استاندار یزد به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار پیام تبریکی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان صادر کرد.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "، متن کامل پیام " سید محمد میرمحمدی" به شرح ذیل است:
"17 مردادماه سالروز تجليل از پيام رسانان و دانش افزايان و رصد كنندگان روزانه و لحظه اي جامعه و بزرگداشت صاحبان قلم و نظر و دست اندركاران رسانه اي در امور اطلاع رساني، به آفريني و ترويج صداقت و امانت داری است. خبرنگاران عزيزي كه با تكيه بر تعهد و تخصص خويش، با نگاه پرسشگرانه و نقادانه شان، كژي را به راستي و كاستي را به كمال سوق داده و با نگاه كاوشگر خود براي تعالي روزافزون جامعه اسلامي راه را باز و زمينه را فراهم مي آورند و جامعه را به ارامش و اميد رهنمون و شور و شوق در دستيابي به فردايي بهتر را بوجود مي آورند.
كار خبرنگاري، كاري سخت، پر مخاطره و دشوار است كه تنها در سايه عشق وافر و احساس مسئوليت اجتماعي و فرهنگي و دلسوزي نسبت به جامعه، فعالان عرصه رسانه و مطبوعات را به اين امر راضي نموده است تا مشعل فروزان و هدايتگر نقد صادقانه و منصفانه را در جامعه روشن نگاه دارند. نمونه اين تلاش هاي صادقانه و شبانه روزي را در طول مذاكرات دشوار هسته اي ايران اسلامي با 1+5 شاهد بوديم كه خدمات و هنرمندي خبرنگاران عزيز رسانه هاي جمعي كشور، ابعاد مختلف اين دستاورد عظيم ملي را به درستي تبيين و اين مبارزه نفس گيرِ ديپلماسي فرزندان عزيز انقلاب اسلامي، در مواجهه با قدرت هاي جهاني را به روشني براي افكار عمومي آشكار ساختند و با نگاه هاي متفاوت منفي و مثبت دست آوردها را منعكس تا با داوري افكار عمومي و با احترام به نظرات مطروحه رضايتمندي جامعه در نظر سنجي ها و ارزيابي ها نمايان گردد.
خوشبختانه رويكرد و سياست هاي توسعه اي دولت تدبير و اميد در عرصه فرهنگ، راه را براي تضارب آراي گوناگون و سليقه هاي مختلف در مجاري قانوني خويش هموار كرده كه رشد چشمگير صدور مجوز هاي فعاليت براي رسانه هاي مكتوب و مجازي از طيف هاي مختلف يكي از نتايج مثبت اين رويكرد ارزشمند در عرصه فرهنگ به شمار مي آيد.
نگاه دولت تدبير و اميد به حوزه رسانه، نگاهي حمايتي و توسعه اي است. دولت تدبير و اميد قويا معتقد است ترويج فرهنگ نقد و نقدپذيري در رسانه ها، نه تنها مانعي براي رشد و تعالي جامعه نيست بلكه نيازي ضروري و قطعي است كه در سايه آن مي توان سلامت و آرامش و اعتماد اجتماعي را در بخش هاي مختلف تضمين و مسير حركت نظام مقدس جمهوري اسلامي را به سمت قله هاي عزت و افتخار هموار نمود. از همين رهگذر است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) مي فرمايند: "هر حادثه وقتی در چاردیواریِ سکوت و بی اعتنایی و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگی دارد به این که مبلّغان و خبررسانانی امین، صادق و با انگیزه داشته باشند."
اينجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام محمود صارمی، روز خبرنگار را به تمامي خبرنگاران بويژه خبرنگاران فهیم و پرتلاش استان دارالعباده یزد و همه زحمتکشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تبریک و تهنیت گفته و توفیقات روز افزون آنان را در مسیر روشنگری و آگاهی بخشی جامعه را از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا