چرا باید به تعطیلات خانوادگی برویم؟مركز مشاوره یزد

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : مسافرت و گذراندن تعطیلات، به‌خوبی به روحیه خانوادگی آدم‌ها كمك می‌كند تا با كاهش خستگی‌های روحی و جسمی‌شان، انرژی وجودشان را شارژ كنند.

مسافرت الزاماً به معنای رفتن به یك هتل گرانقیمت نیست؛ بلكه شما می‌توانید حتی یك روز از صبح تا شب را همراه با خانواده به نزدیكترین منطقه طبیعی شهرتان بروید و در آنجا از دیدن درختان و گلها لذت ببرید؛ بچه‌ها شیطنت كنند؛ شما در دل طبیعت، غذا و چای بخورید؛ ساعاتی را گل بگویید و گل بشنوید؛ و با اعصابی آرام، نزدیك غروب به منزل برگردید.

مسافرت و گذراندن تعطیلات، به‌خوبی به روحیه خانوادگی آدم‌ها كمك می‌كند تا با كاهش خستگی‌های روحی و جسمی‌شان، انرژی وجودشان را شارژ كنند.

در ذیل دلایلی كه شما را ترغیب به گذراندن یك تعطیلات خوب می‌كند، ذكر می‌گردد:

1ـ مسافرت كمك می‌كند خودتان و دیگران را بهتر بشناسید. شاید فكر كنید كه از اخلاق و روحیه اعضای خانواده‌تان به‌خوبی آگاهید؛ اما قرار گرفتن در محیطی جدید و فارغ از شرایط روزمره موجب می‌شود تا برخی احساسات و افكار درونی انسان شكوفا شود.

2ـ گذراندن چند روزه در محیطی دور از زندگی ماشینی شهری، به ایجاد آرامش ذهن و روح انسان یاری می‌رساند. اگر افراد موفقی در میان اقوام دارید، گذراندن چند روزه تعطیلات با آنها بشدت بر كامیابی و هدفمندی شما تأثیر خواهد گذاشت.

چند روز یا چند ساعت همصحبتی با یك فرد موفق و استفاده از تجربیات وی، از شما فردی جدید می‌سازد؛ به‌نحوی كه خودتان حس می‌كنید اهداف والایی در ذهن‌تان نقش بسته كه قصد دارید برای رسیدن به آن ثابت‌قدم باشید و در آن راستا تلاش كنید.

3ـ مسافرت خانوادگی موجب بهبود روابط می‌شود. بسیاری از مشكلاتی كه ما داریم، به‌دلیل تنهایی، ناتوانی و قصد حل تك‌نفره آنها از سوی ماست. پس، همواره به خاطر داشته باشید كه بودن در كنار خانواده و شاید چند خانواده دیگر و همصحبتی با آنها، راه‌حل‌هایی بر سر راهمان قرار می‌دهد كه شاید بسیار عملی باشند؛ بطوریكه تاكنون به ذهنمان خطور نكرده باشد.

4ـ معمولاً خانواده‌هایی كه اهل مسافرت هستند، شادتر وكامیابتر هستند. قدر تعطیلاتی را كه برایتان پیش می‌آیند، بدانید و به بهترین نحو ممكن از آن استفاده كنید.

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم مورخه 94.2.28

تهیه و ویرایش: مركز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا