یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های فریبنده، گفت: شهروندان فریب تورهای مسافرتی ازران قیمت را نخورند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا : سرگرد"سهیل خاکشور" امروز در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: با عنایت به اینکه درج آگهی‌های تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در دنیای امروزی دارد، افراد زیادی از طریق درج این نوع آگهی‌ها کسب و کار می‌کنند اما هستند افرادی که از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی از سوی برخی آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری، به شهروندان هشدار داد: با توجه به آغاز دور جدید سفرهای تابستانی گاها دیده می‌شود تورهای گردشگری متعددی اقدام به برگزاری سفرهای ارزان قیمت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: در این فصل سال آژانس‌های مسافرتی به بهانه‌های مختلف مانند تهیه روادید، مجوز اقامت، کار و تحصیل و یا مسافرت با تورهای مختلف مبالغ هنگفتی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند، که برخی از شهروندان با مشاهده آگهی‌های اغواگر در این زمینه و بدون تحقیق و بررسی اقدام به همکاری و ثبت نام در این تورها و آژانس‌ها می‌کنند.

سرگرد"خاکشور" همچنین خاطرنشان کرد: این کلاهبرداران با وعده خروج مسافران و پرواز آنان به سمت مقاصد مورد نظرشان، مبالغی از متقاضیان دریافت می‌کنند، اما پس از مبادله وجه، کلاهبرداران مسافران را به حال خود رها کرده و ناپدید می‌شوند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: به افرادی که قصد مسافرت با تورهای گردشگری که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می کنند توصیه می کنیم پیش از اقدام برای مبادله وجه درخواستی آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری، نسبت به مجاز بودن آنها و داشتن مجوز از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری، معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطمینان حاصل کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا