یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا قم گفت: در صورت رعایت برخی موارد امنیتی ساده توسط کاربران که موجب حفظ اطلاعات مالی، شخصی و حریم خصوصی شان می شود،کامپیوترهای موجود در کتابخانه ها، کافی نت ها، فرودگاه ها و.... می تواند امن باشد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ " علی موالی" با بیان هشدارهایی به شهروندان در این خصوص تصریح کرد: توجه به توصیه های پلیس فتا، کاربران را در برابر نفوذ هکرهایی که بعد از استفاده آنان اقدام می کنند محافظت می کند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان در نظر داشته باشند که برای جلوگیری از ذخیره و ارسال اطلاعتشان توسط هکرهایی که پیش از استفاده آن ها بر روی سیستم نرم افزارهایی نصب کرده اند، بهتر است از وارد کردن اطلاعات مهم و انجام کارهای حساس با کامپیوترهای عمومی خودداری کرده و اطلاعاتی همچون رمز کارت بانکی، اینترنت بانک و... را در این کامپیوترها وارد نکنند.

سرهنگ موالی در ادامه در خصوص استفاده کاربران از کامپیوترهای عمومی توصیه هایی را به شرح ذیل ارایه داد :

- اطلاعات مربوط به وارد شدن (login) خود را ذخیره نکنید.

- همیشه قبل از خروج از سایت هایی که استفاده کرده اید حتما بر روی قسمت "log out" کلیک کرده و این نکته را در نظر داشته باشید که بستن پنجره مرورگر یا تایپ کردن آدرس یک سایت دیگر به جای سایت قبلی، به هیچ وجه برای خروج از صفحه آن سایت کافی نیست.

- درگاه ورود به ایمیل و مسنجرها در بسیاری از برنامه ها به ویژه شبکه های اجتماعی، کلمه و رمز عبور شما را ذخیره می کنند تا در مراجعات بعدی به صورت خودکار وارد صفحه مورد نظر شوید، این گزینه را غیر فعال کرده تا هیچ فردی بعد از اتمام کار شما نتواند وارد صفحات شما شود.

- کامپیوتری را که بر روی صفحه نمایش آن اطلاعت حساس وجود دارد ترک نکنید.

- در صورت ترک سیستم، بر روی قسمت خروج تمام برنامه کلیک کرده و تمام پنجره هایی را که ممکن است اطلاعات حساس را نمایش دهد ببندید.

- از مرورگری استفاده کنید که سوابق شما شامل کلمات و رمز عبور و سایت هایی را که بازدید کرده اید ذخیره نکند.

- پاک کردن فایل های اینترنتی موقتی و " history" شما در اتمام زمان استفاده از کامپیوترهای عمومی به حفظ حریم خصوصی شما کمک می کند.

-هنگام استفاده ، مراقب افرادی که از پشت سر یا در کنار شما، مانیتور را نگاه می کنند باشید و در صورت حضور این افراد، اطلاعات و رمز عبور خود را به گونه ای وارد کنید که افشا نشود.

- از وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود در کامپیوترهای عمومی خودداری کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا