یزدفردا"دبیر شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، فلسفه و هدف از برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه "سه دقیقه با ورزش" در یزد را تشریح کرد.

دکتر "رضا شجیع" در دومین نشست شورای عالی ورزش استان یزد که در استانداری برگزار شد، با ارائه توضیحاتی در رابطه با برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه "سه دقیقه با ورزش"، در مورد وجه تسمیه این جشنواره گفت: هر سه دقیقه یک نفر به دلیل سکته مغزی فوت می‌‌کند و ورزش از عوامل پیشگیری از آن است، از طرفی میانگین طلایی بازگشت به زندگی در چنین افرادی سه دقیقه است، هر سه دقیقه یک تن مواد غذایی مانند چیپس و پفک در کشور مصرف می‌شود و در هر سه دقیقه 6.5 لیتر خون در بدن پمپاژ می‌شود و غیره، لذا این موارد رقم سه راه در عنوان جشنواره مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که اگر ورزش به صورت همگانی باب شود، خیلی از مشکلات حل خواهد شد، گفت: فلسفه برگزاری این جشنواره علاوه بر مطالبه‌ی مقام معظم رهبری، این اعتقاد بود که کسانی که اعم از تولیدکننده یا بیننده به نوعی با فیلم در ارتباط هستند، تحت تاثیر آن می‌توانند فکر کنند. شجیع اهداف برگزاری این جشنواره را توجه دادن مردم از طریق هنرمندان به ورزش، استفاده از جایگاه هنر به ویژه فیلم در انتقال مفاهیم این فرهنگ، شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی در سراسر کشور، تعامل بین مردم بالاخص هنرمندان با متصدیان امر ورزش در جامعه و شناخت ایده‌ها و دریافت نقطه نظرات عموم برای بهتر شدن وضعیت ورزش کشور ذکر کرد.

وی محورهای موضوعی جشنواره را شامل موضوعاتی از جمله ورزش همگانی، ورزش تربیتی، ورزش حرفه‌ای، ورزش قهرمانی، استعدادهای ناشناخته، ورزش محله‌ای فضاهای ورزشی، ورزش یزد، ورزش و محیط زیست و غیره ذکر کرد و گفت: این جشنواره در چهار بخش مردمی(آماتوری)، حرفه‌ای(در قالب‌های مستند و داستانی)، بخش ویژه و فیلم‌نامه برگزار خواهد شد. شجیع آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را هیجدهم فروردین‌ماه 1395 و زمان اکران و اختتامیه جشنواره ار 22 و 23 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ذکر کرد. گفتنی است؛ علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره به آدرس یزد، خیابان آیت الله کاشانی، ابتدای بلوار امام جعفر صادق(ع)، اداره کل ورزش و جوانان استان یزد یا شماره تلفن 03536231500 تماس حاصل کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا