استاندار يزد با اشاره به اینکه برجام بدون عبور از خط قرمزها حاصل‌شده است، گفت: لغو تحریم‌های ظالمانه فرصتي براي تنفس سيستم اقتصادي کشور است که به‌زودی محقق خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز يكشنبه ۱7 آبان ماه «شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي» به رياست استاندار یزد و با حضور نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي اين شورا در محل اتاق بازرگاني و صنايع معادن استان يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تسليت شهادت امام سجاد (ع) و گراميداشت ياد و خاطره شهدا، برجام را نمونه بارز تلاش دولت در كاهش ركود و بهبود شرايط اقتصادي كشور دانست و افزود: مذاكره با قدرت‌های جهاني بدون آنكه از خطوط قرمز نظام عبور شود تلاش دوساله‌ای بود که دولت در این زمینه انجام داده است.
«سید محمد ميرمحمدي» بابیان اينكه دولت در بحث كاهش ركود برنامه‌های متعددي دارد تأكيد كرد: قانون رفع موانع توليد، تحريك تقاضا و ارائه بسته حمايتي و فروش اوراق مشارکت بخشي از اين برنامه‌ها است كه شاهد اجراي آن هستيم.
وي بابیان اینکه شرايط اقتصادي به دلايل گوناگون و متعددي با رکود مواجه شده است، ابراز امیدواری کرد که بايد باتدبیر و همراهی همه ارکان نظام این مسائل حل‌وفصل شود.


در ثبت شرکت‌ها حساسیت ویژه‌ای وجود دارد


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنانش اذعان داشت: ثبت شرکت‌ها همواره بايد با سرعت و روند ايده آل خود دنبال شود و اگر مشكلي در اين زمينه وجود دارد بررسي و مشكل برطرف شود.
وي تأكيد كرد: در بحث ثبت شرکت‌ها در دولت تدبير و اميد حساسيت ویژه‌ای وجود دارد، چراکه دیده‌شده درگذشته بسياري از ثبت شرکت‌ها براي بهره‌مندی از فرصت‌ها بوده و درنهایت بازدهي و سرانجام خاصي نداشته است.


هدف دولت ارائه خدمات بهینه به مردم


ميرمحمدي ايجاد مجتمع‌های تجاري را مستلزم شرايط متناسب با جامعه دانست و تصريح كرد: مواردي چون جمعيت، شرايط اجتماعي و دسترسی‌ها ايجاب می‌کند در اين زمينه تدابير ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
استاندار يزد اولويت دولت را فراهم کردن آرامش و رفاه مردم عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: همواره موضوع و برنامه اصلي دولت ارائه خدمات بهينه به مردم است.


لطمه به تولید، لطمه به اقتصاد است


عالی‌ترین مقام اجرايي دولت در استان يزد از قاچاق به‌عنوان يكي از عوامل زیان توليدكنندگان یادکرد و افزود: همگرايي اصناف و توليدكنندگان يكي از راهكارهايي است كه می‌تواند در کاهش قاچاق مفید باشد، اين در حالي است كه اگر توليد لطمه ببيند كل اقتصاد لطمه خواهيد ديد.


پیگیری راه‌اندازی پنجره واحد در صدور مجوزها


میرمحمدی با اشاره به درخواست توليدكنندگان و فعالان بخش خصوصي در مورد ايجاد پنجره واحد براي صدور مجوزها، تصريح كرد: پنجره واحد نيازمند زيرساخت مناسب است كه خوشبختانه مدتي است اين موضوع در استان پيگيري شده و زمینه‌های لازم براي اين امر در حال تحقيق است.
استاندار يزد در پایان تأكيد كرد: قرار نيست در اين دولت مجوزي صادر شود كه صرفاً براي عده‌ای ايجاد رانت کند و درنهایت به اجتماع آسيب بزند و مشكلات بعدي براي مردم به وجود آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا