یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه با تبلیغ فروش لوازم دست دوم در یكی از سایت های فروش اینترنتی از كاربران، كلاهبرداری می كرد در عملیات ماموران پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فتا اصفهان بیان داشت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه  به منظور خرید لوازم دست دوم  مبلغی را بصورت اینترنتی از برای شخصی ناشناس ارسال كرده اما كالایی برای او ارائه نشده  بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد كه فردی كلاهبردار در یكی از سایت های اینترنتی تبلیغ فروش لوازم دست دوم اقدام به درج آگهی كالایی را كرده و از متقاضیان درخواست پیش پرداخت برای ارسال كالا به ادرس آنان می كرده اما پس از واریز شدن مبلغ به حسابش دیگر ارتباط خود را با خریدار قطع و به هیچ یك از تلفن های او پاسخ نمی داده است.

وی تصریح كرد: با جمع آوری مدارك و ادله دیجیتالی لازم در این پرونده و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی سرانجام هویت متهم شناسایی و در یك عملیات ویژه توسط كارآگاهان پلیس فتا دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه متهم در اعترافات خود به بیش از 500 میلیون ریال كلاهبرداری به این شیوه از شهروندان اعتراف كرده گفت :امروزه با وجود اینترنت انجام اقدامات روزمره بسیار تسهیل گردیده بویژه تجارت الكترونیك و خریدهای اینترنتی اما در این میان مجرمان و افراد كلاهبرداری نیز در بستر اینترنت فعالیت خود را انجام داده و قصد كلاهبرداری و سوءاستفاده از بی احتیاتی كاربران را دارند كه  توصیه ما به كاربران  اینترنت این است كه در هنگام خرید های اینترنتی خود بسیار محتاط بوده و فریب افراد سودجو را نخورند.

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت:در خریدهای اینترنتی بویژه خرید اقلام دست دوم تا زمانی كه جنس را رویت نكرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نكرده اید بابت آن به خریدار هیچ پولی پرداخت نكنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا