جلسه هماهنگی اولین سمینار علمی منطقه ای جنوب شرق کشور با عنوان " رفتار ترافیکی ایمن- زندگی سالم با حضور ریاست دانشگاه، معاون راهور استان، کارشناس عالی تصادفات استان یزد، معاون بهداشتی دانشگاه و برخی از دست اندرکاران این همایش برگزار شد

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:معاون بهداشتی دانشگاه در این جلسه بر تاثیر بالای بروز سوانح و حوادث رانندگی در شاخص امید به زندگی تاکید کرد و گفت: طبق آخرین آمارها، متوسط بروز سوانح و حوادث ترافیکی در ایران 20 برابر میانگین جهانی است و خسارت سالیانه ناشی از حوادث ترافیکی 48/6 درصد تولید خالص ملی ومعادل 39 میلیارد دلار می باشد.

 

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان در زمینه حوادث ترافیکی افزود: در شش ماهه نخست سالجاری 93 درصد از کشته شدگان حوادث ترافیکی استان، عابرین پیاده و موتورسواران بوده اند که از این میزان، 38 درصد مربوط به عابرین پیاده و 55 درصد به موتورسواران مربوط می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: علیرغم کاهش کشته شدگان ترافیکی از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر در سال 93، ایران رتبه دوم جهانی در آمار کشته شدگان ترافیکی را به خود اختصاص داده است.

 

در این جلسه بر ضرورت هماهنگی کلیه دستگاهها و ارگانهای مرتبط در این همایش، تاکید و دستیابی به گفتمان مشترک پیرامون مسئله ترافیک و بازنگری قوانین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

شایان ذکر است که دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در شورای ارتقای فرهنگ ترافیک استان، عضویت دارد و اقدامات مربوط به فرهنگ سازی، ارتقا و پیشگیری از حوادث ترافیکی را در این شورا نیز عهده دار است.

 

سمیناردو روزه علمی منطقه ای جنوب شرق کشور با عنوان " رفتار ترافیکی ایمن- زندگی سالم در روزهای 23 و 24 آذرماه سالجاری با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا