یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است كه سوء‌ استفاده‌کنندگان از این فضا تلاش می‌کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران، از قربانیان خود اخاذی کنند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ حبیب‌الله رجبلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این‌باره گفت: فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است و سوء استفاده‌کنندگان از این فضا تلاش می‌کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران از قربانیان خود اخاذی کرده و از طریق سرقت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها، اقدام به تخلیه حساب آن‌ها کنند.

وی تصریح كرد: کلاهبرداران اغلب به وسیله حملات فیشینگ در ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های مخرب دست به این کار می‌زنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان ادامه داد: جلوگیری از ورود کلاهبرداران به حریم‌خصوصی افراد و ثبت اطلاعات شخصی کا‌ر دشواری نیست، بلکه با داشتن اطلاعات در زمینه فضای مجازی و رعایت موارد امنیتی به ‌راحتی می‌توان از دام کلاهبرداران در امان ماند.

سرهنگ رجبلی خاطرنشان كرد: شهروندان باید همواره مراقب حریم خصوصی خود در فضای مجازی باشند، زیرا كلاهبرداران با ترفندهای مختلف سعی می‌کنند آن‌ها را با ارسال یک پیام جعلی وسوسه کرده و به دام اندازند.

وی افزود: علاوه بر ایمیل‌ها، امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران، یکی از بهترین راه‌های ورود به حریم خصوصی و کلاهبرداری سایبری، به دام انداختن کاربران در این شبکه‌هاست.

این مقام انتظامی تاكید كرد: با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران در شبکه‌های اجتماعی نه تنها می‌توان به اطلاعات حساب آن‌ها دست پیدا کرد، بلکه به‌ راحتی می‌توان خصوصی‌ترین اطلاعات افراد را نیز در اختیار داشت.

سرهنگ رجبلی اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین روش‌های کلاهبرداران اینترنتی ارسال پیام به ایمیل و یا حساب شبکه اجتماعی با عنوان "شما برنده قرعه کشی شدید"، "درخواست کمک" و ... است كه می‌بایست کاملا مراقب ایمیل‌های افراد ناشناس بوده و در مواجه شدن با آن‌ها هرگز بر روی لینک ارسالی آن‌ها کلیک نکنند، فایل پیوستی پیام آن‌ها را باز و یا دانلود نکنند، همیشه آدرس پست الکترونیک شخص پیغام دهنده را چک کنند و فقط به نام فرستنده آن بسنده نکنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا