یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :پلیس فتا خراسان رضوی عامل انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی تلگرام را دستگیر کرد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد ناشناسی با ایجاد پروفایلی در شبكه اجتماعی تلگرام و درج تصاویر شخصی و خانوادگی وی موجب هتك حیثیت و آبروریزی او شده بررسی موضوع در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ "سید محسن عرفانی" افزود: كارشناسان پلیس فتا با جستجو در فضای سایبر و جمع آوری ادله جرم، عامل راه اندازی پروفایل مذكور را شناسایی و دستگیر كردند.

متهم كه همکار شاكی بوده و به دلیل اختلاف بین آنها اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده که در مواجهه با مدارك و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ عرفانی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی مانند انتشار عکس در این فضا از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی بر روی گوشی موبایل خودداری کنند.

وی به تمامی افرادی كه به هر نحو اقدام به هتك حیثیت در محیط مجازی می كنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر كس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتك حیثیت شهروندان را فراهم کنند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محكوم می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا