یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : زوج مسني که با تشکيل صندوق قرض الحسنه خانوادگي و دريافت وجه نقد از خانواده ها به بهانه پرداخت وام، دو ميليارد ريال کلاهبرداري کرده و متواري شده بودند توسط ماموران پليس آگاهي استان يزد شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "عليرضا خالقي" رئيس پليس آگاهي استان يزد گفت: چندي پيش بود که تعدادي از شهروندان با در دست داشتن دستور قضائي به پليس آگاهي مراجعه و از زوج مسني که با تشکيل صندوق قرض الحسنه خانوادگي از آنها کلاهبرداري کرده بودند طرح شکايت کردند.

وي ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع، بررسي اين پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري قرار گرفت و تحقيقات اوليه در خصوص اين موضوع آغاز شد.

خالقي افزود: کارآگاهان پليس متوجه شدند اين زوج مسن با تشکيل صندوق قرض الحسنه خانوادگي و پرداخت چندين فقره وام، اعتماد خانواده ها و اقوام را به اين صندوق جلب کرده و با سرمايه دو ميلياردي صندوق، از محل متواري شده اند.

سرهنگ خالقي ادامه داد: با تلاش شبانه روزي ماموران پليس آگاهي، مخفيگاه جديد اين دو متهم شناسايي و زن و شوهر کلاهبردار به هويت "ب.پ" 50 ساله و "م.ط" 55 ساله دستگير و به اداره پليس منتقل شدند.

 وي افزود: متهم اصلي پرونده در بازجويي هاي خود به افسر پرونده گفت: "ازسال 87 اين صندوق قرض الحسنه خانوادگي را تشکيل داديم و ماهيانه مبلغ 93 هزار تومان از هر خانواده دريافت مي کرديم و چندين مورد هم وام پرداخت کرديم، با توجه به بالارفتن سرمايه اين صندوق من و همسرم وسوسه شديم و تصميم گرفتيم با اين سرمايه به محل ديگري برويم و زندگي جديدي آغاز کنيم".

عليرضا خالقي خاطر نشان کرد: تا کنون در حدود 30 تن از شاکيان اين پرونده با حضور در دادسرا و اخذ دستور قضائي، اقدام به طرح شکايت کرده و تحقيقات بيشتر پليس در اين خصوص ادامه دارد.

به گفته ي رئيس پليس آگاهي استان يزد زوج کلاهبردار با صدور قرار قانوني، روانه زندان شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا