یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : رئيس پليس فتا استان يزد هشدارهايي را  در خصوص استفاده از دستگاههاي خودپرداز به شهروندان ارائه كرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " سرهنگ "حسين رضايي " به شهروندان اعلام كرد، رعایت نکات زیر باعث به حداقل رسیدن کلاهبرداری از طریق دستگاه خوپردازمی شود:

1-      جهت دریافت وجه تنها دادن شماره حساب و یا شماره کارت به فرد واریز کننده کفایت می کند و نیازی به دادن رمز اول و دوم،CVV2، تاریخ انقضا و ... نیست.

2-      برای مطمئن شدن از واریز وجه، نیازی به ورود به بخش انتقال وجه نیست و دارنده کارت فقط با گرفتن موجودی حساب خود می تواند از واریز شدن و یا واریز نشدن وجه به حساب و کارت خود مطلع شود.

3-      از کارت بانکی خود برای انجام مبادلاتی که از نظر اندازه کم می باشد استفاده کنيد، بنابراین از متصل کردن حساب هایی که گردش مالی زیادی دارند، به کارت بانکی خود اجتناب نمائید.

4-      کارت عابر خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهیم و در صورت مفقودی در اسرع وقت با شعبه بانک صادرکننده ی کارت تماس گرفته و یا از طریق اینترنت ‌بانک یا تلفن ‌بانک نسبت به مسدود کردن و باطل کردن کارت به منظور پیشگیری از هر گونه سوءاستفاده اقدام نمائیم .

5-      اگر افراد ناشناس تقاضای استفاده از خدمات بانکی بوسیله کارت شما را داشتند، آن را نپذیریم و هنگام استفاده از خدمات بانکی دقت نمائید مشخصات و جزئیات کارت برای دیگران قابل مشاهده نباشد.

6-      پرداخت ارزی با دستگاه های خودپرداز صورت نمی گیرد پس فریب این گونه افراد را نخورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا