یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه به صورت اینترنتی از حساب رییس شركت خود مبلغی را سرقت كرده بود توسط کاراگاهان پلیس فتا استان" سیستان و بلوچستان" شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در  اعلام این خبر گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه مبالغی از حساب بانکی اش کسر شده است ، موضوع در دستور كار تیم اقتصادی پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ دوم "سید محمد حسینی پور" افزود: با توجه به اینكه شاكی پرونده مدعی بود، سارق حساب بانكی وی را هك و مبلغ قابل توجهی به صورت غیر مجاز برداشت کرده است در این زمینه تحقیقات گسترده ای در فضای مجازی انجام و سرانجام ماموران پس از اقدامات تخصصی و ویژه توانستند هویت فرد برداشت كننده حساب را شناسایی کنند.

وی خاطر نشان كرد: با دستگیری متهم مشخص شد كه سارق از كارمندان شركت شاکی بوده، كه با بدست آوردن رمز دوم و مشخصات كارت بانكی رییس شركت، در یک فرصت مناسب از حسابش سرقت كرده است.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی تصریح كرد: به منظور پیشگیری از هك شدن حساب های بانكی و سرقت اینترنتی از آنها، به دارندگان كارت های بانكی توصیه می شود از در اختیار قرار دادن كارت اعتباری خود به دیگران پرهیز و از رمزهای پیچیده استفاده كنند و همچنین از شماره شناسنامه و تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود و از یك گذر واژه برای حساب های مختلف بانكی به عنوان رمز عبور استفاده نکنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا