دکتر فانی در شورای آموزش وپرورش استان یزد تشریح کرد: سیاست های 5 گانه وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان با حضور وزير آموزش‌وپرورش، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، استاندار يزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش، جمعی از مسئولان استان، فرمانداران، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد.

علی‌اصغر فانی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش در اغلب استان‌ها صرف نیروها و کادر اداری می شود، اظهار داشت: بحث عمرانی، ساخت مدرسه و ... به شدت نیازمند حمایت است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات استانی برای امور عمرانی آموزش و پرورش استان بیان کرد: حداقل معادل این رقم نیز وزارت آموزش و پرورش به این اداره کل اختصاص خواهد داد.

فانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دولت یازدهم، شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها، با پیگیری بسیار خوبی برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های استانداران و فرمانداران جای قدردانی دارد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش، پنج سیاست را اعلام کرده و به آن پای‌بند هستیم، تصریح کرد: این سیاست‌ها حاصل بررسی بیش از 700 چالش در آموزش و پرورش است.

وی، یکی از این سیاست‌ها را توسعه مشارکت مردم خواند و افزود: آموزش و پرورش یک وزارتخانه نیست بلکه یک فرا وزارتخانه است و اهمیت آن ایجاب می‌کند که همه به کمک آن بیایند به همین دلیل نیز توسعه مشارکت یک سیاست جدی است.

فانی ادامه داد: نیاز داریم همه مردم، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای غیردولتی به کمک ما بیایند زیرا شرایط ما دیگر وزارتخانه‌ها متفاوت است و 99 درصد اعتبارات ما پرسنلی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، رسیدگی به نیروی انسانی و بهینه‌سازی نیروی انسانی است بنابراین در سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه عمرانی نیازمند همراهی و مشارکت سایر بخش‌ها هستیم.

فانی یکی دیگر از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را تمرکززدایی بیان کرد و افزود: هرچه تمرکز بالاتر باشد، خلاقیت‌ها کمتر خواهد بود به همین دلیل در صدد افزایش خلاقیت در میان نیروها و برنامه‌ها هستیم.

وی با برشمردن دیگر سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، یکی از مهم‌ترین این سیاست‌ها را ارتقا آموزشگاه‌ها و مدیریت آموزشگاهی دانست و افزود: اگر مدیریت از وضعیت فعلی بهتر باشد، بر اساس تجربه‌های موجود به جرأت می‌توانیم بگوییم که از همین منابع و امکانات موجود می‌توانیم استفاده بهتری داشته و کیفیت آموزشی را بالاتر ببریم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز نگرانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: این مهم دغدغه مقام معظم رهبری نیز بود به همین دلیل اخیرا شورایی تشکیل شده که وزارت آموزش و پرورش نیز در آن عضویت دارد و امیدواریم بتوانیم با مصوبات خوب، موضوع فضای مجازی را با نگرانی کمتری دنبال کنیم.

فانی خاطر نشان کرد: موضوع فضای مجازی مورد پیگیری و دغدغه ما نیز هست و امیدواریم با کمک دیگر دستگاه‌ها بتوانیم دغدغه‌های جامعه، خانواده‌ها و مقام معظم رهبری را در این زمینه برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد :لزوم توجه به تربیت در کنار آموزش دانش آموزان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با تقدیرازاقداماتی که توسط آموزش‌وپرورش استان در حوزه نماز و تربیتی انجام‌شده است، گفت: ضروری است در کنار آموزش و علم‌آموزی به حوزه تربیت، پرورش و معنویت دانش آموزان نیز بیشتر از گذشته توجه شود.

 "آیت الله محمدرضا ناصری" افزود: شایسته است تعهد دینی دانش آموزان در کنار علم آن‌ها ارتقا یابد و اقامه نماز در مدارس، سرلوحه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان قرار گیرد.

استاندار یزد تأکید کرد:فضای حاکم در آموزش‌وپرورش استان فضای همدلی و تعامل است 

استاندار یزد بابیان اینکه فرهنگیان و معلمان استان افرادی متدین، صادق، امین و تلاشگر هستند، گفت: فضای حاکم در آموزش‌وپرورش استان در دولت تدبیر و امید فضای همدلی، تعامل و هم‌افزایی است.

استاندار یزد در این جلسه با اشاره به اینکه تعامل بسیار مناسبی همراه با حضور فعال و مؤثر در بین اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان وجود دارد اظهار داشت: علاوه بر بحث آموزش، مباحث پرورشی و تربیتی نیز بسیار موردتوجه اعضای این شورا قرار دارد.

 "سید محمدی میرمحمدی" تلاش‌های فرهنگیان و معلمان استان را قابل‌تقدیر دانست و افزود: این تلاش‌های معلمان استان موجب شده تا نتایج خوبی توسط دانش آموزان در کنکور سراسری کسب شود و امروز دانش آموزان ما سفیران مذهبی و معنوی استان یزد در دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه فرهنگیان استان یزد بسیار هوشمند هستند، تصریح کرد: معلمان این استان به جریان‌های سیاسی و برخی افراد دارای اغراض خاص اجازه ندادند تا از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری سیاسی نمایند، با تعامل و به‌صورت شفاف مطالبات خود را با مسئولین ارشد استان مطرح نمودند که بسیاری از این خواسته‌ها با پیگیری‌های لازم رفع شده است.

میرمحمدی در پایان با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش در سیاست‌های تدوینی خود از تخصیص اعتباری، معادل اعتبار استان‌ها به آموزش‌وپرورش هر استان خبر داده است، گفت:ما در استان یزد 23 میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش اختصاص داده‌ایم که امیدواریم با دستور وزیر آموزش‌وپرورش، حداقل معادل این مبلغ به آموزش‌وپرورش استان تخصیص یابد.

گفتنی است مدیرکل آموزش وپرورش استان، نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، برخی از فرمانداران و تعدادی از مسئولین حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا