یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه به بهانه ازدواج عكس های خانوادگی دختران جوان را به دست آورده و با تهدید انتشار در فضای مجازی از آنها اخاذی می كرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فتا اصفهان بیان داشت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی ناشناس با بدست اوردن تصاویر شخصی و خصوصی اش قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:شاكی در اظهارات خود بیان كرد مدتی پیش در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی با پسری آشنا می شوم كه پیشنهاد ازدواج  به من می دهد و با توجه به پیشنهاد او و پیام های عاشقانه از طرف او فریب  خورده و بنا بر درخواستش عكس های خصوصی و خانوادگی ام را برایش ارسال نمودم كه پس از آن تغییر رفتار داده و شروع به اخاذی از من كرد تا عكس هایم را در فضای مجازی انتشار ندهد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با تحقیقات و بررسی های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی متهم كه جوانی 23 ساله و ساكن اصفهان است شناسایی و دستگیر شد.

 این مقام انتظامی در پایان بیان داشت : در فضای مجازی هیچ گاه هویت واقعی افراد مشخص نبوده كه این جزء خصوصیات فضاهای مجازیست و به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمین گردیده و به راحتی به آنان اعتماد و عكس های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار می دهند فلذا به شهروندان بویژه خانم ها توصیه می شود به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نكرده و از به اشتراك گذاری عكس های شخصی خود در فضای مجازی اجتناب نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا