یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : ماموران پلیس آگاهی استان یزد، زن 45 ساله ای را که به قصد کلاهبرداری و با طرح مهریه 40 سکه به عقد پیرمرد 65 ساله درآمده بود و حاضر به زندگی با او نبود و قصد ازدواج مجدد را داشت دستگیر کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "علیرضا خالقی" رئیس پلیس آگاهی استان یزد بیان داشت: با توجه به مراجعه فردی 65 ساله به اداره آگاهی و طرح شکایت از خانمی 45 ساله مبنی بر اغفال و کلاهبرداری از وی بررسی موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری سپرده شد.

وی افزود: فرد شاکی به افسر پرونده گفت: "از طریق یک "دلال" با یک خانم 45 ساله مطلقه آشنا شدم و با هم وعده ازدواج گذاشتیم، و با مهریه40 سکه طلا در یک محضر او را به عقد خود درآوردم اما بعد از عقد، او حاضر به زندگی با من نشد و قصد ازدواج مجدد با فرد دیگری را دارد و حالا متوجه شدم قصد و نیتش کلاهبرداری بوده است".

خالقی افزود: ماموران اداره آگاهی با انجام کار فنی و اطلاعاتی و همچنین هماهنگی با مقامات قضائی، متهمه را شناسایی و هنگامی که در یکی از دفتر خانه های رسمی ازدواج، قصد ازدواج مجدد با فرد دیگری را داشت دستگیر کردند.

علیرضاخالقی ادامه داد: متهمه به هویت "س.م" 45 ساله که غیر بومی می باشد در بازجویی های خود به جرم و نیت کلاهبرداری از پیرمرد 65 ساله اعتراف کرد و گفت: "از طریق یک دلال با این فرد آشنا شدم و زمانی که دیدم این مرد دارای وضع مالی مناسبی است نقشه کلاهبرداری از او را کشیدم و با مهریه 40 سکه طلا به عقدش درآمدم و بعد قصد داشتم مهریه را به اجرا بگذارم که دستگیر شدم.

رئیس پلیس استان یزد با بیان اینکه پرونده مربوطه به دادسرا ارسال شده است تصریح کرد: علت و انگیزه متهمه در ارتکاب به این جرم را نداشتن اعتقادات دینی و مذهبی، زیاده خواهی و تمایل به تجمل گرایی و مال اندوزی بیان کرد.

سرهنگ خالقی به خانواده ها توصیه کرد: افراد و خانواده ها در موارد مشابه، با تحقیقات و بررسی های لازم اقدام به ازدواج نموده و مواظب کلاهبرداران حرفه ای باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا