یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : سرهنگ "منصور جمشیدی " رئیس پلیس راهور استان یزد در همایش اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران، در شهرداری حمیدیا گفت: بیش از 90 درصد آمار تصادفات سه ماهه ابتدایی سالجاری مربوط به موتورسیکلت سواران است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سرهنگ مشیدی، با بیان اینکه اکثر مجروحان و فوت شدگان این حوادث از کلاه ایمنی استفاده نکرده اند ادامه داد: شهر یزد که قبلا به عنوان شهر دوچرخه ها معروف بوده است امروز به شهر موتورسیکلت، معروف شده است.

وی افزود: بیشترین آمار در تلفات تصادفات، بر اثر ضربه مغزی و مربوط به موتورسواران است و بعد از آن، برخورد موتورسیکلت با عابر پیاده می باشد که  خانواده ها باید کمک کنند تا این موضوع اصلاح شود.

جمشیدی گفت: اولویت اول پلیس راهور، استفاده از کلاه ایمنی برای همه موتورسیکلت سواران است و استفاده از کلاه ایمنی باعث می شود آمار زیادی از تلفات تصادفات کاسته شود.

در پایان این همایش، تعداد 500 عدد کلاه ایمنی بین موتورسواران شهر حمیدیا توزیع شد و این موتورسواران قانونمند، با حضور نیروی پلیس راهور، مسیر میدان "شهید آقا بابایی" تا میدان "ابوذر" و سپس "بوستان ناجی" شهر حمیدیا را با موتورسیکلت طی کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا