها و عملکرد اداره کل گمرک استان یزد در دولت تدبیر و امید،  اظهارداشت:  گمرک استان یزد به منظور بهبود فضای کسب و کار از طریق ارائه تسهیلات در فرآیند تجارت خارجی از سال گذشته در خصوص ساده سازی فرآیندهای گمرکی در کلیه رویه ها و حذف تشریفات زائد با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و سامانه های هوشمند الکترونیکی اقدام کرده است.
وی ادامه داد: تصمیمات و اقدامات گمرک ایران در زمینه به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و سامانه های هوشمند الکترونیکی وحذف موانع پیش روی فعالان اقتصادی به خصوص تولیدکنندگان و صادرکنندگان به نحو قابل ملاحظه ای فرآیند تشریفات گمرکی در حوزه تجارت خارجی را بهبود بخشیده  و موجب سرعت و سهولت ترخیص کالا شده است.
مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: از جمله این اقدامات طراحی و پیاده سازی  سامانه جامع امور گمرکی با امکان پوشش کلیه فرآیندها و عملیات ترخیص کالا از لحظه ورود کالا به قلمرو گمرکی تا اتمام تشریفات ترخیص کالا با همکاری اساتید و دانشجویان نخبه داخل کشور است.
چاوشی زاده افزود: این سامانه که اکنون در اداره کل گمرک استان یزد اجرا و پیاده سازی شده است دارای مزیت هائی از جمله کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی، به کارگیری مدیریت ریسک  و کنترل سیستمی و غیر محسوس، امکان اظهار الکترونیکی کالا به گمرک بدون نیاز به حضور فیزیکی صاحبان کالا و اظهار کنندگان، اصلاح فرآیند ها و حذف مراحل غیر ضروری ، بررسی هوشمند و نامحسوس بدهی ماده 7 گمرکی، کاهش مدت زمان کارشناسی اظهارنامه، دریافت حقوق و عوارض به صورت الکترونیکی و دریافت اسناد به صورت الکترونیکی است.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و همه این مزیت ها در مجموع منجر به کاهش نسبی زمان ترخیص کالا و به تبع آن، پائین آمدن هزینه های گمرکی بنگاه های اقتصادی و فعالان تجاری و رونق کسب و کار شده است.
مدیرکل گمرک استان یزد اظهارداشت: اقدامات گمرک در قالب سامانه جامع امور گمرکی و دستاوردهای آن در مدت اخیر امید بخش است و در کنار سایر تسهیلات فراهم شده نظیر ضمانتنامه های بانکی، حمل یکسره، ارزیابی کالا در محل و انبارهای اختصاصی در زمینه کسب رضایتمندی تجار، بازرگانان و واحدهای تولیدی تلاش شده است.
وی در ادامه به تشریح عملکرد این اداره کل در چهارماهه نخست سال جاری پرداخت و افزود: در چهارماهه نخست سال جاری 548 هزار و 17 تن کالا به ارزش 175 میلیون و 545 هزار  و 514 دلار از گمرک استان یزد به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از حیث وزن 14 و از نظر ارزش 5 درصد رشد را نشان می دهد که این میزان بیانگر سهم 19/2 استان یزد از صادرات کل کشور از حیث وزن و 62/1 درصد از حیث ارزش است.
چاوشی زاده تاکید کرد: در چهارماهه نخست سال جاری 8 هزار و 985 فقره اظهارنامه صادراتی در گمرک یزد صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد رشد را نشان می دهد.
وی اظهارداشت: همچنین تنوع کالاهای صادراتی  گمرک استان یزد در این مدت به 100 قلم رسیده است که  به 45 کشور مختلف جهان صادر شده است.
مدیرکل گمرک استان یزد تاکید کرد: کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، هیدروکربن، میلگرد، نایلون، پسته و مغر پسته، سیم و کابل، سنگ مصنوعی، اکسید مولیبدن، طناب و نخ پلاستیکی به ترتیب عمده ترین کالاهای صادراتی گمرک استان یزد در 4 ماهه نخست سال جاری است.
چاوشی زاده گفت: عراق، افغانستان پاکستان، هلند، امارات متحده عربی، هند، گرجستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، فدراسیون روسیه، اتریش، آلمان و عمان  به ترتیب مقصد اصلی کالاهای صادراتی گمرک استان یزد می باشد.
وی افزود: همه این اقدامات باعث شده است که گمرک استان یزد در چهارماهه نخست سال جاری در بین 121 گمرک صادراتی کشور  رتبه 11 را در سطح کشور به خود اختصاص دهد و  تراز بازرگانی آن  131 میلیون و47 هزار و 940 دلار مثبت باشد.
چاوشی زاده همچنین با اشاره به عملکرد واردات اداره کل گمرک استان یزد در 4 ماهه نخست سال جاری اظهارداشت: در این مدت 12 هزار و 496 تن مالا به ارزش 44 میلیون و 497 هزار  و پانصد و هفتاد و چهار دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از حیث وزن 44 درصد افزایش و از نظر ارزش 4 درصد کاهش را نشان می دهد.
مدیرکل گمرک استان یزد در پایان اظهارامیدواری کرد: در چارچوب دور تازه همکاری های دولت و ملت بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله لعالی) تعامل نزدیکتری بین گمرک یزد و خدمت گیرندگان به وجود آید .


رشد صادرات استان یزد/ صدور یک میلیارد و 500 میلیون تومان مطالبه نامه کسر دریافتی

پایگاه خبری یزدفردا "مدیرکل گمرک استان یزد از رشد ارزش و وزن کالاهای صادراتی استان یزد در 5 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل گمرک استان یزد امروز(9 شهریور) در نشست خبری دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد ودارائی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهارداشت: در 5 ماهه نخست سال جاری 11 هزار و 500 فقره اظهارنامه صادراتی  شامل  702 هزار تن کالا به ارزش 224 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است که از حیث وزن 24 درصد و از نظر ارزش 12 درصد رشد را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه کالاهای تولیدی استان یزد به بیش از  45 کشور جهان صادر می شود افزود: میزان تنوع کالاهای صادراتی استان یزد در 5 ماهه نخست سال جاری به 100 قلم رسید.
چاوشی زاده، عمده کالای صادراتی استان یزد در این مدت را کاشی و سرامیک ذکر کرد که 87 درصد وزن و 59 درصد ارزش کل صادرات استان یزد در 5 ماهه نخست سال جاری را شامل می شود.
مدیرکل گمرک استان یزد همچنین از عراق به عنوان مقصد اصلی کالاهای صادراتی استان یزد نام برد و افزود: 58 درصد ارزش کل کالاهای صادراتی استان یزد به عراق صادر می شود و کشورهای افغانستان و پاکستان در ردیف بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه گمرک استان یزد همیشه جایگاه خوبی در زمینه صادرات داشته است تاکید کرد: اداره کل گمرک استان یزد در 5 ماهه نخست سال جاری از بین 121 گمرک صادراتی کشور رتبه 11 را کسب کرده است.
چاوشی زاده ادامه داد: البته بخشی از محصولات تولیدی استان یزد نظیر سنگ آهن و محصولات گلخانه ای از سایر گمرکات به خارج کشور صادر می شود که دستگاه های مسئول در حال تلاش برای فراهم کردن زمینه صادرات این کالاها از یزد هستند که در صورتی که این موضوع تحقق یابد، رتبه صادراتی استان افزایش خواهد یافت.
مدیرکل گمرک استان یزد در ادامه به واردات استان یزد اشاره کرد و گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری 15 هزار تن کالا به ارزش 52 مییلون دلار به خارج کشور صادر شده است که کاهش 10 درصدی از حیث ارزش را نشان می دهد.
وی افزود: عمده کالاهای وارداتی استان یزد ماشین آلات خطوط تولید است که اغلب به صورت محموله های ترافیکی و با حجم بالا به استان یزد وارد می شود.
چاوشی زاده در بخش دیگری از سخنان خود، احترام، اعتماد، سرعت، دقت و صحت را شعار گمرک ذکر کرد و اظهارداشت:  گمرک استان یزد نقش بسیار موثری در زمینه بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید داخلی در چند سال گذشته داشته است.
وی در ادامه با اشاره به مبارزه با کم اظهاری و دقت گمرک در زمینه اظهارنامه های وارداتی، گفت: در سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان مطالبه نامه کسر دریافتی  با جریمه 630 میلیون تومان در گمرک یزد صادر شده است.
مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: در 5 ماهه نخست  سال جاری نیز یک میلیارد تومان مطالبه نامه کسر دریافتی با جریمه 455 میلیون تومان در این گمرک صادر شده است .
وی در بخش دیگری از سخنانش به مزایای سامانه جامع امور گمرکی در استان اشاره کرد و گفت: در اواسط سال گذشته سامانه جامع امور گمرکی در استان راه اندازی شده است که با راه اندازی آن کلیه تشریفات امور گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.
چاوشی زاده با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به حضور صاحب کالا در گمرک برای اظهار نیست تاکید کرد: اصلاح فرآیندها، حذف مراحل غیر ضرور، کاهش زمان کارشناسی اظهارنامه، دریافت حقوق گمرکی به صورت الکترونیکی و حذف پروانه های گمرکی از جمله مزایای سامانه  جامع امور گمرکی است.
وی ادامه داد: با راه ندازی سامانه جامع امورگمرکی مدت زمان کالاهای در مسیر سبز حداکثر 4 ساعت، در مسیر زرد حداکثر یک روز و در مسیر قرمز حداکثر سه روز است.


نشست هماهنگی جهت مبارزه با قاچاق کالا در گمرک یزد تشکیل شد

پایگاه خبری یزدفردا "نشست هماهنگی به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های قاچاق و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق فسادپذیر در اداره کل گمرک یزد برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " نشست هماهنگی به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق فسادپذیر با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل اموال تملیکی و مدیرکل گمرک برگزار شد.

محمد علی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد در این نشست همكاري و همراهي همه دستگاه‌هاي مرتبط با بحث قاچاق كالا و ارز را در استان خواستار شد.
وی ضمن تاکید بر تسریع در صدور احكام قضايي مربوط به پرونده های قاچاق كالا اظهارداشت: باید تدبیری اندیشیده شود تا ضمن تسریع در صدور احکام قضائی از دپوی کالاهای قاچاق در انبارهای اموال تملیکی جلوگیری شود.
سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گزارشی از روند تعیین تکلیف پرونده های قاچاق در گمرک ارائه کرد و اظهارداشت:  قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اسفند 1392 در سطح کشور اجرائی شده است و گمرک در قانون جدید شاکی پرونده های کشف شده در سایر ارگان ها و سازمان ها نیست.
وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق بر اساس قانون جدید در انبارهای اموال تملیکی نگهداری می شوند افزود: صدور پروانه سبز گمرکی به صورت كاغذي در اداره کل گمرک استان یزد  متوقف شده است و از این پس در زمان ترخيص كالاها برگه اي تحت عنوان دستور ترخیص در گمرك صادر مي شود و سازمان‌هايي كه نياز به اطلاعات گمركي كالاهاي وارداتي دارند مي‌توانند به صورت الكترونيكي با مراجعه به سامانه جامع امور گمركي، اطلاعات مورد نياز را اخذ كنند.
مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: با اکترونیکی شدن پروانه سبزگمركي علاوه بر افزايش سرعت كار، از جعل، دستكاري و استفاده مکرر اسناد مثبته گمركي جلوگيري می شود.
وی همچنین ضمن ارائه گزارشی ار عملکرد صادرات و واردات در اداره کل گمرک استان یزد اظهارداشت:  این گمرک همیشه عملکرد مناسبی در زمینه صادرات داشته و  در کشور از رتبه خوبی برخوردار است.
مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: تنوع کالاهای صادراتی یزد به 100 قلم می رسد که به 45 کشور مختلف جهان صادر می شود.
چاوشی زاده عمده  کالاهای وارداتی استان یزد را ماشین آلات خطوط تولید ذکر کرد که با محموله های ترافیکی و در حجم بالا به یزد منتقل می شود.
وی تاکید کرد: گمرک یزد در چند سال گذشته نقش  بسیار موثری در بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید داخلی داشته است.
مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک یزد گفت: در اواسط سال جاری سامانه جامع امور گمرکی در استان راه اندازی شده است که با راه اندازی آن کلیه تشریفات امور گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.
چاوشی زاده با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به حضور صاحب کالا در گمرک برای اظهار نیست تاکید کرد: اصلاح فرآیندها، حذف مراحل غیر ضرور، کاهش زمان کارشناسی اظهارنامه، دریافت حقوق گمرکی به صورت الکترونیکی و حذف پروانه های گمرکی از جمله مزایای سامانه  جامع امور گمرکی است.
در این نشست دبیر ستاى مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی و مدیرکل اموال تملیکی گزارشی از آخرین روند رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا در استان ارائه کرند.
در این نشست مقرر شد؛  کمیته ویژه ای برای تعیین کالاهائی که از کیفیت کمی و کیفی آنان کاسته می شود تشکیل تا نسبت به تعیین تکلیف آنان تسریع شود.

گمرک یزد از ساده ترین امکانات محروم است/زیرساخت توسعه صادرات فراهم شود

پایگاه خبری یزدفردا "مدیرکل گمرک یزد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش میزان صادرات استان، گفت: باید زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای توسعه صادرات استان در افق بلند مدت تامین شود.  
به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "حسن یاسری در دیدار مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی  یزد به ظرفیت و پتانسیل های استان در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات اشاره و تصریح کرد: میزان صادرات کنونی  یزد متناسب با ظرفیت های استان نیست لذا باید با نگاه بلندمدت برای توسعه صادرات غیرنفتی و تامین زیرساخت های موردنیاز آن برنامه ریزی کرد.
 
یاسری با بیان اینکه گمرک یزد از ساده ترین امکانات نظیر آب آشامیدنی و یا ساختمان اداری محروم است افزود: برای بهبود وضعیت فعلی و تبدیل گمرک یزد به یک گمرک پیشرو به مساعدت سازمان ها و دستگاه های مختلف نیاز است و امیدواریم تا با همدلی و همراهی، گمرکی در خور شان استان یزد داشته باشیم.
 
سید مسعود عظیمی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد نیز در این دیدار با تشریح ویژگی های منحصرد به فرد یزد گفت: یزد طبیعت سختی دارد اما  در عین حال دارای مردمانی پرتلاش و صادق و امکانات ممتازی در بخش های مختلف نظیر آموزش و بهداشت است .
 
وی با اشاره به شناخت عمیق خود از مجموعه گمرک یزد گفت: کارکنان و نیروهای صدیق، پرتلاش و امانتدار مهمترین نقطه قوت  گمرک یزد هستند .
 
وی در ادامه به منطقه ویژه اقتصادی یزد و حضور گمرک در این منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه ویزه اقتصادی با وسعت 570 هکتار یکی از موفق ترین مناطق ویژه در سطح کشور است.
 
عظیمی با بیان اینکه اکنون 126 واحد در منطقه ویژه مستقر شده اند اظهارداشت: کلیه زیرساخت های مورد نیاز نظیر  گمرک، استاندارد، پنجره واحد و ...در منطقه ویژه اقتصادی یزد مستقر شده و سعی و تلاش مسولان منطقه کیفیت بخشی خدمات است.

گردهمائی مدیران اقتصادی یزد در گمرک/ همدلی مدیران برای خروج از رکود تورمی

پایگاه خبری یزدفردا "مدیران اقتصادی استان با مدیرکل جدید گمرک یزد دیدار و ضمن خوشامد گوئی به حسن یاسری بر همدلی و همراهی با بخش خصوصی و تولیدکنندگان برای خروج از رکود تورمی تاکید کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفرداحسن یاسری، مدیرکل گمرک استان یزد در این دیدار با بیان اینکه ثبات سیاسی و سیاستی نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری دارد اظهارداشت: در سطح کلان نشست سران کشورهای صادرکننده گاز و توافق هسته ای نشانه ای از ثبات سیاسی کشور و سیگنال مثبت به سرمایه گذاران است.

وی برگزاری نشست های منظم مدیران اقتصادی استان یزد را در ایجاد ثبات سیاستی و ارسال سیگنال مثبت به سرمایه گذران مهم توصیف کرد و گفت: همدلی و هم زبانی مدیران اقتصادی یزد در تشویق سرمایه گذاران به حضور در این استان  تاثیر فراوانی دارد.

 یاسری ادامه داد:  گمرک نیز با ارائه بسته های حمایتی به تولیدکنندگان و پنجره واحد تجارت فرامرزی در صدد تقویت ارکان تولید و صادرات وتعامل سازنده با سازمان های همجوار به ویژه خانواده وزارت اقتصاد برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاری است.

وی اثرات عملکردی گمرک را در سایر بخش های اقتصادی نظیر بورس و مالیات مهم توصیف کرد و گفت: ارائه تسهیلات از سوی گمرک باعث رشد صادرات می شود، رشد صادرات نیز علائم مثبتی به بورس ارسال می کند زیرا توسعه صادرات حکایت از آن دارد که جریان تولید و سرمایه و نهایتا صادرات در مسیر صحیح و پیشرفت قرار داشته که این امر در جذب سرمایه گذاران و تقویت بازار سرمایه و بورس از اهمیت بالائی برخوردار است از سوی دیگر تعامل سازنده گمرک و سازمان مالیاتی  نقش مهمی در افزایش درآمدهای سازمان مالیاتی خواهد داشت.

مدیرکل گمرک یزد ادامه داد: گمرک یزد با پرهیز از سلیقه شخصی در جهت تسهیل صادرات حرکت می کند و بدین منظور  در صدد برگزاری همایشی در جهت توسعه صادرات با محوریت گمرک یزد است.

یاسری اظهارامیدواری کرد: گمرک یزد با همدلی مجموعه مدیریتی استان به ویژه مدیران اقتصادی و تسهیل خدمات، به دولت در جهت خروج از رکود تورمی کمک کند.

  علی نمازی، مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان یزد در این دیدار با اشاره به پیشینه گمرک یزد و آشنائی خود با این مجموعه از بدو تاسیس تا کنون، گفت: گمرک یزد از بدوتاسیس تاکنون مدیران خوب با عملکرد مثبت داشته و رتبه نهم این گمرک در بین بیش از 120 گمرک صادراتی موید همین مطلب است.

وی در همین زمینه به مجموعه دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی در استان یزد اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی همگی لایق، شایسته و مایه افتخار هستند، گزارش هایی که این مدیران در نشست های مختلف ارائه می کنند، نشان می دهد که وزارت امور اقتصاد و دارائی در استان یزد عملکرد خوب و قابل ستایش داشته است.

نمازی در ادامه با اشاره به همگرائی، تعامل و همدلی مجموعه دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی، تصریح کرد: دستگاه های اقتصادی استان نشست های منظم و تعامل مناسبی با یکدیگر دارند، همچنین این دستگاه ها در زمینه اطلاع رسانی عملکرد خوبی داشته اند و شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی نشست های منظمی برگزار می کنند.

وی ادامه داد:به صورت کلی تعامل و ارتباط مناسبی بین مجموعه مدیران استان به ویژه مدیران اقتصادی وجود دارد و استان یزد در این زمینه  زبانزد است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی در ادامه به گمرک یزد اشاره کرد و گفت: نیروهای گمرک یزد افراد متخصصی هستند که از سلامت کار بالائی برخوردارند.

نمازی همچنین گریزی به وضعیت اقتصادی استان و حضور بیش از 3 هزار واحد تولیدی فعال در یزد زد و گفت: بررسی شاخص های اقتصادی یزد نشان می دهد که این استان رشد مثبت اقتصادی را به رغم شرایط خاص اقتصادی کشور تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه این موضوع حاکی از مقاومتی بودن اقتصاد یزد است افزود: رشد مثبت اقتصادی استان به رغم همه مشکلات نشان می دهد که واحدهای تولیدی استان با فکر و تدبیر هدایت می شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی در پایان از خدمات سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل سابق گمرک تقدیر و برای حسن یاسری، مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

علی اکبر جعفری، مدیر بورس منطقه ای یزدنیز در این نشست با تجلیل از عملکرد بخش خصوصی یزد گفت: بخش خصوصی یزد هیچ گاه متکی به دولت نبوده، هرگز دستی به سوی مسئولی دراز نکرده و در پی تسهیلات و یا رانت نبوده است، یزد و بخش خصوصی آن الگوی موفق از استان خصوصی محور در سطح کشور است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی یزد انتظار تسهیل گری را از بخش دولتی دارد، از این رو بخش دولتی باید موانع را از پیش روی بخش خصوصی بردارد و خود مانعی در پیش روی آنان نباشد.

 

مدیربورس منطقه ای یزد در همین زمینه به عملکرد بخش دولتی در استان یزد اشاره و تاکید کرد: مجموعه دستگاه های دولتی استان یزد ثابت کرده اند که دولت مانع توسعه بخش خصوصی نیست بلکه تسهیل گر است.

وی در پایان از خدمات سید اصغر چاوشی زاده تقدیر و برای مدیرکل جدید گمرک آرزوی موفقیت کرد.

سید رضا نوربخش، مدیرکل امور مالیاتی استان یزدنیز در این دیدار با اشاره به عملکرد ستودنی گمرک یزد اظهارداشت: اگر سازمانی موفق است، این موفقیت  را مرهون همدلی وهمکاری نیروهای زیرمجموعه خود می باشد و گمرک یزد در این زمینه یکی از این الگوهاست.

وی تصریح کرد: اداره کل مالیاتی همکاری مضاعفی با گمرک دارد و بخشی از درآمدهای این سازمان با همکاری گمرک محقق می شود.

 محمد رضائی، سرپرست امور شعب بانک ملی در استان یزد  نیز در این نشست تاکید کرد: اتحاد، همدلی و دوستی  مدیران دستگاه های دولتی یزد در کمتر استانی وجود دارد.

 

وی دراین دیدار از خدمات سید اصغر چاوشی زاده تقدیر و برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

محمد دهقان، معاون اقتصادی اداره کل امو اقتصادی و دارائی استان یزدنیز در این نشست با اشاره عملکرد و وظایف معاونت امور اقتصادی اظهارداشت: سعی می کنیم کانون واحدی برای سرمایه گذاران در مرکز خدمات سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

وی ضمن تقدیر از مدیرکل سابق برای مدیرکل جدید گمرک آرزوی موفقیت کرد.

سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل سابق گمرک استان یزد نیز در این نشست با اشاره به رشد درآمدهای گمرک یزد در مدت حضور خود افزود: درآمدهای گمرک از 6 میلیارد تومان در سال 87 به 107 میلیارد تومان در پایان سال 29 رسید.

در پایان این نشست مدیرکل امور اقتصادی با اهدای لوح تقدیری از خدمات چاوشی زاده، مدیرکل سابق گمرک یزد تقدیر کرد.

 




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا