یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان گلستان با حضور در اولین همایش نماد اعتماد الكترونیك از مزایای داشتن این نماد در هنگام مراجعه به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :اولین همایش نماد الكترونیكی با حضور توفیق، معاون و مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت كشور و مسئولان و نمایندگان نهادها و سازمان‌های استان گلستان و مراكز توسعه تجارت الكترونیكی برگزار شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در این همایش گفت: نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی به کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد.

سرهنگ حبیب الله رجبلی ادامه داد: داشتن نماد الكترونیك دارای مزایای مختلفی است كه باعث بوجود آمدن اعتماد و اطمینان در خریداران از رسمی بودن وب سایت ما می‌شود.

همچنین گفت: از دیگر مزایای داشتن نماد الكترونیك، جلوگیری از سوء استفاده رقبا از نام و اعتبار شرکت ما برای فروش محصولات خود با نام تجاری ما و  بالا رفتن میزان امنیت معاملات می‌باشد.

سرهنگ رجبلی در خصوص اطمینان از  صحت نماد اعتماد الکترونیک اظهار داشت: برای اطمینان از صحت نماد فروشگاه‌ها، با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه فروشگاه اینترنتی، صفحه‌ای باز می‌شود که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: اگر بر روی نشان نماد اعتماد الکترونیک کلیک کنید به سایتی با آدرسhttp://www.enamad.ir  وارد می‌شوید و همچنین با کلیک بر روی صفحه نیز می‌توان از عکس نبودن اطلاعات نمایش داده شده فروشگاه اینترنتی دارای مجوز مطمئن شد؛ در این خصوص آدرس سایت نمایش داده شده در پروفایل نماد با آدرس فروشگاه اینترنتی باید یکی بوده و هیچ تفاوتی نداشته باشد.

وی در پایان ابراز كرد: پس از کلیک بر روی لوگوی این نماد، آدرس سایت، وضعیت نماد ، صاحب امتیاز ، آدرس و پست الكترونیكی قابل رویت است كه جهت انجام خرید و پرداخت الكترونیك اطمینان بخش می‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا