یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : رئیس پلیس فتای استان یزد در برنامه زنده رادیویی "نسیم صبح" امروز در راستای پیامك های کلاهبرداران با ترفند "برنده شدن وجه نقد" و یا "سفرهای زیارتی" به شهروندان هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "حسین رضایی" در تشریح این خبر با اشاره به سوء استفاده کلاهبرداران و افراد شیاد از شهروندان گفت: افراد شیاد و کلاهبرداران با سوء استفاده از حسن اعتماد مردم به بهانه برنده شدن وجه نقد، سفرهای زیارتی و غیره اطلاعات حساب  افراد را به دست آورده  و با این شیوه از آنان کلاهبرداری  می کنند.

وی خاطر نشان كرد: بعضی از افراد به علت عدم آگاهی، اطلاعات خود را برای افراد شیاد از طریق پیامك ارسال كرده و  کلاهبرداران نیز از این طریق، موجوی حساب های آنان را خالی می كنند.

رضایی تاكید كرد: كلاهبرداران در مواقعی كه امكان واریز وجوه نقد مسیر نباشد، صاحبان حساب ها را به  مقابل دستگاه های خود پرداز كشانده و از آنان می خواهند پس از وارد كردن كارت خود در عابر بانك، با انتخاب زبان فارسی و یا انگلیسی كدهایی را در سیستم مربوطه وارد نمایند و از این طریق به مقاصد خود دست می یابند. 

این مقام انتظامی ضمن هشدار به شهروندان گفت: همیشه به یاد داشته باشید هیچ بانك یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامك از شما درخواست نمی كند، در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری و مراتب را به مسئولان بانك اطلاع دهید.

وی یادآور شد: در برخی موارد افراد شیاد برای فریب طعمه های خود اعلام می كنند كه برای ارسال جوایز مبالغی به عنوان هزینه پستی پرداخت نمایند كه این فقط  ترفندی برای كلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتای یزد خاطر نشان كرد: در صورت روبروشدن با موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت های پلیس 110و یا با شماره های 2183712 ،  2183749 و 2183792  گزارش کنید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا