یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتاي غرب استان تهران از دستگيري اعضاي باند سارقان سايبري يک شرکت در شهرستان ملارد خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ "اصغر باقريان"در تشريح اين خبر گفت: فردي به عنوان نماينده يکي از شرکت هاي غرب استان تهران به پليس فتا شهرستان ملارد مراجعه و با اعلام سرقت 90 ميليون ريالي از حساب بانکي شرکتش،تقاضاي رسيدگي کرد.

اين مقام انتظامي ادامه داد: با توجه به دادخواست مطرح شده رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت که با بررسي هاي اوليه مشخص شد فرد يا افراد سارق براي گم کردن رد پاي خود، کافي نت دور دستي را براي انجام سرقت سايبري خود انتخاب کرده اند.

"باقريان" ادامه داد: لذا رسيدگي به پرونده ادامه پيدا کرده و با بررسي رد پاهاي برجاي مانده در فضاي مجازي يکي از متهمان پرونده شناسايي و در طرح عملياتي ويژه  در ملارد دستگير شد.

رئيس پليس فتا غرب استان تهران گفت: در بازجويي هاي اوليه، متهم با پذيرش بزه انتسابي، پرده از همکاري و همدستي دو متهم ديگر در سرقت انجام شده برداشته و از متواري شدن آنها خبر داد.

اين مقام انتظامي افزود: لذا با تحقيقات بيشتر و با تکميل مستندات ساير اعضاي گروه که در استان همجوار  مشغول خريد و فروش طلا و جواهر بودند شناسايي و در يک عمليات ضربتي در استان البرز دستگير شدند.

"باقريان" تشريح کرد:در جريان بازجويي ها ضمن اعتراف متهمان به بزه انتسابي، مشخص شد يکي از متهمان که کارمند اسبق و اخراج شده شرکت بوده و رمز دوم کارت عابر حساب بانکي شرکت را در اختيار داشته است که اعضاي باند از اين طريق خريدهاي متفاوتي را انجام داده و توانسته بودند مبلغ نود ميليون ريال را سرقت و بين اعضاي گروه تقسيم کنند.

اين مقام انتظامي در پايان گفت: هر 3 متهم پرونده پس از اعتراف به بزه انتسابي تحويل مرجع قضايي شدند که 2 تن از آنها با صدور قرار تامين راهي زندان و متهم سوم نيز با قرار وثيقه آزاد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا