یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از کشف 93 درصدی جرائم فضای مجازی در 6 ماهه نخست سال جاری در استان گلستان خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "حبیب الله رجبلی" گفت: با تلاش مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در 6 ماهه نخست امسال، 93 درصد كل پرونده‌های متشکله در این پلیس منجر به كشف شده و ما بقی آن تحت رسیدگی می‌باشد.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 92 درصد از جرایم به وقوع پیوسته کشف شده بود، افزود: امسال كاهش 41 درصدی وقوع پرونده‌ها ی متشكله را شاهد بودیم.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان همچنین تصریح كرد: از کل پرونده‌های متشکله در 6 ماهه نخست سال جاری 44 درصد از آن مربوط به جرائم مالی، 35 درصد مربوط به هتک حیثیت و جرائم علیه افراد، 3 درصد مربوط به جرائم غیرفرهنگی و غیراخلاقی و 18 درصد آن مربوط به سایر جرائم بوده است.

سرهنگ رجبلی اظهار داشت: کسب منافع مالی، سرگرمی، کنجکاوی، انتقام‌جویی و مقاصد ضدفرهنگی و ضداخلاقی مهمترین انگیزه مجرمان در انجام جرایم فضای مجازی می‌باشد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری، این پلیس بیش از 12 هزار ساعت آموزش چهره به چهره در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها داشته و  بالغ بر 25 هزار برگ بروشور و  تعداد 12 هزار سی‌دی آموزش فضای مجازی بین جامعه هدف توزیع كرده است.

 سرهنگ رجبلی  با اشاره به  ضرورت اطلاع‌رسانی به اقشار جامعه افزود: در  6 ماهه سال جاری پلیس فتا از طریق صداوسیمای استانی بارها اقدام به ارائه هشدار و آگاه‌سازی شهروندان نموده و كلیپ‌های هشداری با موضوعیت پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی به‌طور مرتب از سیمای مركز استان پخش می‌گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا