یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :هکری که حساب کاربری شبکه اجتماعی تلگرام شهروند بیرجندی را هک کرده بود دستگیر شد .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:مدتی قبل خانمی با در دست داشتن شکایتی مبنی بر دسترسی غیر مجاز فردی ناشناس به حساب کاربری اش در شبکه تلگرام به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی مراجعه کرد .

شاکی با استرس و نگرانی زیاد به مهندسان فتا گفت :مدتی است که متوجه شدم پیام های شبکه تلگرام نصب بروی گوش من ، قبل از  این که نرم افزار را اجرا کنم خوانده می شود و این کار توسط فردی ناشناس صورت می گیرد که باعث نگرانی من شده و خواستار رسیدگی به موضوع هستم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در رابطه با این خبر گفت :  با بررسی ها و اقدامات سایبری صورت گرفته فرد ناشناس لاگین شده به حساب کاربری تلگرام شاکی شناسایی شد و به پلیس فتا احضار و بازجویی شد .

سرهنگ"سید غلامرضا حسینی"اظهار داشت: متهم در بازجویی های پلیس گفت یک ماه پیش قصد فعال کردن نسخه دسکتاپ نرم افزار تلگرام خود را داشتم که پس وارد کردن مکرر شماره تلفن همراهم کد تأییدیه را دریافت نکردم و پس از آن شماره تلفن شاکی را که با هم در یک دانشگاه دانشجو هستیم و در آن زمان آنلاین بود وارد کردم.

متهم ادامه داد : با شگردی خاص کد تأیید را از شاکی دریافت کردم و حساب تلگرام وی در سیستم من فعال شد و قابلیت خواندن پیام های تلگرام وی را داشتم.

سرهنگ "حسینی" خاطر نشان کرد :با شناسایی و دستگیری هکر شبکه اجتماعی تلگرام پرونده تشکیل شده به همراه طرفین به دادسرا اعزام شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا