سبقت ممنوع، فقط در موارد مجاز...

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: در هنگام سبقت گرفتن ابتدا به علائم افقی یا عمودی توجه کرده و در صورت مجاز بودن سبقت ، چراغ راهنمای سمت چپ را بزنید تا نشان دهید می خواهید سبقت بگیرید، سپس با دیدن روبرو و پشت سرتان از روان و امن بودن راه مطمئن شوید.

سبقت ممنوع فقط در موارد مجاز!

در هنگام سبقت گرفتن ابتدا به علائم افقی یا عمودی توجه کرده و در صورت مجاز بودن سبقت، چراغ راهنمای سمت چپ را بزنید تا نشان دهید می خواهید سبقت بگیرید، سپس با دیدن روبرو و پشت سرتان از روان و امن بودن راه مطمئن شوید.

ضمنا برای آگاه کردن راننده وسیله ای که از آن سبقت گرفته می شود باید بر حسب موقعیت زمانی ( روز یا شب) از بوق کوتاه یا تعویض نور بالا و پایین استفاده کرد.

هنگام سبقت به دوچرخه ها و سایر وسایل نقلیه کوچکی که در جلوی وسیله ای که قصد سبقت از آن را دارید و ممکن است از دید شما پنهان باشند، توجه کنید، همچنین ممکن است هنگام سبقت وسایل نقلیه جلویی شما، قصد گردش به چپ داشته باشند و یا این که عابران پیاده قصد ورود به عرض خیابان را داشته باشند.

بعد از زدن چراغ راهنمای سمت چپ، تغییر خط یا لاین دهید و بر سرعت خود بیفزایید و هنگامی که فاصله طولی مناسب را با وسیله نقلیه حفظ کردید (مشاهده چراغ های بزرگ وسیله نقلیه در آئینه وسط خودرو ) با زدن چراغ راهنمای سمت راست، نشان دهید تصمیم دارید به خط یا لاین قبلی برگردید.

در این هنگام مطمئن شوید راننده وسیله نقلیه ای که از آن سبقت گرفته اید از تصمیم شما مطلع شده است و هرگز به طور ناگهانی در جلوی آن قرار نگیرید.

در حین سبقت با یكدیگر كورس نگذارید!

اگر وسیله نقلیه ای که در حال سبقت از آن هستید به طور ناگهانی سرعت خود را زیاد کرد با او مسابقه نگذارید باید سرعت خود را کم کنید و به جای قبلی خود برگردید، هنگامی که وسیله ای در حال سبقت از خودروی شماست، هرگز سعی بر اضافه کردن سرعت خود نکنید.

هرگز در گذرگاه عابر پیاده سبقت نگیرید اگر می خواهید از وسیله ای که پارک شده است سبقت بگیرید مراقب سرنشینانی که ممکن است ناگهان در ماشین را باز کنند و یا عابران پیاده ای که از جلوی ماشین بیرون بیایند باشید.

 

کمک به امور خیریه بهانه­ ی کلاهبرداری بود

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: ماموران پلیس آگاهی استان یزد فردی را که تحت عنوان امور خیریه و کمک به اقشار آسیب پذیر، از شهروندان کلاهبرداری می کرد شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ "علیرضاخالقی" رئیس پلیس آگاهی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار ما، گفت: با توجه با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با استفاده از عناوین امور خیریه و کمک به اقشار آسیب پذیر مبالغی را از شهروندان، کلاهبرداری کرده است بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقامات قضایی و انجام تحقیقات لازم، متهم به هویت "الف.ز" 45 ساله را شناسایی و دستگیر کردند.

خالقی گفت: متهم در اداره پلیس لب به اعتراف گشود و گفت: "با مراجعه به منازل شهروندان و معرفی خودم به عنوان کارمند موسسه خیریه و با عنوان این مطلب که قصد تهیه جهیزیه عروس برای اقشار کم بضاعت و آسیب پذیر جامعه را داریم مبالغی را از آنها کلاهبرداری کردم".

سرهنگ خالقی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم تاکنون با مراجعه به منزل بیش از 40 تن از شهروندان و اخذ مبالغ مختلفی از 500 هزار تا یک میلیون ریال بیش از 50 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینکه تحقیقات بیشتر کارآگاهان پلیس در این خصوص ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مراجعه چنین افرادی به درب منازل، ابتدا کارت شناسایی آنها را مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا