یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه تصاویر شخصی و خانوادگی یكی از اقوام خود را در یكی از شبكه های اجتماعی اینترنت منتشر كرده بود توسط كارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ " مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فتا اصفهان  اظهار داشت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی ناشناس در یكی از شبكه های اجتماعی اینترنت اقدام به ساخت پروفایلی با نام و مشخصات وی نموده و تصاویر و فیلم های شخصی و محرمانه او را در معرض نمایش گذاشته و با این كار موجب آبروریزی وی شده است موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

 

وی بیان داشت : با اظهارات شاكی پرونده بلافاصله كارشناسان این پلیس دست به كار شده و با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبر توانستند منشاء انتشار این تصاویر را به دست اورده و فردی كه اقدام به این عمل مجرمانه كرده بود را ظرف 24 ساعت شناسایی و دستگیر كنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینكه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم  پسر دائی شاكی  است افزود:متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتكاب این عمل را اختلاف انتقامجویی از شاكی عنوان كرد.

 

سرهنگ مرتضوی با هشدار به تمامی كسانی كه قصد سوء استفاده از طریق فضای مجازی را دارند گفت: كسانی كه اقدام به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و خصوصی افراد بدون اجازه آنها در سایت ها و شبكه های اجتماعی مجازی كنند برابر قانون دستگیر و متحمل مجازات خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا