یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار خبر و درج آن در سایت خبری استانی باعث هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی نسبت به یکی از ادارات دولتی و کارکنان آن مجموعه شده بود توسط این پلیس خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ داریوش پورسعید تصریح کرد: پلیس فتا استان در پی شکایت فردی که خود را نماینده حقوقی یکی از ادارات استان  معرفی کرد، مبنی بر انتشار خبری کذب توسط یکی از سایت های خبری  محلی که موجب هتک حیثیت آن  سازمان شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهارداشت: با بررسی های فنی و پلیسی، عامل این اقدام  و مدیر سایت موصوف شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد .

این مقام مسوول افزود : متهم در تحقیقات صورت گرفته به صراحت اظهار داشت خبر مورد ادعای شاکی را بر اساس شنیده های مردمی که چند سطری را  نیزخود به آن اضافه نموده ام جهت اطلاع رسانی به مسئولان آن شرکت و و رفع ابهامات  منتشر کردم  و هیچ گونه قصد تخریب و تشویش اذهان عمومی را نداشته و هدفم زیر سوال رفتن خدمات کارکنان شریف آن شرکت نبوده است و حاضر به عذرخواهی وجلب رضایت شرکت مربوطه میباشم.

سرهنگ داریوش پورسعید ادامه داد : متهم  به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر در خاتمه توصیه کرد : این روزها با افزایش روزافزون استفاده شهروندان از شبکه های اجتماعی، فضای دروغ، تهمت افکنی و نشر اکاذیب به سرعت انتشار یافته و جریان ها یا گروه هایی عمدی یا سهوی در راستای نشر اخبار کذب گام بر می دارند.

وی تصریح کرد : تحقیق از منبع موثق خبری ، از مهم ترین راه های مقابله با شایعه است و با توجه به اینکه بعضاً مشاهده شده از این بستر در جهت پخش اخبار کذب و شایعه استفاده می نمایند که این اقدام موجب پیگرد قانونی می باشد ، لذا بعد از اطمینان از موثق بودن خبر اقدام به انتشار آن در سایتها نمایند ، از انتشار یا ارسال هر گونه خبر یا تصویری که از صحت آن مطمئن نبوده ویا دارای بار امنیتی می باشد و ممکن است باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی گردد ، خودداری کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا