لازمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق خبر داد:ایجاد پژوهشکده معدن در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی بافق/ راه اندازی موزه منابع طبیعی و دبیرخانه دائمی تجلیل از مفاخر

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با توجه به طرح برداشت نمونه های زمین شناسی در محیط های آب، خاک و گیاه در شهرهای بهاباد و صدوق به عنوان طرح برتر در جشنواره فرهیختگان گفت: در این راستا ایجاد پژوهشکده معدن در دانشگاه آزد اسلامی بافق در دست پیگیری و انجام است.

فعالیت و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بافق مورد بررسی و گفت وگوی ما با رئیس این دانشگاه قرار گرفته و متن زیر حاصل گفتگوی خبرنگار ما با لازمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق است.

*مهمترین عملکرد و فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته چه بوده و آیا به اهداف خویش دست یافته اید؟

- در سالی که گذشت دانشگاه آزاد اسلامی بافق توانست در حوزه معاونت آموزشی با تصویب رشته های مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد، زمینه جذب دانشجویان علاقه مند را در این خصوص فراهم آورد و با پذیرش اکثریت مربیان این واحد در مقطع دکتری و اشتغال به تحصیل آنها زمینه جذب هیات علمی را به میزان مورد تقاضا فراهم آوریم و رشد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد را شاهد باشیم.

در حوزه معاونت پژوهشی با جدیت و تلاش همکاران هیات علمی و ارائه طرح های پژوهشی متعدد شاهد پذیرش و انتخاب طرح دکتر علی اکبر دهقان زاده با موضوع” برداشت نمونه های زمین شناسی در محیط های آب، خاک و گیاه در شهرستان های بهاباد و صدوق ” به عنوان طرح برتر در جشنواره فرهیختگان بودیم که در همین راستا ایجاد پژوهشکده معدن در دانشگاه آزد اسلامی بافق در دست پیگیری و انجام است که امیدواریم با ایجاد پژوهشکده معدن علاقه مندان و صنعتگران معدنی ارتباطی نزدیکتر و تعاملاتی سازنده تر با مراکز دانش بنیان داشته باشند.

در حوزه فرهنگی و با حضور دانشجویان؛ دهمین یادمان شهدای دانشجوی شهرستان و شهدای گمنام دانشگاه را در اردیبهشت امسال و همزمان با سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه، برگزار کردیم که با استقبال و حضور شایسته مردم مواجه شد و همچنین مقدمات چاپ و نشر خاطرات امام جمعه محترم شهرستان را در دست انجام داریم که امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی اهالی فرهنگ و کتابخوان بتوانند از این خاطرات و دلنوشته های بزرگان بهرمند شوند. مرکز مطالعات آثار حضرت امام (ره) نیز در راستای ترویج و گسترش اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ایحاد شده که امیدواریم با استقبال شایسته دانشجویان و اساتید فعالیت آن در این واحد دانشگاهی گسترش یابد.

در حوزه امور مالی و صندوق رفاه نیز توانسته ایم ضمن جذب بودجه های لازم در ردیف های مختلف و عمل به بخشنامه های مصوب، رضایت خاطر دانشجویان را با پرداخت وام های مورد نیاز و تقسیط نمودن شهریه به دست آوریم.

* با توجه به اینکه سال تحصیلی جدید آغاز شده برای سال جدید چه برنامه های را در دست اقدام دارید؟

- همانگونه که قبلا اطلاع رسانی شده است دانشگاه آزاد اسلامی بافق در نظر دارد همایش ملی ژئوتکنیک را در اسفند جاری برگزار کند که مقدمات آن در حال انجام است و امیدواریم با حضور اندیشمندان و صاحب نظران این رشته علمی زمینه لازم برای استفاده علاقه مندان فراهم آید.

در همین راستا اولین آئین تجلیل از مفاخر و فرهیختگان شهرستان بافق را در مهر برگزار کردیم که با استقبال خوب و شایسته مواجه شد و ما را بر آن داشت که دبیرخانه دائمی تجلیل از مفاخر را در دانشگاه ایحاد کنیم.

در سال آینده بنا داریم به موازات برنامه های ابلاغی سازمان در راستای افزایش کیفیت برنامه های آموزشی و ایجاد شرکت های دانش بنیان گام های خوبی را برداریم و ضمن ارتقاء بخشیدن به فعالیت های پژوهشی زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان را فراهم آوریم.

در این مسیر مقدمات ایجاد موزه منابع طبیعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق شروع شده است که امیدواریم با همکاری و مساعدت ارگان ها و سازمانهای ذیربط زمینه ای فراهم شود که علاقه مندان به طبیعت بتوانند با گردآوری آثار و شواهد طبیعی در علوم گوناگون، زمینه ای را برای ایجاد و رشد علمی دانشجویان و دانش آموزان این منطقه فراهم آورند

برگزاری مسابقات شفاهی قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی بافق                            

 

مسابقات قرآن و عترت در بخش شفاهي در چهار بخش قرائت ، ترتيل ، اذان و حفظ در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا: در این دوره از مسابقات که در دانشکده فنی و مهندسی  دانشگاه برگزار شد ، شرکت کنندکان در بخش قرائت و ترتيل و اذان و حفظ آياتي از كلام ا... مجيد به رقابت با هم پرداختند. سپس با نظر داوران مسابقه، حمید رضا فخاریزاده و محمدرضا تفکری در بخش ترتیل و لیلی ابراهیمی و یونس خالقدادی در بخش حفظ قرآن و عباس اکبری و مرتضی بستانی در بخش اذان با کسب رتبه اول به مرحله منطقه ای راه یافتند.

شرکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بافق در راهپیمایی 13 آبان

همزمان با سراسر کشور و در سالروز مبارزه با استکبار جهانی  و همدوش  با ملت قهرمان ایران، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بافق نیز در راهپیمایی ضد استکباری این روز شرکت کردند.

در این مراسم که در بافق از ساعت 9 صبح و از میدان شهدا، آغاز شد دانشجویان ، همراه با سایر اقشار مردم و دانش آموزان، با طی کردن مسیر راهپیمایی و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری استکبار جهانی و اسرائیل غاصب، یکبار دیگر انزجار خویش را از سیاست های خصمانه آمریکا و اسرائیل، اعلام نمودند .

در پایان این مراسم نیز دانشجویان با فریادهای الله اکبر، قطعنامه پایانی این راهپیمایی را مورد تایید و تاکید دوباره قرار دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا