یزدفردا:کارشناس مسئول دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی استان یزد از اجرای طرح بهبود تغذیه در مراکز توانبخشی زیر 15 سال خبر داد.

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:لیلا شاکر در خصوص اجرای این طرح در یزد گفت: از اول آبان همزمان با سراسر کشور، طرح بهبود تغذیه در مراکز توانبخشی در یزد شروع شده است که مراکز ذهنی،اتیسم،خانواده و کودک ناشنوا،خانواده و کودک کم بینا و مراکز جسمی و حرکتی زیر 15 سال را در برمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه 420نفر تحت پوشش طرح بهبود تغذیه قرار می گیرند خاطرنشان ساخت: به منظور بهبود کیفیت برنامه غذایی کودکان و نوجوانان در مراکز توانبخشی، طبق برنامه غذایی که اعلام شده تغذیه هایی چون شیر،خرما،کشمش،بیسکویت و.... که ارزش غذایی دارد به صورت میان وعده در اختیار مراکز قرار خواهد گرفت چون احتمال می رود این بچه ها فقر مواد غذایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بهبود معلولیت افراد بعد از اجرای طرح میان وعده، بررسی و پیشرفت آن ها با حضور تیم توانبخشی که در مراکز حضور دارند سنجیده می شود و اگر پیشرفتی از لحاظ جسمی و گفتاری در فرد دیده شد این طرح به صورت قانونمند به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کارشناس مسئول دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشکی در پایان گفت: خوشبختانه اعتبار کافی برای اجرای طرح بهبود تغذیه در سه شهر یزد، میبد و اردکان که مراکز توانبخشی زیر 15 سال را دارند تامین شده است و کارشناسان بهزیستی برای نظارت بر نحوه اجرای طرح به مراکز فرستاده می شوند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا