خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خبر داد : فردی كه پس از سرقت گوشی های تلفن همراه شهروندان تصاویر خصوصی وخانوادگی آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر می كرد شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اعلام این خبر  گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینکه گوشی تلفن همراه وی به سرقت رفته و  تصاویر خصوصی و خانوادگی وی از طریق شبکه های اجتماعی منتشر شده،بررسی  موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ "احمدی " افزود: پس از بررسی ها و انجام اقدامات گسترده فنی و تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس  فتا  ، متهم  شناسایی و  در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده متهم پس از مواجهه با مستندات پلیس به جرائم ارتکابی اقرار و عنوان داشت با استفاده از گوشی سرقتی، اطلاعات شخصی و عکس های خصوصی که در گوشی ذخیره بود  را برای مقاصد شوم خود در شبكه های اجتماعی منتشر می كردم .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر به همشهریان توصیه كرد:افرادی که با تهدیدات مشابه مواجه می شوند بجای پنهان کاری و التماس متهم، درسریع ترین زمان ممکن با پلیس تماس تا به موقع ادله جرم کشف و متهم دستگیر شود.

وی تاکید كرد: ذخیره كردن اطلاعات و تصاویر شخصی برروی تلفن های همراه و قرار دادن این گونه عکس ها برروی پروفایل یا رد و بدل کردن در شبکه های اجتماعی،كاملا اشتباه است و عواقب جبران ناپذیری را به  بدنبال دارد .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت:  از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس گزارش یا با شماره تلفن پلیس فتا این فرماندهی 2187342 تماس حاصل نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا