یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :با تلاش ماموران پلیس فتا شهرستان "فسا" استان فارس شخصی که عامل برداشت غیر مجاز از حساب پدر خود بود، شناسایی و دستگیر شد .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این زمینه گفت: فردی با حضور در پلیس فتا شهرستان اعلام كرد که مدتی است مبلغ 160هزارتومان از حساب بانکی اش به منظور پرداخت قبوض و خرید شارژ کسر گردیده و وی از چگونگی این برداشت ها هیچ گونه اطلاعی ندارد.
سرهنگ "مصطفی محمدی" با اشاره به اینکه ضمن انجام تحقیقات مهندسی پلیس فتا ، مشخص شد متهم پسر 25 ساله ی شاکی بوده که با در اختیار داشتن رمز دوم و اطلاعات کارت پدرش اقدام به این کار كرده است.
این مقام انتظامی هشدار داد: Ussd (نقل و انتقال اطلاعات در بستر شبکه موبایل) یک روش ارسال پیام در شبکه ی GSM (شبکه تلفن همراه)می باشدکه کاربران می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات کارت شامل: رمز دوم، تاریخ انقضاء، شماره کارت و کد cvv2  از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده نمایند.
سرهنگ "محمدی" گفت: بهترین راه حل برای پیشگیری از این گونه موارد این است که کاربران استفاده کننده از کارتهای عابر بانک باید دقت داشته باشند که اطلاعات کارت خود را حفاظت نموده و در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا