به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" رییس جمهوری اسلامی ایران به رییس جمهور فرانسه به مناسبت حوادث تروریستی در پاریس پیام تسلیت داد.

این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
جناب آقای فرانسوا اولاند
رییس جمهور محترم فرانسه
 
حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه در پاریس موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.
 
اینجانب به نام ملت بزرگ ایران که خود یکی از قربانیان پدیده شوم تروریسم بوده است؛ این جنایات ضد بشری را شدیدا محکوم و به ملت سوگوار و دولت فرانسه تسلیت می گویم.
 
بی تردید مهمترین پیام جهان در چنین حوادثی، عزم و اراده جدی تر برای مبارزه همه جانبه علیه گروههای تروریستی است.
 
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات تروریستی خونین دیشب در پاریس پایتخت فرانسه را محکوم کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام محکومیت شدید سلسله عملیات های تروریستی پاریس که به کشته شدن دهها انسان بی گناه منجر شد با ملت و دولت فرانسه ابراز همدردی کرد و افزود: در این ساعات سخت ایران خود را در کنار خانواده های قربانیان این حوادث کور تروریستی می داند.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بیگانه بودن عاملان این جنایات از روح اسلام و تمامی ادیان آسمانی و اصول اخلاقی و انسانی، یک بار دیگر بر ضرورت شکل گیری عزم و اراده واحد بین المللی برای مبارزه ریشه ای با تروریسم تاکید و اعلام می کند ایران به سیاست ثابت و روشن خود در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ادامه خواهد داد و در این چارچوب آماده همکاری با دیگر کشورهای جهان است.

دراثر دو تیراندازی و سه انفجار در حدود ساعت 22 جمعه شب به وقت محلی درناحیه های 10 و 11 پاریس، دست کم 30 نفر کشته شدند که بامداد شنبه تعداد کشته ها به 140 نفر و تعداد گروگانها به 100 نفر افزایش یافت. رییس جمهوری فرانسه و وزیرامورخارجه آلمان در استادیوم بودند.

این درحالیست که تعداد کشته ها، زخمی ها و گروگانها در این حوادث از سوی مراجع رسمی تایید نشده است و پلیس فرانسه ابتدا تعداد کشته ها را دست کم 40نفر و زخمی ها را 60 نفر و بامداد شنبه تعداد کشته ها را 112 نفر و سپس 140 نفر اعلام کرد.

برخی خبرگزاری ها شمار کشته ها را بیش از این تعداد پیش بینی می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا