یزدفردا"جلسه توجیهی در زمینه پیشبرد اهداف صنعت گردشگری و امنیت گردشگران با حضور نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار گردید.

یزدفردا" به منظور ارتقای اهداف سازمانی و بهبود روند فعالیت نیروهای اداره کل جلسه توجیهی در زمینه نحوه برخورد با گردشگران داخلی و بویژه گردشگران خارجی با حضور نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار گردید.

سرپرست معاونت گردشگری در این خصوص افزود: نظر به اینکه مراقبین آثار تاریخی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد بطور شبانه روزی در مناطق مختلف بافت تاریخی اقدام به گشت زنی می نمایند و بطور طبیعی در طول مسیر های گردشگری با تعداد زیادی از گردشگران روبرو خواهند شد در نتیجه این اداره کل در صدد استفاده بهینه از این فرآیند در آمد و طی برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر گردید کلیه نیروهای یگان حفاظت آموزش های لازم در زمینه نحوه برخورد با گردشگران و نحوه بررسی اولیه درخواست ها و مشکلات احتمالی داده شود.

سید مصطفی فاطمی بیان نمود: بنا به نیاز جامعه امروز و نظر به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور و بویژه شهر تاریخی یزد طی برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی این اداره کل برای مراقبین آثار یگان حفاظت دوره های آموزش زبان انگلیسی و مکالمه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فاطمی در ادامه افزود: این جلسه با محوریت توجیه و آموزش ساز و کار برخورد نیروهای این اداره با گردشگران و همکاری و همیاری همه جانبه نیروهای یگان حفاظت با نیروهای امنیتی و انتظامی در بحث تامین امنیت این گردشگران که به نوعی می توان گفت: آیینه فرهنگ و رفتار ما هستند و این رفتار و مهمان نوازی را به جابجای این کره خاکی انتقال خواهند داد که در صورت مثبت بودن پیام، این تأثیرات فرهنگی در صنعت گردشگری باعث" ایجاد زمینه صلح و دوستی بین ملت ها می باشد.

شایان ذکر است در این جلسه که در محل سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار گردید رئیس حراست، فرمانده یگان حفاظت اداره کل و حدود سی نفر از پرسنل یگان حفاظت حضور داشتند.




سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا