یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : فرمانده انتظامی استان یزد در کمیسیون پایش جرایم انتظامی استان، سهم معاونت اجتماعی در پیشگیری از جرایم را خاص دانست و گفت: در مبارزه با جرایم، باید پیشگیری اجتماعی از جرم نیز در اولویت باشد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" روز گذشته کمیسیون پایش جرایم انتظامی استان با حضور سردار"ایرج کاکاوند" فرمانده انتظامی استان یزد، تعدادی از معاونین و روسای پلیس های تخصصی و روسای پلیس پیشگیری شهرستان های تابعه، در محل سالن شهید وزیری این فرماندهی تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به کاهش جرایم در تیر ماه سالجاری گفت: آنچه پلیس را در حوزه پیشگیری به اصل هدف، نزدیک می کند توجه به دستورالعمل ها و ابلاغیه ها و اجرای دقیق مفاد آن است.

سردار کاکاوند ضمن تاکید بر ارتقاء سطح دانش انتظامی کارکنان کلانتری و پاسگاه ها ادامه داد: چنانچه مبحث آموزش کارکنان پلیس، جدی گرفته شود آنها می توانند اشرافیتی مناسب و شناختی صحیح از حوزه استحفاظی خود داشته باشند.

وی خواستار انجام کار پیشگیری اجتماعی توسط واحدهای انتظامی شد و تصریح کرد: انتظار است کلیه واحدها در کنار کار انتظامی، کارکرد اجتماعی هم داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان یزد در کمیسیون پایش جرایم انتظامی استان، سهم معاونت اجتماعی در پیشگیری از جرایم را خاص دانست و گفت: در مبارزه با جرایم، باید پیشگیری اجتماعی از جرم نیز در اولویت باشد.

سردار کاکاوند با اشاره به اینکه موضوع سرقت یکی از  دغدغه های اصلی مردم است افزود: این موضوع  به دو محور احساس امنیت و در برخی موارد هم به اصل امنیت بر می گردد.

کاکاوند، اشرافیت اطلاعاتی و گشت های هدفمند پلیس را در پیشگیری از جرایم موثر دانست و خاطر نشان کرد: حضور به موقع و هدفمند گشت های انتظامی در ساعات خاص  وقوع جرم، خود می تواند کنترل کننده بسیاری از جرایم در سطح استان یزد باشد.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه بر نقش محوری و اساسی معاونت اجتماعی در خصوص پیشگیری از جرایم تاکید کرد و خواستار همکاری و هماهنگی تمامی واحدهای پلیس، با این معاونت شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا