استاندار یزد بابیان اینکه تابه‌حال مجوز احداث 4 نیروگاه خورشیدی در استان یزد صادرشده است تأکید کرد:17 مورد درخواست نیز به ثبت رسیده که در حال بررسی برای صدور مجوز هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه 7 آبان ماه، استاندار یزد، سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری، مدیرکل اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری در بحث احداث و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در استان یزد دیدار و تبادل‌نظر کردند.
استاندار یزد در این نشست بابیان اینکه استان یزد بهشت انرژی خورشیدی است، گفت: استان یزد با توجه به داشتن بیش از 330 روز آفتابی فرصت‌های خوبی را برای تولید انرژی خورشیدی به وجود آورده است.
«سید محمد میرمحمدی» بابیان اینکه تابه‌حال مجوز احداث 4 نیروگاه خورشیدی در استان یزد صادرشده است، تأکید کرد: 17 مورد درخواست نیز به ثبت رسیده که در حال بررسی برای صدور مجوز هستیم.
وی بابیان اینکه زیرساخت‌های ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد فراهم است، تصریح کرد: برای بررسی شرایط و مکان‌یابی محل‌های بهینه جهت احداث نیروگاه های خورشیدی، پنجره واحدی تشکیل و اطلاعات موردنیاز سرمایه‌گذاران فراهم‌شده است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: استان یزد به‌طور هم‌زمان علاوه بر پیگیری ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در حال بررسی و مطالعه راه‌اندازی واحدهای تولیدکننده پانل‌های خورشیدی است که در این رابطه نیز آمادگی همکاری با سرمایه‌گذاران را داریم.
در ادامه این جلسه نیز مدیران شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری به تشریح طرح‌های خود در زمینه احداث و راه‌اندازی مجهزترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا