یزدفردا "طی چند روز اخیر استعفا مهندس عظیمی اده از سمت شهرداری یزد در آستانه انتخابات هیئت رییسه شورای شهر و شایعاتی پیرامون لابی گسترده بر سر انتخاب ریاست شورای شهر و معامله بر سر مدیران شهرداری که چه کسی بماند و چه کسی برود تا به افراد برای رییس شدن رای داده شود، بهتر دیدیم به یکی از شبکه های اجتماعی مراجعه و بدون هیچ دخل و تصرفی مطالب عنوان شده اعضاء شورا و شهردار و همچنین مردم را بشنویم !!!

شبکه اجتماعی به مدیریت اقای محمد رضا شوق الشعراء:

امینی، برای اینکه استعفای عظیمی زاده  پذیرفته شود و  عظیمی زاده دیگر  شهردار یزد نباشد،  از  نایب رییسی شورای شهر  استعفاء داد!

ای کاش  شبکه تابان، جلسه  علنی  امروز  صبح شورای غیرقابل  پیش بینی  شهر یزد را برای پخش ضبط  کرده  بود،  و  عجب  فیلمی  می شد!!!

سرکار  خانم وزیری، قدیمی ترین  عضو  شورای شهر  از ملیحه امینی که  جای فرزند  کوچکش  هست،  بخاطر  گذشت از نایب رییسی  شورای شهر،  با اشک شوق، تشکر  و   قدرانی  کرد!
براستی!نایب رییسی  شورای شهر چه ارزشی داشت که  امینی از آن گذشت و  وزیری برای رسیدن به آن،  خود را  به  آب و آتش زد!؟

از نظر ما، نه تنها نایب رییس  شورا،  که ازین به بعد، رییس شورا دیگر  ملیحه امینی است!
تبریک  به سرکار خانم  ملیحه  امینی!

آناهیتا در بلدیه:
هیچ جای دنیا خدمت به مردم احساسی توجیه نمیشود اگر خانم امینی با منطق واستدلال این کار را انجام دادند که هیچ اما اگر از روی احساس وترحم وریش سفیدی ....این کار را انجام دادن متاسفم برای مردم .بهرحال خانم امینی جوان بودند و عملکردشان میتوانست مفید تر باشد

وحید مزیدی در توفان ۳:
به راستی چه کسی خانم امینی را می شناخت؟!
رزومه کاری ایشان چه بود؟!
براستی چه می کند در انتخابات ان بنرهای بزرگ نصب شده در میدان ها و چهارراه های شهر؟!
عکس های تمام رخ و روتوش شده از چهره های کاندیدا ها که مردم به انها رای دادند چه معجزه ای می کند؟ !!!!
ما به دموکراسی احترام می گذاریم اما ایا خانم امینی به دموکراسی داخل شورا احترام گذاشت؟!!!!!!

آخرین  تلاش  ها در  آخرین  ساعت ها!
حمایت  مدیران شهرداری  از  عظیمی زاده!!
شورا  با  استعفای  عظیمی زاده  مخالفت  خواهد  کرد!؟
در  حالیکه  شنبه  شورا  برای تعیین  تکلیف  عظیمی زاده باید تصمیم  بگیرد،  و  انتخابات امروز  هییت رییسه شورا تا  حدی  تکلیف شهردار را  روشن  کرده است،  جمعی از  مدیران شهرداری با امضاء  نامه ای که رونوشت  آن به  نماینده ولی فقیه و امام  جمعه  استان  و  استاندار و  شورای شهر  ارسال شده، حمایت خود را  از  عظیمی زاده اعلام  کردند،  و  اما  آیا  شورا به  این نامه  توجه ای خواهد کرد!؟
امضاء کنندگان نامه:
مشتاقیون- رحیمی نژاد- کریمی- دهقان- خواجه منصوری-کشفی- نیکونژاد-عیوقی- میرشمسی-شفیعی-فعالی-تاج آبی-برزگری- صالحیان-صلواتی-فتاحی-طهماسبی-روستایی-محمودی- حاجی رضایی-زرگرباشی- نادرزاده-غلامی- دهستانی-دشتکی
درضمن آقایان ابوالحسنی.رمضانی.صفدرپور. امین مقدم،  چون در ماموریت بوده اند،  نامه را  امضاء نکرده و اما انگار  موضوع راتایید نموده اند!!! که راست و  غلط  آن  به  گردن  راوی است!

امیدوارم کمیسیون فرهنگی شورا نیز با تغییرات مثبتی روبرو شود تا جریان فرهنگی یزد بهبود يابد

مردم یزد به چه کسانی رای دادند هیچ کدام از اعضا رزومه  کاری با ارزشی ندارند تحصیلات باارزشی هم ندارند در واقع مردم به کسانی که هیچ چیز برای ارایه نداشتند رای دادند بعضی فقط یک اسم روی تکه کاغذی نوشتند. چه کسی می دانست سپنتا نیکنام چه کاره است یا مدرسی چه کاره است یا امینی چه کاره است. بقیه هم که فقط نوه فلانی بودند.

نایب رییس اصلی و واقعی شورا ملیحه امینی است!
امروز  صبح و  در  انتخابات  هییت  رییسه شورای شهر،  وقتی  که سرکار  ملیحه امینی جوان،  بخاطر  سرکار  خانم وزیری  سالخورده از  پست نایب  رییسی  شورای شهر  گذشت  و  به  نفع  خانم وزیری استعفاء داد،  بزرگی  خود  را  به  رخ  مدعیان  بزرگ زاده گی کشید،  تا  ثابت کند که بزرگی  به منش و  مرام و  تفکر و اندیشه است  و نه به بزرگ  زاده  بودن  و  سن  و  سال و  با بزرگان نشست  و  برخاست کردن!
امروز  باز در شورای  شهر ، هر چند  <دموکراسی > شکست  خورد،  اما  اخلاق و  احساس پیروز  شد،  تا  ثابت  شود که رای و انتخاب  مردم  یزد نیز احساسی  بوده  است  و  نه  منطقی و ...

جدا از مسایل داخلی شورا واحساسی سرکار خانم امینی با این حرکت به رای و اعتماد مردم و اعضای شورا
بی احترامی کردند و وبه زبان بی زبانی خود معترف شدند که توان وقدرت این پست را ندارند  !!
بنظر من کاملا برعکس میباشد و خانم امینی دیگر در شورا حرفی برای گفتن ندارند !!

نتیجه انتخابات امروز شورای شهر جدای از حاشیه هایش که در شان کسانی که با رای مستقیم مردم بر سر کار امده اند نبود نشان از اجماع جدیدی در بین اعضای جوان و معتدل شورای شهر دارد.
به نظر می رسد نتیجه انتخابات امروز شورای شهر بیش از همه شهردار فعلی را شوکه کرده است، گویا شهردار پیش بینی کرده بود با روی کار امدن شخص مورد نظرش به عنوان رییس شورای شهر استعفایش در دستور کار قرار نمی گیر و قدرتش ثبیت می شود که اتفاق دیگری رخداد و به همین دلیل بلافاصله بعد از اعلام نتیجه نامه ای که توسط مدیران شهرداری در حمایت از شهردار فعلی امضا شده بود منتشر گردید.
به هر روی امروز استعفای امینی پس از انتخاب به عنوان نایب رییس به نفع وزیری و کناره گیری پاکنژاد از کاندیداتوری سخنگویی شورا به نفع خباز زاده بلوغ و عدم حب پست جوانان شورا را نشان داد.
امید می رود اختلاف افکنان مجدد این اجماع را به تنش تبدیل نکرده و شاهد تصمیماتی منطقی در انتخاب کمیسیون های شورای شهر نیز باشیم.

قرار است  تنی  چند از  اعضای شورای غیرقابل پیش بینی چهارم  صبح  شنبه  بدیدار استاندار  محترم  بروند،  تا برای  شهردار  شدن  سید  حسینی  کسب تکلیف  کرده و  اجازه  بگیرند، و اما  خوب  است  که  اعضای محترم،  قبل از رفتن به  استانداری به  مردم  بگویند که  چرا!؟

آیا  براستی  سید حسینی برای شهرداری یزد بهترین  گزینه است و خیلی از  عظیمی زاده بهتر و  کارکشته  تر  است!؟

در  آخرین ابلاغ هایی  که  امروز در شهرداری یزد صادر گردید، مهندس  صلواتی، در  سیر  گردشی  خود در شهرداری، مدیر  مشارکت های شهرداری شد، و  حسین  ساجدی نیز دوباره  به روابط  عمومی شهرداری برگشت، و  رییس  روابط  عمومی شهرداری شد!

حاشیه‌های جلسه امروز شورای شهر یزد؛
از «شام اثر گذار» تا لیدری یک اقلیت!
انتخابات تعیین هیئت رئیسه جدید شورای شهر یزد در حالی برگزار شد که مهره چینی هیئت رئیسه طی لابی برخی از اعضا در هتل مشیر صورت گرفته و ترکیب اعضا از قبل مشخص شده بود.

سایت عصر سیاست نوشت: جلسه فوق العاده انتخاب هیات رئیسه جدید شورای اسلامی شهر یزد، امروز در حالی برگزار شد که تصمیمات و مهره چینی هیئت رئیسه شورا، از قبل در لابی شب گذشته با حضور برخی از اعضاء گرفته شده بود!
این حواشی عجیب را کامل بخوانید :

از «شام اثر گذار» تا لیدری یک اقلیت! 

انتخابات تعیین هیئت رئیسه جدید شورای شهر یزد در حالی برگزار شد که مهره چینی هیئت رئیسه طی لابی برخی از اعضا در هتل مشیر صورت گرفته و ترکیب اعضا از قبل مشخص شده بود.

سایت عصر سیاست نوشت: جلسه فوق العاده انتخاب هیات رئیسه جدید شورای اسلامی شهر یزد، امروز در حالی برگزار شد که تصمیمات و مهره چینی هیئت رئیسه شورا، از قبل در لابی شب گذشته با حضور برخی از اعضاء گرفته شده بود!

در ابتدای این جلسه، مهندس شایق از تشکیل لابی در هتل مشیر یزد پرده برداشت! و از همه شرکت کنندگان در آن خواست تا علت حضور خود در لابی را توضیح دهند.

در ادامه این جلسه، انتخابات تعیین هیئت رئیسه با کاندیداتوری حجت الاسلام شیخ عباس زارع و حجت الاسلام مطهریان آغاز شد که زارع با 10 رای به ریاست شورا رسید و شایق در واکنش به این انتخاب از قبل تعیین شده  با ابراز تاسف به همگان تسلیت گفت و تاکید کرد: «آقای زارع حق عمامه خود را ادا نکرده پس با ایشان نه بیعت می کنم و نه همکاری»!

 

شام دیشب اثر خودش را گذاشته!/عضو اقلیت؛ صحنه گردان انتخابات صوری

درادامه رای گیری برای تعیین نایب رئیسی با کاندیداتوری امینی و وزیری و حجت الاسلام مطهریان انجام و نهایتا ملیحه امینی در دور دوم با 7 رای نایب رئیس شد؛ که مطهریان اعلام کرد:« شام دیشب اثر خود را گذاشته است»!

حاشیه قابل توجه انتخابات سوری این بود که ملیحه امینی دقایقی بعد در نتیجه لابی کوتاه؛ اشارات دور و پچ پچ های در گوشی با عضو اقلیت شورای شهر، از نایب رئیسی استعفا داده و دلیل خود را برخی مسائل اعلام کرد که  در رای گیری بعدی وحیده وزیری به عنوان نایب رئیس انتخاب شد؛ همچنین امینی در انتخابات خزانه داری با اشاره عضو اقلیت ناگهان کاندید شده و رای آورد.

آنچه در این جلسه محرض و آشکار بود نقش لابی از پیش انجام شده را نشان می داد که جای تامل دارد در شورایی که به نام اسلام برپاست یک اقلیت بتواند اینچنین جلسه را قبضه کرده و با به کارگیری اعضای خاکستری و حزب باد شورای شهر دارالعباده به اهدف خود برسد. که این امر خود قاعده نفی سبیل را به چالش می‌کشد.

جای تاسف است در شهری که با نام دار العباده و شورایی اسلامی که ریاست آن را یک روحانی بر عهده دارد؛ یک عضو اقلیت بتواند خود به تنهایی مهره چینی کرده و جریان را آنطور که می‌خواهد به پیش ببرد. نکته قابل تامل این که آشکارا حرف از جلسات مخفی و لابی زده شد و تنها مورد اعتراض شرکت کنندگان آن، نبود شام در لابی بود.

این بر خلاف اخلاق سیاسی و صد البته روش پاک و صراط مستقیم اسلام است که نمایندگان مردم به جای تمرکز و قف خود بر حل مسائل و مشکلات مردم برای کسب پست و مقام زود گذر چنین رفتارهای دور از شان و کارهایی خلاف اخلاق بزنند.

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: (الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوا أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَإِنْ كَانَ لِلْكَافِرِينَ نَصِيبٌ قَالُوا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَنَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا). (سوره نساء، آيه ۱۴۱).

همان منافقان که در انتظار فرصتند تا اگر فتحی از ناحیه خدا نصیب شما شود خود را از شما دانسته، می گویند: مگر مابا شما نبودیم و اگر نصیب کافران شود به آنان می گویند: مگر نبود که ما رهنمودهای خود را به شما قبولاندیم و نمی گذاشتیم به دین مومنین بگروید، ولی خدا در قیامت بین شما حکم خواهد کرد و خدا تا ابد اجازه نداده که کافران کمترین تسلطی بر مومنان داشته باشند.

پس چگونه است که امروز می بینیم در شورای شهر دارالعباده این راه باز شده و این قاعده توسط این عضو اقلیت تسبیح به دست و آیه خوان، آشکارا نقض می‌شود.

با توجه به عنوان اسلامی شورای شهر دارالعباده، بسیار جای تاسف دارد که تنها عضو اقلیت این اعضای خاکستری این شورا را خط دهی کند و اینچنین مدیریت کند؛ به نظر می‌رسد این رویه در تضاد آشکار با اصل اسلامی «نفی سبیل» ( آیه شریفه «و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛ هرگز خداوند براي کافران نسبت به اهل ايمان راه تسلط را باز نگذاشته و باز نخواهد نمود»، (سوره نساء، آيه ۱۴۱)؛ مغایرتی آشکار خواهد داشت.


تبصره:  البته  اینقدر  دست  اندرکاران  این دو سایت  با  سواد هستتد،  که انتخابات صوری را  انتخاب  سوری  نوشته اند!!!

حقیقت  جلسه  مهد  قرآن  و  هتل مشیرالممالک چی  بود!؟
روایتی از  جلسه مشیر:
روز چهارشنبه شایق و مطهریان جلسه ای را در مهد قرآن برنامه ریزی می کنند،  تا بتوانند خودشان رییس شورا شوند و شیخ عباس را کنار بگذارند!
نقشه و تصمیم آنها این بوده بین چهار نفر قرعه کشی شود و هرکه اسمش در آمد بشود  رئیس شورا!
 برای این جلسه  شیخ عباس زارع و رادمنش و مدرسی و فقیه هم را دعوت می کنند و دیگر اعضا را خیر !
بقیه اعضا که متوجه این جلسه می شوند، ناراحت شده و تصمیم می گیرند با هزینه خودشان و برای اینکه مزاحم کسی نشوند، همه جمع شوند مشیر!
دکتر کاشفی به خاطر کشیک درمانگاه نتوانست به مشیر بیاید؛ و رادمنش و شیخ عباس  تاکید  کرده و  می گویند که بیایید!
در مشیر، پاکنژاد، وزیری، نیکنام ، خباززاده، امینی، رادمنش و شیخ عباس زارع بودند!
و اونطرف، مهد قرآن به دعوت مطهریان جلسه ای بود که فقط فقیه و شایق رفتند، و حتی مدرسی هم نرفت!
در مشیر بحث بر روی این موضوع بوده که هر 8 یا 9 نفر به یک نفر  برسند و  آن یک نفر با رای بالا رئیس شود،که سرانجام نیز به نتیجه نرسیدند و بنا به گفته راوی، بدون  خوردن شام ، همه  دست و شکم خالی برگشتند!
و اما در مهد قرآن، دو عضو شورا  دعوت و میهمان کی بودند !؟
آیا 10 نفر باید شورا را اداره کنند یا 13 نفر!؟ یا شایق و مطهریان !؟
شایقی که داد می زند از کیان شورا دفاع کنید، خودشان می روند و بی  خبر دیگر اعضای شورا جلسه می گذارند و بین بچه ها تفرقه می اندازند!!!
 سه رای مطهریان هم همان 3 نفر بودند که باهم جلسه داشتند. شایق، مطهریان، فقیه
و حالا  شورا ده  به  سه  است و  انتخاب  شهردار بسته  به نظر  شیخ  عباس و  گروهی  است که  به  او  رای دادند!
و اما سه نفر  که نه  در  جلسه مشیر بودند و  نه در جلسه مهد قرآن!
کاشفی. یادگار. مدرسی

روایتی از  جلسه  مهد  قرآن به نقل از مطهریان :
سلام آقای شوق این یکی خبرتان حداقل درست نیست چون
اولا دعوت کننده آقای  شایق بودند نه  بنده
دوما ایشان به همه اعضا زنگ زده که بعضی ها جواب نداند بعضی گفتند کارداریم ونمیآییم وبعضی هم  آمدند
سوما قصد شایق واینجانب این نبوده که حتما رییس شویم بلکه برای ایجاد وفاق و همدلی که شورا از اینهمه تشتت در بیاد بوده و اگر جمع به یک نفر نرسیدند حداقل کسانی که کاندیدا ریاست هستند بینشان قرعه کشی شود و اونی که اسمش در قرعه درآمد  در انتخابات شرکت کرده وهمه به او رای دهند
وچهارما پذیرایی این جلسه یک لیوان شربت آبلیمو  وچند عدد گز بود که از جیب شخصی یک نفر (انشاءالله )مسلمان تهیه شده بود
وپنجما این حقیر در شورا هم اعلان کردم از اینکه رای نیاوردم از همه اونایی که رای آورده اند خوشحال ترم و هرگز سودای ریاست در بنده نبوده
ضمنا این را هم بدانید هم آقای رادمنش و هم شیخ عباس هردو درشب قبل از انتخابات و هم در صبح آن به بنده گفتند اگر تو کاندیدا شوی ما نمی شویم اما متاسفانه بر اثر فشار بعضی ها به قولشان عمل نکردند وحتی رادمنش هم که بعد به نفع بنده کنار رفت براثر فشار بغل دستی اش نام بنده را دربرگه رای خط زد وبا کمال تعجب به رقیب خود رای داد !!!
وخلاصه به قول شما همه چیزمان بایدبه همه چیزمان بیاید شورای چهارم هم  باید همه چیزش به همه چیزش بیاید

پاسخ یک شهروند"

چه جالب!
جناب مطهریان در این مطلب به صراحت اعتراف کردند که بعضی از اعضای شورا علاوه برآنکه به خود رحم ندارند ،
به تعهدات وقولهای مجموعه خود نیز متعهد نیستند !!!
چه ساده و دلخوشن شهروندانیکه نماینده منافعشان این بزرگواران هستند!!!

شهروندی دیگر : لابی کردن برای چنین پست هایی بسیار عادی هست و فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه. نمیدونم چرا اینقدر اعضای شورا دارن همدیگه رو متهم میکنن. یه گروه لابیش قوی تر بوده و انتخاب شده. این همه حرف و حدیث دیگه برای چیه؟

یکنفر  از  اعضای  شورای شهر پیام داد:
واقعا ديدار فردا با استاندار براي کسب اجازه شهرداری آقای سید حسینی است؟

جناب شوق سلام به عنوان یکی از شهروندان این شهر که دیدگاه های انتقادی نیز دارید موضع شخصی شما در این یک مورد خاص چیست؟ ابقای شهردار فعلی؟ آمدن زارعپور ؟ شهردار شدن شایق؟ یا شهردار شدن سید حسینی(البته در این مورد اخیر می دانیم که مخالف هستید!)

میرجلیلی توفان ۱:
 اتفاقا دوره قبل هم بعد از گند کاریهای  میروکیلی شهردار وقت یزد ، شورای شهر وی را استیضاح کردند و  درست یک روز قبل از جلسه ، فلاح زاده استاندار  اعضا را خواسته بود و جلسه و شامی و قضیه منتفی شد و بعد ضررهای میلیاردی کشتارگاه و کارخانه کمپوست و و و روی دست مردم ماند . الان هم  تاریخ تکرار خواهد شد و بیچاره مردمی که به اصلاح امور از روی تدبیر دل بسته اند. هر چند اگر عجله کنند یکی بدتر از عظیمی زاده خواهند چاپاند به شورا که صد بار یاد او خواهند کرد .
 یزد قحط الرجال نیست و هستند کسانی با توانایی و  مدیریت درست که شهر یزد را از حالت روز مرگی و  سکوت و سکون  برهانند .

پاک نژاد: سلام،آقای شایق به بنده هم زنگ زدند که من جواب نداده بودم،صحبت قرعه کشی بود که منطقی نبود،دعوت شدم هتل مشيرورفتم،آنجا آقای رادمنش واقاي  زارع هم بودند،بعداز صحبتهایی که شد،قرارشدفرصتي به آقای رادمنش بدهیم،روز رای گیری آقای رادمنش که متوجه شدندراي نمياورندوراي آقای زارع را می شکنند،کناره گیری کردند تا حداقل آقای زارع با رای قاطع رئیس شوند،این وسط فقط دلگيريهايي برای بعضی اعضامتوجه من واقای نيکنام شد،
فردا هم بنده به استانداری نمی روم، چون این ملاقات باید بعداز تصمیم گیری انجام میشد،ولی ظاهرا بعضی از اعضا که ابتدای تشکیل شورای چهارم دیدار آيت الله ناصری را تدارک دیده بودند،الان هم دیدار استاندار را تدارک دیدند(ضمن احترام به استاندار نجیب وپرتلاش) که نشان میدهد نظر همه برایشان مهم است جز نظر اعضای کوچک و خردی چون من
مطهریان: البته آقای رادمنش  قبل از کناره گیری  رادمنش مرا کشید کنار و گفت اگر من به نفعت کنار بروم شما میایی؟ ولی به دیگری رای داد
پاک نژاد: احتمالاچون میخواست رای گیری تک نفره نباشد
 چه کسانی به دیدار استاندار محترم میروند؟و برای چه ميروند؟
علمدار: سلام.
بزرگواران گذشته ها، گذشت!
بفکر آینده  مردم، شهر و انتخابات آتی باشید !!!
برنامه فردا در شورا چیست؟
پاک نژاد: ديدارفردادرگذشته است یا اينده؟
چه تاثیری در دوسال آینده ميگذارد؟
عبدالرضازاده مرتضی: سلام اگر ديدار فردا تأثير در تصميم گيري داشته باشد قطعا در دو سال اينده هم تأثير ميگذارد
علمدار: منظورم بیشتر روی استعفاء شهردار بود مگرنه دیدار که خارج از شورا است'
و مطمئن باشید تاثیرش در آینده بسیار است حداقل برای اعضای فعلی شورا
مطهریان: الله اعلم
الهم صل علی محمد وآل محمّد
 علمدار: تا اینجا اقایان پاکنژاد ومطهریان بدیدار استاندار نمیروند !!!
 پاک نژاد: اللهم صل علي محمد وال محمد
درود برشما آقای مطهريان

شهروند:عقلانیت شورا نشینان بر احساس چیره می شود؟!
باور کنیم آزموده را آزمودن خطا است!

رضا بردستانی
این که شهردار یزد(عظیمی زاده)چندبار استعفا داده است مهم نیست و این که چرا استعفا داده! آن نیز مهم نیست و حتی این که تحت فشار بوده است یا باری به هر جهت هم استعفا داده است نیز نمی تواند مهم باشد!!! مهم آن است که این شهر به هوایی تازه نیازمند است، به مدیریتی جدید، به تفکری غالب، به رویه ای متفاوت. شورای شهر با سیزده عضوی که همگونی چندانی با هم ندارند(و طبیعی است که نباید داشته باشند چون هر کدام از تفکر و اندیشه ای متفاوت برخواسته اند!) در باقیمانده دوران عضویت خود در شورای چهارم باید برای تصمیمی مهم عقلانیت را چاشنی جلسه مهم انتخاب شهردار نمایند.
عقلانیت می تواند با تردید همراه باشد، با مجادله و حتی با پرسشگری و اما باید توجه داشت عقلانیت تفاوت های ماهوی و اساسی با دانش و دانستن دارد. این از بخت خوب شورای چهارم است که در نیمه راه و برای انتخاب جانشین شهردار مستعفی، گزینه هایی که مطرح شده اند هر کدام به نوبه خود گزینه های قابل قبولی هستند با رزومه ای قابل احترام و گذشته ای پر از تغییر و تحول و این نشان می دهد شورا نشینان برای انتخابی قابل احترام دستشان باز است و جایی برای بهانه و ابهام و ایستایی وجود ندارد. در جلسه تصمیم گیری برای آینده شهردار یزد میل به تغییر باید بر تمامی خواست های دیگر غلبه داشته باشد و این یعنی ابقای شهرداری که ماندن را با تردید نیز نپذیرفته است دیگر نمی تواند چندان خوشآیند باشد و آن را پذیرفتنی معنا کرد و اما در نتیجه ای که حاصل خواهد شد دو مسئله مهم ذهن ها را تا انتهای شورای چهارم همراهی خواهد کرد؛ عقلانیت یا احساسی نگری! عقلانیت می گوید تغییر و احساس می گوید ابقاء... در ترجمان عقلانیت موجود، گزینه های مطرح شده از جایگاه قابل قبول تری نسبت به گزینه استعفا داده برخوردار هستند پس نتیجه شتابزده هم می گوید پناه بردن به عقلانیت به صواب نزدیک تر است و اما شاید شورا در پس پیدا و پنهان های آشکار و نهان هر دوی این مقوله ها را به کناری نهد و به خرد جمعی گرایش پیدا کند که آن نیز خوب است. تا لحظه نهایی انتخاب منتظر می مانیم تا ببینیم آن چه در فضای مجازی در سیلان است به وقوع می پیوندد یا حقیقت بر اریکه صلاح و مصلحت تکیه خواهد زد. انتخاب شهردار جدید یا ابقای شهردار مستعفی اگرچه در ظاهر از اختیارات شورای شهر است اما این آزمونی مهم و تأثیرگذار در آینده شورا نشینانی است که می توانند برای خود جایگاهی قابل دفاع در نظر بگیرند و این حاصل نخواهد آمد مگر در سایه انتخابی برخاسته ای عقلانیتی آینده نگر!

 

ای  کاش  اعضای  شورای  شهری  که قرار   است  فردا  صبح  بهمراه رییس  شورای  شهر  بدیدار  استاندار  محترم   بروند،  مردم  را  محرم  و  امین  می  دانستند  و  می  گفتند چرا  و  به  چه دلیل  می روند  و  هدف  از  دیدار صبحگاهی ، قبل  از  جلسه  عصرگاهی چیست!؟

ه  اعضایی  که  فردا  قرار است  بدیدار استاندار محترم  بروند در  خصوصی  هم پیام  فرستاده  شده،  و  اما  انگار فعلا همه ایتترنت ها را  خاموش  کرده اند!!

لابی اعضای  شورای شهر  امشب  هم باید   ادامه  داشته  باشد و  شهردار  محترم  نیز  نمی توانند که اگر  جلسه ای  بوده  خبر  نداشته باشند.
تحلیل جناب  آقای عظیمی زاده از  جلسه  فردای صبح  چیست!؟

شهردار در توفان ۱:
با سلام   جلسه فردا به هر دلیل تشکیل شود تکلیف خیلی موضوعات روشن می شود  مهم نیست چرا و با دعوت چه کسی    مهم این است که درحضور بالاترین مقام استان و برای اطمینان بیشتر در تصمیم گیری ها و جلب حمایت استاندار محترم تشکیل می شود
به نظر من همه اعضای محترم شورا باید در جلسه حضور یابند و نظرات خود را ابراز نمایند  حتی اگر بخواهد مطالبات شهر از راه و شهرسازی مطرح شود

ولی جلیلیان توفان ۳:
جناب شهردارسلام. البته میدانیم که حرکت اصلی ومفهوم قابل توجه تشکیل شوراهادرقانون اساسی نسبت به آنچه که پیش بینی میشدبه اجرادرنیامدونیزحتی دست وپاگیرهم شد. از پذیرفتن کاندیداهاگرفته تانوع جمع آوری رایها. آیانبایدمسوولین مثل شهردارواستاندارکمی تخصصی ترقدم برداشته وپرده از اعمال غیرتخصصی بعضی از اعضای شورابرداشته تامردم درانتخابات بعدی خودبه شخصی رای بدهندکه حداقل سواد مربوط به مدیریت شهری راداشته باشد. آیاشهردارنبایدموانع واشتباهات شورایی که ممکن است درامرمدیریت شهری به شکل منفی تاثیرداشته است راعنوان کند. آیاخودازاینکه ممکن است عزل گرددسکوت راانتخاب میکند؟
 همیشه تعارفات اداری سبک مدیریت مدرن وامروزی مارابه تاخیرمی اندازد.

درودبرشهرداری که شهامت داشته باشدوتصمیمات غلط شورای شهری که بالاسری وی حساب میآیدراعنوان کند

محمد سعید صالحی در  گروه  مشترکین  توفان
در ساختار سیاسی کشور چه تعریفی در مورد ارتباط اعضای شورای شهر با نمایندگان افکار عمومی یعنی خبرنگاران شده است؟ آیا آنان حق برگزاری جلسات کاملا محرمانه با نمایندگان دولت و استاندار را دارا هستند یا خیر؟ پاسخ به این دو سال از هزار تا کاشکی و ای کاش مفید تر می باشد.

میرجلیلی توفان ۱:
جالبست که  زمانی آرامون شهردار یزد بود و از قضا حاج مرتضی شایق هم عضو شورا و به او گفته بودند استعفا بده موافقت نمی شود و بنده خدا قبول کرده بود و خلاصه نامه استعفا که اومد صحن شورا فی المجلس با هشت رای موافقت و شایق از شورا مستعفی شده و کاندیدای شهرداری شده و فی المجلس با هشت رای موافقت شده بود . بعدها محسن ابوترابی گفت که من همراهی نکردم. جالب اینکه الان هم شابق عضو شوراست و به شدت دنبال شهردار شدن . . . .

شهردار  در  گروه ۱:
بروید استراحت کنید فردا شنبه است   هشتاد و پنج سال شهرداری یزد کار کرده و متوسط دوسال یکبار شهردارش عوض شده است   شهری مثل اصفهان بعد از انقلاب پنج شهردار داشته   و یزد ده شهردار و یک شهر که اسمش را نمی برم سی شهردار   خودتان قضاوت کنید

و  سحر  نزدیک  است و  تا  صبح  قدمی  دیگر بیش نمانده...

یزد نگاه،  یزد رسایی از نوع دیگر است؟!!!
تبلیغ  ناشیانه و  تابلو خبازاده در سایت تازه راه افتاده!
سایت  نوپایی که  مشخص  نیست  از  جانب  چه کسانی حمایت  و هدایت می شود، در  تحلیلی سطحی، بدجوری  عضو شورایی  که با  از  خودگذشتگی  پاک نژاد  سخنگوی  شورای شهر شد را  بالا  برده  و  او  را دارای  قدرت لابی  گری بالا در شورای شهر  دانسته و در قسمتی از متن تحلیلی نوشته است!:
شنیده شده وحید خباززاده دیگر عضو شورای شهر یزد با لابی‌های پنهانی و جمع کردن رای دیگر اعضا سعی بر آن دارد که ضمن عضویت در کمیسیون فرهنگی شورای شهر، عضو ناظر شورای شهر در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز شود. آنچه ماجرا را قابل تأمل می‌کند انتقادهای پیشین خباززاده از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و رئیس فعلی آن، دشتی به خاطر عدم همکاری این سازمان با هیئت ورزش‌های همگانی که ریاست آن را خود خباززاده به عهده دارد، می‌باشد. حال باید دید خباززاده برای پیش بردن برنامه‌های خود در هیئت ورزش‌های همگانی سعی بر آن دارد که به عنوان عضو ناظر شورا در سازمان فرهنگی ورزشی حضور داشته باشد یا اکنون که او دیگر با وجود رقیب قدرتمندی مثل سید حسینی امیدی برای شهردار شدن ندارد می‌خواهد در سازمان مذکور فعالیت کند.
تبصره:سید حسینی اگر بفهمد در قضیه  انتخاب  شهردار رقیب  خباززاده بوده،  شبانه از  یزد  فرار کرده و  پیاده  تا اصفهان  می رود!  عظیمی زاده  نیز انگار چون شنیده کسی مثل  خباززاده  هم می خواهد شهردار  شود  شبانه  استعفاء داده است!!!
درست است که  اوضاع  شهر و استان شیر توی  شیر شده  و  اما  نه  دیگر  تا این اندازه  که ردای خیلی گشاد شهرداری به  تن  کسانی چون خباززاده رود!
آخر با کدام  تحصیلات و تجربه  و سابقه فعالیت در  شهرداری  خباززاده به  خود  اجازه داده  که  به شهردار یزد  شدن  فکر  کند!؟
و  اما!
 خباززاده  در  خدمت  هییت ورزش های همگانی است و یا  هییت ورزش های  همگانی در  خدمت  خباززاده است!؟

بعد  از جلسه امروز  صبح  اعضای  شورای  شهر  با  استاندار،  عظیمی زاده  ابقاء  و  یا با  استعفای  او  موافقت خواهد شد!؟

شوق: جلسه  اعضای شورای  شهر  با  استاندار محترم  در محل  استانداری  یزد در  حال برگزاری  است،  و  نمایندگان  مردم  بدون حضور خبرنگاران! برای  کسب تکلیف  و  گرفتن رهنمود  بسراغ  نماینده  دولت رفته اند!

شوق: حالا  مشکل  شد  دو  تا!
در جلسه  دیدار اعضای  شورای شهر  با استاندار یزد،  میرمحمدی به اعضای شورای شهر گفت هر چه صلاح شهر هست انجام دهید و چیزی در رابطه  با  ماندن و  نماندن  عظیمی زاده نگفت و  فقط  به  اعضای  شورای شهر  گفت که  خودتان  تصمیم بگیرید!

شوق: و  حالا  اعضای  شورای  شهر  کار  بسیار مشکلی در  پیش  روی دارند،  هم  باید  خودشان  تصمیم  بگیرند و  هم  باید  شهردار انتخاب کنند!

شهروند:حالا نمی شود شیخ عباس زارع باحفظ سمت شهردارهم شود ؟

شهروند:وقتی خبرنگاری نبوده چجوری به این خبر رسیدید؟؟

روایت  خلاصه خباززاده سخنگوی  شورای شهر از  جلسه دیدار با استاندار!
استاندار  از  عملکرد  عظیمی زاده در سال ۹۳ اظهار  رضایت  کرد، و  گفت  هنوز   عملکرد  او  را  در  سال ۹۴  بررسی نکرده  است،  و  اما در رابطه با  شهردار شدن سیدحسینی مخالفت  خود را ا بطور جدی علام  کرد  و  گفت  اگر سید حسینی  در استانداری موفق بوده  دلیل نمی شود که در شهرداری  هم  موفق,شود و  شاید در صورت  شهردار شدن،  دو  ماه  هم  شورا  نتواند با او  کار کند،  و در نهایت نیز با تعریف از  عظیمی زاده  گفت  که  عظیمی زاده یک نیروی  فنی  بسیارخوب  است  و  حتی اگر  شهرداری نیز  به او  نیاز  نداشته باشد،  استانداری به  او  نیاز دارد!
استاندار مشکل اصلی را در شورای شهر و اعضای شورای دانست و  صحبت  های بسیار قشنگ و  خوبی در این رابطه  انجام داد..

شوق: عصر  رسانه  عصر  خطرناکی  است و  دقت  عمل  بسیار  بیشتری  را می طلبد.
 وقتی در عصر رسانه خبرنگاران در  خیلی  از  جاها  و بخصوص دیدارهای استاندار حضور  ندارند و  خبرها فقط از  کانال روابط عمومی تهیه  و  ارسال می شود،  نتیجه  این  می گردد که در رابطه  با یک  موضوع  ساده  دیدار اعضای شورای  شهر  دو روایت  متضاد بیرون  می  آید و  در  نهایت  نیز  خبر و مطلب  کامل  نیست  و  ناقص  است.
صحبت و دیدگاه استاندار محترم  در رابطه با اعضای  شورای  شهر  بیشتر  بر  هماهنگ  نبودن  بوده و راه کار را  در  هماهنگ  شدن بیشتر و  بهتر  دانسته بوده است.
بهرحال عصر رسانه و در حالیکه  هر گوشی  همراه  خود رسانه ای است،  عصر  خطرناکیست...
و  خبرها  برای دقایقی  بیشتر  پنهان  نمی مانند!

شوق: قضیه ای مهمتر از  انتخاب  شهردار در جلسه امروز شورای شهر!
در  جلسه  علنی  امروز  عصر  شورای  شهر  تکلیف  کمیسیونهای شورا  که  مهمترین  آن  کمیسیون  فرهنگی  و نماینده و عضو ناظر  شورا  در  سازمان های رفاهی و  تفریحی؛  و فرهنگی و ورزشی می باشد  مشخص خواهد شد،  با  توجه  به  بودجه  ۱۲  میلیارد تومانی که سازمان  فرهنگی و  ورزشی دارد  و  بودجه هایی که در ایام نوروز  امسال و توسط  سازمان رفاهی و تفریحی  صرف  المان های سوال  برانگیز  شد!  و تغییرات پیش  آمده در  هییت  رییسه،  بطور حتم یکی از  بحث انگیز  جلسات  شورای شهر  امروز  برگزار  خواهد شد،  مگر آنکه  مطهریان در جلسه امروز  شرکت  نکند و  یا اینکه نخواسته باشد رییس  کمیسیون  فرهنگی شورا  باقی بماند و  اما  چه  کسی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر  خواهد شد!!؟

 

 

سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا