استاندار یزد در پیامی به مناسبت 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، این روز را تداوم بخش وحدت و اراده ملت ایران دانست.

به گزارش دریافت خبر یزدفردا" متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» به شرح ذیل است:
در تاريخ لاله گون و سراسر افتخار انقلاب اسلامي ما روزهايي خاطره انگيز و سرنوشت ساز وجود دارد كه از ذهن مردم هرگز پاك نمي گردد بلكه هر سال شوري تازه و بالندگي و شكوفايي تازه اي به ارمغان مي آورد و بدينگونه وحدت و مقاومت و اراده خلل ناپذير ملت را تداوم مي‌بخشد.
از آن جمله سيزده آبان را مي توان نام برد كه سه حادثه تبعيد حضرت امام خميني در سال 1343 شمسي و به شهادت رسيدن جمعي از دانش آموزان مسلمان و انقلابي در دانشگاه تهران در سال 1357 و نيز تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 1358 را در يادها زنده مي كند، سه واقعه اي كه هركدام به تنهايي موج خيز و طوفان برانگيز بود و از نقاط عطف انقلاب اسلامي محسوب مي گردد. وقايعي كه روزگار ستم شاهي را سياه و فتنه گريهاي مخفيانه جاسوسي سازمان سيا و شيطان بزرگ را برملا ساخت و استكبار جهاني را به ذلت و حقارت كشاند.
سيزده آبان روزي بود كه به قول حضرت امام (ره) انقلابي بزرگتر از انقلاب اول رخ داد و درخت عزت و آزادگي ايران سرسبزتر و رفيع تر قد برافراشت. روزي كه بت بزرگ شكسته شد و ابراهيم زمان گلواژه استقلال طلبي و خدامحوري ايران اسلامي را در جهان طنين انداز ساخت.
اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام خميني (ره) بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران اين روز عزيز و افتخار انگيز را به همه دانشجويان و دانش آموزاني كه صاحبان آينده اين مملكت هستند و به همه مردم شريف و هميشه در صحنه دارالعباده يزد تبريك عرض مي نمايم و اميدوارم اگر ديروز نواي بت شكني ما جهان گستر گشت، در فردايي نزديك آفتاب علم و فضيلت و دانايي فرزندان ايران زمين عالم گير گردد و افقهاي معرفت را تسخير نمايد از خداوند منان وصول به اين آرمان بزرگ و نيز تحقق ارزشهاي الهي و اسلامي مسئلت نموده و اميدوارم سرزمين ما را از شميم ايمان و عطر وحدت و رايحه همدلي و همزباني لبريز سازد و از شكوفائي و آباداني آكنده گرداند و شر دشمنان و منافقان و شب انديشان را از اين كشور دور سازد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا